Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mobilhegn  (Læst 6943 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Mobilhegn
« Dato: 17 Marts , 2009, 17:46 »
Hej nu har jeg tænkt mig og vil ha min/mine udendørs gårde lavet om og bygget større.. Men der er jo nok og lave på sådan et lille husmandssted :).. Så kunne man spare lidt tid var det bare dejlig.. Så jeg har fundet et sted med noget som hedder mobilhegn.. kunne det evt bruges tror i??.. Det holder jo nok ræven ude.. Men der er jo osse mår og mink!.. Det holder det jo nok ikke ude.. Har i evt andre bud på noget hegn med mindre maskestørrelse??. men det må gerne være nemt og samle..

http://www.mobilhegn.dk/mobilhegn/m300-byggepladshegn.htm

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Mobilhegn
« Svar #1 Dato: 17 Marts , 2009, 17:48 »
Kan ræven ikke grave sig under?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Mobilhegn
« Svar #2 Dato: 17 Marts , 2009, 17:54 »
jojo.. Men jeg havde tænkt mig og grave det lidt ned eller måske stille det på en sokkel. det skal ikke stå som på billedet.. og heller ikke samles som på billedet.. af med hængslerne og evt boltes sammen istedet.. 

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Mobilhegn
« Svar #3 Dato: 17 Marts , 2009, 18:05 »
Har en hundegård der er bygget op af samme slags hegn. Inden vi fik lavet hønsegård gik en flok af brahmaer og orpinton midlertidigt inde i hundegården. Det er meget store racer og alligevel kunne de klemme sig igennem hullerne. (under indfangning da de skulle flyttes til hønsegården. Vi havde en mindre interessekonflikt der.)
Da det nu er min kaningård vil jeg sætte et mere fintmasket net i en meters højde hele vejen rundt så de kan futte rundt derinde. Det samme vil jeg så foreslå dig hvis du vil bruge denne type hegn. Det er jo lidt smart at slippe for at bøvle med stolper og det er super solidt ( vores er støbt ned så det rykker sig ikk en tomme)

ps..... underindfangningen sad jeg på den ene side af hegnet med et fast greb om en høne på den ANDEN side af hegnet ....... damn jeg var glad for gemalen var hjemme til at tage fra på den anden side. Ganske vist stod han lige en rum tid og nød synet af min krise der.  ::)
Med venlig hilsen Søs

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Mobilhegn
« Svar #4 Dato: 17 Marts , 2009, 18:21 »
Herligt billede, Søs, af dig og gemalen og de flygtende høns  ;D ;D ;D
Jeg tror, man skal have prøvet det - og det har de fleste fra forum jo nok - for helt at kunne få grineflip over det  ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Mobilhegn
« Svar #5 Dato: 17 Marts , 2009, 18:41 »
jo det med og sætte noget finmasket hegn op havde jeg osse tænkt på.. Men syntes jo alligevel det ville stå pænere uden. Nu har jeg ikke snakket med dem endnu.. Men har sådan løslig regnet på det.. Og jeg skal nok ha fat i 10-15 fag.. Hvis jeg vælger og bruge dem til skillerum osse. Så det løber jo op hvis der osse skal købes hegn.. men det holder jo så selvfølgelig osse i mange år..  ;D Ja søs den rum tid han stod der ku han da godt lige ha hentet kameraet.. Vi elsker billeder her på forum :D.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Mobilhegn
« Svar #6 Dato: 17 Marts , 2009, 23:36 »
tænkte ikk på kamera...men mere på den anden høne der VAR stukket af. Min kære gemal talte meget bekymret om den hele aftenen. Jeg nægtede altså at fise rundt på en meget stor mark efter kræet. Vi havde lige fået dem så man kunne ikke forvente at den bare sådan gik hjem....men jeg regnede med at den ville savne sin flok.
næste morgen kunne jeg skimte en lille rød top ude mellem kornstubbene. Gik bag om den så den ville rende ind i haven hvis den skulle begynde på det pjat.
Men høns er jo kloge dyr  ::)...... den lå helt stille..med lukkede øjne ....for så kunne jeg jo HELT sikkert ikk se den !!!!
Så den var lige til at samle op og proppe ind til de andre  ;D

jan du har ret i at fintmasket net godt kan se lidt rodet ud når det sådan skal sættes på noget andet. men hvis du nu bruger vollierenet så er det mere "stift" og ser pænere ud. Så der heller ingen kyllinger der kan stikke af. Og ja ...denne løsning holder længe. Alternativt er den billige løsning at købe brugte stolper og vildthegn (det der der har mindre masker i bunden) eller bruge hønsenet. Vi har fundet den billige løsning i gul og gratis.....det måske ikk kønt..men det virker *gg*
Så må det større og mere gennemførte projekter vente..kommer tid kommer glæde  ;)
Med venlig hilsen Søs

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Mobilhegn
« Svar #7 Dato: 18 Marts , 2009, 00:13 »
Ja men så endte det hele jo lykkelig :D.. Men jeg må jo overveje hvad jeg gør :-\.. Det er jo med og være sikker inden man får det bestilt.. Må lige prøve og søge nettet igennem og se om der skulle dukke nogen guldkorn op.. Foreløbig  tak for gode råd og input :)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Mobilhegn
« Svar #8 Dato: 18 Marts , 2009, 19:49 »
Lige med det der vildthegn.

Det kan altså ikke holde høns inde ;D.. Her hos os har vi en stor del af grunden liggende som skove, så der er jo selvfølgelig også vildthegn om den lidt nyere skov ;)... Her smutter altså både fasaner, hare og katte igennem, så det er nok kun de meget store hønseracer der ville kunne holdes inde af dette :D

Bare lige fordi det ville være meget ærgeligt at købe det hvis alle hønsene smuttede igennem det ;D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: Mobilhegn
« Svar #9 Dato: 18 Marts , 2009, 20:57 »
Vil mene det er det man kan kalde en DD løsning!!!! Dyr og Dårlig.
Det skal være store høns, uden kyllinger det skal holde inde, og det holder ikke mange skadedyr ude. Og prisen er da til at føle på.
Hvis du alligevel vil støbe lidt sokkel, hvorfor så ikke også støbe beslag ned til træstolper og så trække alm tråd rundt? I forhold til at pille beslag af og bore huller til bolte osv tror jeg ikke det tar længere tid. Og prisen bliver vel en fjerdedel.

Mvh   Jørgen

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Mobilhegn
« Svar #10 Dato: 18 Marts , 2009, 21:29 »
Ja tror faktisk osse det er droppet :(.. Var ude og kigge på noget andet hegn idag.. I samme tykkelse men med mindre masker.. Detsværre var fagene så halv så store og kostede 495 kr stykket.. Godt nok har skattefar sendt en go check til mig meen :-\.. Det bliver dælme godt nok dyrt.. Og da der lægger et par km lægter på lager i stalden :).. Så bliver det nok dem der kommer i brug.. Så jeg må bare igang.. Så må lillemors kattevoliere vente lidt :)..

mickl

  • Gæst
Sv: Mobilhegn
« Svar #11 Dato: 23 Marts , 2009, 12:22 »
Har 14 fag mobilhegn til salg med betonklodser der kan afhentes for 2000kr.. 
mick 23949596