Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Regulativer og isoleret hønsehuse.  (Læst 2609 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bjarne Andersen

  • Gæst
Regulativer og isoleret hønsehuse.
« Dato: 26 Februar , 2009, 22:23 »
Da der på det sidste har været en del problemmer med hold af haner og de nye regulativer, henvender indlæget sig mest til fjerkræholdere der bor i bebygget områder der er omfattet af regulativerne.
 Det at kommunerne forlanger at haner skal holdes i mørklagte huse der ikke er isoleret og uden vinduer hvor i de perioder dagene er kortest kun får ca. 8 timers lys, er efter min mening synd for dyrene.
Da jeg havde hønsehold og de høns min kone stadig har, galer lige meget om der er mørkt eller lyst.

Mit foreslag er så om det ikke ville være bedre at foreslå kommunerne at hønsehuse skulle være isoleret og med dobelt ruder.
Jeg mener at det langt bedre ville minimere omgivelsernes påvirkning af støj end et hus med enkelt tynd beklædning og enkeltruder.
Det ville jo være skønt om der blev muligt at holde et par haner igen i bebygget områder, da mange der bor her har stor fornøjelse af at holde lidt høns, og jeg kan blive noget foraget over at dette dsv, ikke er muligt længere. Hvis dette ikke er muligt, har vi også problemmer med radioer mm. i de beboede huse i vilakvartere.
Det er også ofte sådan med myndigheder at man helt skal give lidt for at få noget igen.

Vil et sådant tiltag være til stor ulempe for fjerkræholdere i bebygget områder, hvis det blev muligt at holde et par haner på dette grundlag.

Offline Svend Erik

  • Bruger
  • Indlæg: 99
    • Team Dråby
Sv: Regulativer og isoleret hønsehuse.
« Svar #1 Dato: 26 Februar , 2009, 22:25 »
Racefjerkræ på Djursland, Kolind og Omegns Fjerkræklub
www.djursracefjerkrae.dk
Faverolles den hyggeligste høne
www.faverolles.dk
Racefjerkræ i Danmark
www.racefjerkrae.dk
Faverolles i Dråby
www.TeamDraaby.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Regulativer og isoleret hønsehuse.
« Svar #2 Dato: 26 Februar , 2009, 22:26 »
Syntes det lyder som et godt forslag ;)!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Regulativer og isoleret hønsehuse.
« Svar #3 Dato: 26 Februar , 2009, 22:39 »
Angånde Roskilde tror jeg vi skal vente og se tiden an. Mediestorm og DFF og DFfR tror jeg ikke er helt færdige med sagen endnu.
Hvis der er noget politiker ikke bryder sig om er det negativ medieomtale samt at deres kommune fremstår som et særtilfælde.
Jeg har en sag kørede i Herning for LDF og vi har sammen med fugleholderen fået medhold i godt halvdelen af sagen. Om der er ting der gør at vi kan få medhold i resten af sagen er uvids da jeg mangler nogle oplysninger omkring de sidste punkter.

Et hus der er isoleret mod støj tror jeg vil være et godt kort på hånden, samtidig giver det et godt miljø til hønsene.


Offline Lone Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Regulativer og isoleret hønsehuse.
« Svar #4 Dato: 26 Februar , 2009, 22:52 »
Og så skal vi jo ikke glemme, at det er kommunalvalgår i år. Så er politikerne ekstra følsomme!!
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)