Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Placering af hønsehus og hønsegård  (Læst 8894 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jev

  • Bruger
  • Indlæg: 4
Placering af hønsehus og hønsegård
« Dato: 23 Februar , 2009, 20:10 »
Hej

Jeg er nybegynder, både hvad angår dette forum, men også i forhold til høns i det hele taget.

For 14 dage siden fik vi 3 dværg wyandot høner som går i et lille hønsehus som jeg har bygget ud fra de tegninger som Hanne Lottrup har lagt her på siden. I forlængelse af hønsehuset har jeg bygget en lille midlertidig hønsegård, men skal snart igang med at bygge en rigtig hønsegård og tænker også at vi skal udvide med 3-4 extra høns på et tidspunkt. Jeg vil også indhegne et større område hvor hønsene kan gå i løbet af dagen. Vi er dog meget i tvivl om hvor på grunden det vil være bedst at bygge hønsegård og lave indhegning.

Vi kunne godt tænke os at bygge hønsegården i hovedhaven som er på ca. 400 km. Vi syntes det kunne være hyggeligt med udsyn til hønsene fra den del af haven som vi benytter. Jeg er dog en del i tvivl om hvor meget hønsene sviner… Vi er vi ikke interesseret i at træde rundt i hønsemøg hele sommeren.

Alternativt kan hønsehuset placeres bagsiden af huset som er et område på ca. 150 m2som ligger lidt isoleret fra resten af grunden. Det er en fordel at hønsene kan holdes i et område som vi ikke kommer så meget, så det ikke gør noget hvis de sviner og roder, men så ser vi dem jo heller ikke så meget…

Hvad syntes I, og hvordan har I selv gjort?

Mvh

Jesper

P.S. Jeg har vedhæftet et billede hvor de 2 placeringer kan ses…

0.2 Wyandotter 0.0.6 Plymouth Rock

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Placering af hønsehus og hønsegård
« Svar #1 Dato: 23 Februar , 2009, 21:09 »