Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjemmebygget kyllingemoder  (Læst 16977 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Hjemmebygget kyllingemoder
« Svar #30 Dato: 07 Februar , 2013, 23:02 »
Der sidder 2x250 Watt, men de er jo langt fra tændt hele tiden. Det sørger styringen for. Har vist 2x150 Watt på lager, så det kan jeg da lige prøve med. Kan da godt være det giver en forskel. Mener jo bare at de så må brænde i længere tid for at opnå samme temperatur, og dermed bliver strålevarmen jo den samme mere eller mindre...

I første omgang skal den bruges til ællinger, og der er jeg blevet frarådet at bruge spåner da de prøver på at spise det, og så bliver kvalt i det. Er det bedre med easystrø?
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Fam. Hedegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
Sv: Hjemmebygget kyllingemoder
« Svar #31 Dato: 08 Februar , 2013, 06:43 »
Nu er jeg ikke klog på det med strålevarme men i mit hoved vil mindre varme over længere tid give en mere jævn rytme i opvarmingen.

Men ja hvis du har de andre pærer på lager så er det jo nemt at prøve.

Kender ikke easystrø så kan ikke hjælpe dig der.
Mvh  Allan
 
Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hjemmebygget kyllingemoder
« Svar #32 Dato: 08 Februar , 2013, 07:06 »
morten sad lige og kiggede dine billeder, og tror du med fordel kan sætte en liste på lige over bakken så de ikk skraber strøelsen op over kanterne, ellers kan der jo blive lidt "hyggelit"rundt i kanten.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hjemmebygget kyllingemoder
« Svar #33 Dato: 08 Februar , 2013, 07:32 »
Sand akkumulerer varme og bliver endda rigtig, rigtig varmt (brændende), men prøv dog at tænde pæren, lad den være tændt lidt, og mærk så efter, hvor varmt sandet bliver, jeg tror, du bliver forbavset.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk