Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Isfrit vand?  (Læst 17068 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Isfrit vand?
« Svar #45 Dato: 14 December , 2012, 08:18 »
Jeg har også varmeplader i mine hønsehuse, det er ganske enkelt LYKKEN, sikke en masse arbejde, man slipper for. Med varmeplader behøver jeg heller ikke være nervøs for, at der kan ske uheld, for de er jo ganske enkelt lavet til at holde vandet i vandautomaterne frostfrit. For en sikkerheds skyld har jeg stadig vandautomaterne "hængende" i en kæde i loftet, så de ikke kan komme til at vippe, så vandet løber ud.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Isfrit vand?
« Svar #46 Dato: 14 December , 2012, 08:25 »
marianne har du så stripset varmepladerne på

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Isfrit vand?
« Svar #47 Dato: 14 December , 2012, 08:30 »
Næ, de står i bunden og vandautomaterne står ovenpå, kæden, de "hænger" i, er så lang, at vandet lige netop står på pladen, det er bare for at sikre, at de ikke kommer til at stå skråt, hvis nu hønsene skulle komme til at skubbe til vandautomaten, den står jo lidt på glat underlag, og kan nemmere skubbes, når man har fjernet støttebenene.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Hundstrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 153
Sv: Isfrit vand?
« Svar #48 Dato: 14 December , 2012, 11:50 »
Vandet frosset i går morges (13/12), kun meget tyndt lag her ti morgen (14/12), tror at jeg kører en tur efter en julegave til kyllerne (og mig selv ;o)): varmeplade. Lige nu har jeg 13w energipære i baljen. Den må dog give noget varme for der er lige plads til en høne på metalpladen bag vandtårnet, og den plads er næsten altid optaget.

Offline Malena

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 320
  • høns
Sv: Isfrit vand?
« Svar #49 Dato: 14 December , 2012, 13:18 »
Ingen is på vandet på min  nu 7, 9,13 w sparepære! De andre vandtrug uden varme er frosne. Jeg har en varmeplade men bruger den ikke pt. Den bruger en del mere strøm og jeg har 8 bure, så hvis den anden løsning virker laver min mand til resten! Der er 5 bure mere på vej !

Offline Hundstrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 153
Sv: Isfrit vand?
« Svar #50 Dato: 14 December , 2012, 19:46 »
Gir ikke så let op, så jeg har klipset et par klare dobbelte affaldssække på siderne af det bur hvor vandet står. Desværre forsvandt alle op i huset klokken 2 fordi en duehøg sad og spiste en solsort i deres hønsegård.