Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Bedste detalje ved dit hønsehus?  (Læst 3046 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Trines

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 274
Bedste detalje ved dit hønsehus?
« Dato: 16 ſeptember , 2012, 10:36 »
Jeg tænkte at jeg vil dele den detalje som jeg er mest glad for ved mit nybyggede hønsehus og så håber jeg på at andre har lyst til at gøre det samme, således at vi deler en masse gode idéer, som vi så kan lade os inspirere af.

Den detalje som jeg er er super glad for ved mit hønsehus, som er bygget a genbrugsmaterialer er at døren er lavet af kraftig plexi glas, således kan jeg stå udenfor at kigge ind på hønen som er ved at lægge et æg eller bare generelt følge med i livet i hønsehuset uden at forstyrre ved at gå ind. Det er et lille hønsehus på 1x3 meter, så går jeg ind, så stopper alle høns med det de har gang i og stimler sammen om mig i forventning om MAD... men hvis jeg står udenfor så fortsætter livet i hønsehuset uforstyrret og jeg kan følge med. Jeg har bl.a. fået opklaret hvem det er der lægger det lille bitte bitte helt runde æg, et mysterie gennem flere måneder, men det fik jeg set gennem glasdøren.

Hilsen Trine
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Bedste detalje ved dit hønsehus?
« Svar #1 Dato: 16 ſeptember , 2012, 10:46 »
Sikke en fin tråd at tage op Trine. /o
Min bedste detalje er bunden af beton så jeg er sikker på rotter ikke graver sig under op. Dernæst må det være hele huset er murret og pudset, så når det nye puds engang tørre helt kan vi kalke alle flader så krible-krable får svært ved at leve.
En anden lækker ting som opstod undervejs er vi har brugt gamle masive døre til opdelig i huset. De er super nemme at flytte rundt på, når der er behov for flere rum til f.eks. kyllinger eller stamme opdele. Og de er lette at fjerne igen og fylder ikke meget at have stående på staldloftet når de ikke er i brug.
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Bedste detalje ved dit hønsehus?
« Svar #2 Dato: 16 ſeptember , 2012, 10:53 »
min uden tvivl bedste detalje er min autoåbner.Det er rart de dage hvor jeg kører tidligt eller kommer sent hjem. Møgbrædtet hører osse under her. Den redder godt nok meget arbejde og griseri
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Bedste detalje ved dit hønsehus?
« Svar #3 Dato: 16 ſeptember , 2012, 12:03 »
Super god tråd  /o
Kunne der måske komme et billed med af de ting som i syntes er bedst. Det fremmer forståelsen og gør det nemmere for andre at se "fidusen"  <+
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Søren Roager

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 340
Bedste detalje ved dit hønsehus?
« Svar #4 Dato: 16 ſeptember , 2012, 12:23 »
Min bedste ting ville være hvis jeg havde bygget redekasserne udenpå huset, således hønsene ikke sad på dem og sked på låget...
Men desværre var jeg ikke så forudseende da jeg byggede hønsehuset... Men hvad, jeg kan da stadig nå at lave det om, en dag hvor der er to torsdage i en uge :)
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline bondepigen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 58
Sv: Bedste detalje ved dit hønsehus?
« Svar #5 Dato: 16 ſeptember , 2012, 13:00 »
jeg syntes at min bedste detalje ved huset er sandkassen under siddepindene, hver dag tager jeg lige en gammel løvrive, river deres klatter sammen, tager min katteskovl, samler klatterne op og smider ud..... sandkassen er en blanding af strandsand og salosan-F, så vi ikke får unødvendigt utøj i huset. Udenfor huset er det bedste mit lille opbevaringshjørne, hvor jeg har alt lige ved hånden når jeg gør rent eller fodrer. Fotos kan ses i mit galleri "vores første høns" :)
0.1 australorps (Lopsie)
0.2 maran (Rasmine, Gertrud)
0.0.6 gul orpington
1.2 får (Arnold, Alvilda, Andrea)
1.1 berner sennen hunde (Ashlan, Biska)
0.2.2 røde katte
1.0 ægtemand (Tim)

Offline bondepigen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 58
Sv: Bedste detalje ved dit hønsehus?
« Svar #6 Dato: 16 ſeptember , 2012, 13:04 »
ved ikke om det virker, men forsøger lige at linke til mit album, hvis nogen skulle være interesseret

http://fjerkrae.dk/cpg1416/thumbnails.php?album=1538
0.1 australorps (Lopsie)
0.2 maran (Rasmine, Gertrud)
0.0.6 gul orpington
1.2 får (Arnold, Alvilda, Andrea)
1.1 berner sennen hunde (Ashlan, Biska)
0.2.2 røde katte
1.0 ægtemand (Tim)