Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rugerum til skrukhønsene.  (Læst 1180 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henrik Helms Madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 283
  • HHM
    • Lidt nye haner
Rugerum til skrukhønsene.
« Dato: 13 Juni , 2012, 19:40 »
Er der nogen her som har selvstændige rugerum til skrukkerne.

Altså et rum hvor f.eks 4-5-6 skrukker ruger i hver sin kasse og ikke har adgang til alle de andre høns.
Hvor de kan hoppe ud og blive fodret af osv.

Det kunne man jo egentlig godt bruge  ikke. /o
1.3 Brune landhøns
1.5 Sorte landhøns

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Rugerum til skrukhønsene.
« Svar #1 Dato: 13 Juni , 2012, 20:05 »
Jeg leger lidt med tanken til næste år da jeg tror jeg så kan spare lidt i strøm på at have skruk til at passe nogen ind imellem og god måde at stammeopdele på også. Så skruk får det ene hold og varmelampen det andet.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline C. Kjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 205
Sv: Rugerum til skrukhønsene.
« Svar #2 Dato: 14 Juni , 2012, 09:07 »
Sådan har vi stillet det op.
Der er det store hønsehus, hvor alle høns normalt gå sammen, så har jeg også en mindre hus, som står i hønsegården, og er hegnet fra.
Huset blev brugt af store kyllinger her i foråret, inden de blev sluset ind til den 'voksne flok'.
Men var ellers beregnet som skrukhus.
Desværre har jeg ikke lige været så heldig med de skruk høns.
Så ud af 5 skrukhøns, er en gået ud med 3 kyllinger.
Det eneste jeg godt kunne have tækt mig, er at den afdeling var overdækket. For en af skrukkerne har været skruk 2 gange, men efter 2-3 dage på æggene, ville hun åbenbart heller være sammen med de andre høns, og fløjet over hegnet til de andre, og lagt sig ind i redekasserne i det store hønsehus :(
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården