Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Velduftende hønsehus  (Læst 22717 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Velduftende hønsehus
« Svar #30 Dato: 11 April , 2012, 17:37 »
Tjo man kan da høre dem ad.

Æv det var de så ikke interesseret i, simpelthen grundet manglende salg.

Må prøve Tørvestrøelse, om ikke andet så fra Land og Fritid ved bårse...bare langt og køre for en enkelt jo.

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Velduftende hønsehus
« Svar #31 Dato: 13 April , 2012, 21:33 »
Vi har brugt hamp i en løsdrift til heste i nogle måneder, og det er rigtigt at det komposterer lyn hurtigt.
2-3 måneder er nok liiiige at over/underdrive, men det går hurtigt.

Vi har ikke prøvet løsningen med Eucalyptus i, da jeg hørte fra andre steder at det lugtede ganske forfærdeligt??
Men der er sikkert forskel på næser  ;D
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Velduftende hønsehus
« Svar #32 Dato: 13 April , 2012, 22:04 »
Lyder som noget jeg godt ville prøve, men ingen forhandlere i nærheden af mig.

Det forhandles på Ejbyvej i Bjæverskov (meget tæt på Køge). Nu kan man ikke se på din profil hvor på Stevns du bor, men afstanden til Bjæverskov kan næsten ikke være længere end hvis du alternativt skal til Bårse efter tørvestrøelse.

Jeg har ingen aktier i produktet (som man siger) så prøver blot at hjælpe. Nøjagtig adresse i Bjæverskov findes i det link jeg tidligere lagde ind med liste over forhandlere.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Velduftende hønsehus
« Svar #33 Dato: 13 April , 2012, 22:05 »
Jeg tænkte netop idag på at komme med en opfølgning på hampen.
Her i Weekenden har det jo ligget der en uge. Der dufter stadig og der er en mere tør luft i hønsehuset.
Jeg må sige at jeg nok vælger at gå over til hamp på gulvet og fortsætter med spåner på skidebrættet. Jeg bruger også spåner hos vores kaniner, så det er ikke noget problem at ha begge dele.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Velduftende hønsehus
« Svar #34 Dato: 24 April , 2012, 19:35 »
hvordan ser det ud  med strøelsen?? Nu må det vel ha været i hønsehuset 14dage eller så.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Velduftende hønsehus
« Svar #35 Dato: 24 April , 2012, 22:26 »
Det ser godt ud og lugter ikke.
Der er stadig mere tørt end der ville være med spåner.
Jeg har besluttet at hamp er fremtiden i mit hønsehus.
På lørdag har det ligget der i 3 uger og jeg syntes faktisk ikke at der trænger til at blive muget endnu. Det ville jeg ha gjort hvis tidligere så alt i alt en klar forbedring  /o
« Senest Redigeret: 24 April , 2012, 22:31 Fra Lene, Rungsted »

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Velduftende hønsehus
« Svar #36 Dato: 24 April , 2012, 22:32 »
så må jeg jo overveje og køre den tur til rødding efter nogle baller af det.Lidt skidt at jeg ikke kommer så tit på de kanter
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Velduftende hønsehus
« Svar #37 Dato: 26 April , 2012, 13:56 »
Hvordan er det med evt. støv??

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Velduftende hønsehus
« Svar #38 Dato: 27 April , 2012, 00:42 »
Min hønsegård er overdækket så hønsene slæber en del jordstøv med ind i huset.
Dengang jeg prøvede easy strø, syntes jeg at det jordstøv blev transporteret meget rundt i huset med strøen pga. den fine struktur easy strøen har.
Det virker somom at hampen er tungere og derfor ligger sig ovenpå dette jordstøv så jeg syntes at jeg også mht. Jordstøvet er bedre hjulpet med hamp.

karina dj

  • Gæst
Sv: Velduftende hønsehus
« Svar #39 Dato: 27 April , 2012, 07:29 »
Det var osse min oplevelse da jeg så det hos Lene...strukturen er meget grovere og tungere end easystrø, så det er ikke hvirvlende støv jeg forestiller mig kan skabe problemer.
Det så virkelig lækkert ud  /o

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Velduftende hønsehus
« Svar #40 Dato: 27 April , 2012, 12:38 »
For jeg syntes netop at ES støver heelt vildt meget. Selvom jeg egentlig er ok tilfreds med det.  Lene kan du ikke tage et billede af det hampe strøelse? <+

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Velduftende hønsehus
« Svar #41 Dato: 27 April , 2012, 13:44 »
For jeg syntes netop at ES støver heelt vildt meget. Selvom jeg egentlig er ok tilfreds med det.  Lene kan du ikke tage et billede af det hampe strøelse? <+



Jo jeg skal ha ordnet s.... Brædder og ryddet op i hønsehus og gård her i weekenden så skal jeg nok få taget et billede.

Det var osse min oplevelse da jeg så det hos Lene...strukturen er meget grovere og tungere end easystrø, så det er ikke hvirvlende støv jeg forestiller mig kan skabe problemer.
Det så virkelig lækkert ud  /o

Tak min ven....  /o


Offline morT4

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 109
Sv: Velduftende hønsehus
« Svar #42 Dato: 29 April , 2012, 09:36 »
Jeg har brugt hampestrøelse til mine heste i mange år og det er bare super godt. Jeg har altid fjernet klatter hver dag og strøet nyt en gang om ugen. Bunden er kun blevet tømt ud når hestene skulle på græs. Det har aldrig været nødvendigt at få fjernet vores mødding, da den falder sammen og komposterer i løber af sommeren og derefter kan bruges i haven. Der er ingen lugt af "stald", amoniak eller lign i stalden. Der luger kun af hest.
1,1 (+2 vallaker?) hest
0,1 ruhåret hønsehund/labrador blanding
1,2,3 katte
1,0 laksefarvede dv Kochin
0,3 orpington
0,2 sorte Australorps
0,20,6 blandings høns
2,2 børn
1    mand

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Velduftende hønsehus
« Svar #43 Dato: 29 April , 2012, 10:06 »
Jeg har brugt hampestrøelse til mine heste i mange år og det er bare super godt. Jeg har altid fjernet klatter hver dag og strøet nyt en gang om ugen. Bunden er kun blevet tømt ud når hestene skulle på græs. Det har aldrig været nødvendigt at få fjernet vores mødding, da den falder sammen og komposterer i løber af sommeren og derefter kan bruges i haven. Der er ingen lugt af "stald", amoniak eller lign i stalden. Der luger kun af hest.

Og det er jo efter min mening den dejligste duft der findes.

Jeg har jo ingen kompost af frygt for at naboen finder endnu noget at klage over. Men hvis det komposterer så hurtigt er det jo bare at ha et separat bed at grave møg og hamp ned i og tage jorden derfra et par gange om året.
Jeg er ihvertfald meget tilfreds med hamp også på et globalt plan tiltaler det mig at anvende.

Offline morT4

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 109
Sv: Velduftende hønsehus
« Svar #44 Dato: 29 April , 2012, 10:36 »
 /o enig
1,1 (+2 vallaker?) hest
0,1 ruhåret hønsehund/labrador blanding
1,2,3 katte
1,0 laksefarvede dv Kochin
0,3 orpington
0,2 sorte Australorps
0,20,6 blandings høns
2,2 børn
1    mand