Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Waov..! Jeg har fået mus  (Læst 20293 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

FC-Søvind

  • Gæst
Waov..! Jeg har fået mus
« Dato: 07 Februar , 2012, 15:45 »
Jeg har fået mus, Halsbåndsmus, de piler og klatrer rundt og laver noder i mit fyrrum. Hvor er de altså flotte og store. Troede sørme ellers de sov vintersøvn..!

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #1 Dato: 07 Februar , 2012, 16:13 »
Jeg har fået mus, Halsbåndsmus, de piler og klatrer rundt og laver noder i mit fyrrum. Hvor er de altså flotte og store. Troede sørme ellers de sov vintersøvn..!

Uhh, det er dejligt varmt derinde, siger de.. Ved ikke rigtig, om jeg skal sige tillykke eller "pokkers også"  :D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Henrik R.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 41
  • HUSK dagen idag er den første i resten af dit liv.
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #2 Dato: 07 Februar , 2012, 16:22 »
Hejsa Frank.

Se at få lukket en eller to af dine katte ind i fyrrummet, så du kan få musene væk.
Musene kan sagtens æde ledninger og kabler til fyret - og så er det slut med varme og varmt vand meget hurtigt.
Det fryser 8,1 grad udenfor lige nu her - var på -16,4 i morges, så jeg vil gøre rigtig meget for at undgå et varmestop.

Henrik

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #3 Dato: 07 Februar , 2012, 18:37 »
Hmmmm - her røg komfuret i sidste uge. En mus (fredet brandmus, oven i købet) havde begået selvmord ved at tygge i en ledning /d.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #4 Dato: 07 Februar , 2012, 21:35 »
Hmmmm - her røg komfuret i sidste uge. En mus (fredet brandmus, oven i købet) havde begået selvmord ved at tygge i en ledning /d.

Det kan man da kalde og komme i den elektriske stol... Brandmus har aldrig hørt om dem, en kort beskrivelse kunne være dejlig.

Offline Lærke M. P.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 736
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #5 Dato: 07 Februar , 2012, 21:40 »
Jeg har fået mus, Halsbåndsmus, de piler og klatrer rundt og laver noder i mit fyrrum. Hvor er de altså flotte og store. Troede sørme ellers de sov vintersøvn..!

Tillykke med dem :)
Her er også flyttet en mus eller 2 ind i mit ene hønsehus. Deres overlevelse må betyde at hønsene har rigeligt i deres korn  :D
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #6 Dato: 07 Februar , 2012, 21:49 »
Brandmusen er gyldenbrun med en markant sort stribe ned ad ryggen. Den er sjælden, bortset fra på Lolland-Falster, og den er derfor fredet - og det ved den! Nogle vintre tilbage sad den samme brandmus (den havde knækket halen og var derfor let genkendelig) i affaldsposen og kiggede roligt op på mig når jeg lukkede underskabet op. Den havde ingen hast med at få tygget af munden og hoppe ned i bunden af skabet og ud langs vandrøret. Med tiltagende besvær. Så en opklippet stålsvamp omkring vandrøret satte en stopper for den trafik - hvorpå vi fandt den i posen med hundemad i udhuset. Den var her læææænge og er sikkert til sidst død af fedt om hjertet eller et andet overspisningsproblem ::). Pudsigt nok fik kattene ikke fat i den. Vi har ellers ofte diskussioner om hvorvidt en mus kan være fredet. Det mener kattene ikke.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #7 Dato: 07 Februar , 2012, 21:57 »
Uhh, det er dejligt varmt derinde, siger de.. Ved ikke rigtig, om jeg skal sige tillykke eller "pokkers også"  :D

Jeg er ikke museforskrækket, Metmus. Så tillykke til alle synes jeg. De er godt nok charmerende som de klovner rund. Faktisk virker de ikke særlig sky som mus i almindelighed. Men fange dem kan jeg nu ikke, men jeg er heller ikke så adræt længere ha ha...

Nu har mine 2 logi mus Øb & Bøv fået vand, havregryn og lidt hasselnødder samt en tot halm.
Så er det op til dem om suiten passer herskaberne.

Og nej, jeg lukker ikke kattene ind til musene, de er i øvrigt også for civilliseret til at fange mus.
Men kæft hvor har det været en underholdende eftermiddag.

Gad vide om Halsbåndsmus også skulle være fredet.? (den er til dig Ankerine).

karina dj

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #8 Dato: 07 Februar , 2012, 22:02 »
 :D med de godter dér holder de forhåbentlig næbet fra dit fyr og ledningerne  :D

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #9 Dato: 07 Februar , 2012, 22:44 »
Jeg tror faktisk at halsbåndsmusen også er fredet.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #10 Dato: 07 Februar , 2012, 23:11 »
Jeg tror faktisk at halsbåndsmusen også er fredet.

Shit, tænk om jeg have lukket kattene ind (det kunne jo godt være de havde skjulte talenter). Så havde jeg et juridisk problem.
 
Spændende om de er der i morgen kvæl...!
« Senest Redigeret: 08 Februar , 2012, 08:37 Fra FC-Søvind "Kraka-Laden" »

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #11 Dato: 07 Februar , 2012, 23:30 »
Så vidt jeg har kunnet finde (via Google) er halsbåndsmusen fredet men kan reguleres som 'skadesvoldende vildt' efter diverse ansøgninger.

Vi har dem i stort antal hvert efterår hvor de trænger ind forskellige steder i vores gamle bolig. De er derfor ikke specielt sjældne her. Men måske jeg fremover skulle fange dem levende og sende dem til Naturstyrelsen. Så kan de jo sætte dem ud hvor de mener de passer ind i vores fauna.
Mvh
Erik Andersen

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #12 Dato: 07 Februar , 2012, 23:47 »
Så vidt jeg har kunnet finde (via Google) er halsbåndsmusen fredet men kan reguleres som 'skadesvoldende vildt' efter diverse ansøgninger.

Vi har dem i stort antal hvert efterår hvor de trænger ind forskellige steder i vores gamle bolig. De er derfor ikke specielt sjældne her. Men måske jeg fremover skulle fange dem levende og sende dem til Naturstyrelsen. Så kan de jo sætte dem ud hvor de mener de passer ind i vores fauna.

Go´ ide her på egnen tror jeg de er temmelig sjældne, første gang jeg ser dem. Synes de er fine.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #13 Dato: 08 Februar , 2012, 00:02 »
Go´ ide her på egnen tror jeg de er temmelig sjældne, første gang jeg ser dem. Synes de er fine.

Jeg skal med glæde forsyne dig med 15-20 stk næste efterår. Men ellers helt enig, jeg synes også at de er fantastisk søde at se på. Jeg har så et par familiemedlemmer som synes at alle mus, rotter og lignende er klamme.  :D :D
Mvh
Erik Andersen

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #14 Dato: 08 Februar , 2012, 00:14 »
Jeg skal med glæde forsyne dig med 15-20 stk næste efterår. Men ellers helt enig, jeg synes også at de er fantastisk søde at se på. Jeg har så et par familiemedlemmer som synes at alle mus, rotter og lignende er klamme.  :D :D

Jeg takker gerne ja tak, mon de kan forsendes med posten som forsigtig pakker.