Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: loppeallergi  (Læst 22679 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #30 Dato: 06 Februar , 2012, 19:43 »
ja det kan da godt være??? Kan ikke huske det.. Skal nok lige give en opdate imorgen hvad det ender med..

Offline Lotte M. S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: loppeallergi
« Svar #31 Dato: 06 Februar , 2012, 20:20 »
Jeg tror det er Atopica? Det er dyrt men har en god virkning.
Der hvor jeg arbejder har vi en del hunde, der får hyposensibiliserings-vaccine, som vi får fremstillet specielt til den enkelte hund udfra hvad den ikke kan tåle, det har en god effekt.
Loppekur (pipetter til nakken) hver 3-4 uge. Hyppig vask menes at fjerne allergener fra pelsen (husk ikke at vaske 48 timer før og efter en loppekur).
Lakseolie på maden er godt for hudbarrieren, det er vigtigt med en god sammensætning af fedtsyrerne. Grizzly vildlakseolie har en god fedtsyresammensætning.
Vi har nogle hunde der trives godt på barf, der er ingen lagermider i, men man skal passe på med kvaliteten af råvarerne, hunde kan også få salmonella forgiftning +  nogle hunde kan ikke tåle for meget kødben. Men ellers kan du jo lave maden til din hund selv? Maden behøver ikke at være rå, for at undgå lagermider. Spørg din dyrlæge om hjælp til en god opskrift.
Endelig er der jo binyrebarkhormon. Det hjælper mange hunde og ofte kan man trappe dosis ned og kun sætte op i kløeperioder (loppesæson). Ja der er mange bivirkniger på sigt, men der er mange hunde der lever længe og ikke mindst godt på trods af medicinen.
Rigtig god bedring og held og lykke med det hele.
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: loppeallergi
« Svar #32 Dato: 06 Februar , 2012, 20:43 »
Atopica - ja, det er rigtigt. Det har vi haft en kat på i en del år - med rigtig god effekt på trods af at det ikke er godkendt til katte ;).
Så fortvivl ikke, der er mange muligheder. I øvrigt er hunde jo ikke så vanskelige at lave mad til. Medmindre de ikke kan tåle æg og mælk. Min farmors hund blev 18 år gammel på kalvehaler og spaghetti samt appelsiner. Den ville ikke spise andet (jo. Senator chokolade - det dør de vist af i dag ;)) - og dengang var der ikke meget hundefoder at vælge imellem. Så lavede man det selv, oftest af madrester.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

pylle pylle

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #33 Dato: 06 Februar , 2012, 22:04 »
Jeg vil enormt gerne have opskrifter på hjemmelavet hundefoder, hvis der er nogen som har nogle gode nogen..

Jeg har senest købt Orijen med fisk, netop for at undgå fyldfoder, men jeg kan jo så ikke vide om det hjælper ham.. for hvis det ikke er lagermider, så er det husstøvmider, og hvis det ikke er dem, er det lopper... Jeg ved ikk.. Jeg vil bare have han har det godt..  Og jeg står gerne flere gange om ugen og laver hjemmelavet mad til ham, hvis det kan hjælpe bare lidt.. 

så opskrifter eller andre gode råd modtages med kyshånd.

Syntes også jeg har læst om nogle essentielle olier der skulle styrke immunforsvaret, og hjælpe med at mindske kløen.. et eller andet på 3 bogstaver.. EFA olier.. det var det-... det vil jeg prøve..

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: loppeallergi
« Svar #34 Dato: 06 Februar , 2012, 22:46 »
Der må være masser af opskrifter at hente på nettet. Men det er da et godt sted at starte at lave lidt større portion til jer selv og så servere resterne for hunden. Evt. tilsat lidt ekstra protein hvis I selv har spist alle frikadellerne ;). Protein i form af kogt kylling, æg eller surmælksprodukt. Hunden har været menneskenes ledsager i årtusinder så det er altså ikke så svært som hundemadsproducenterne udlægger det.
« Senest Redigeret: 07 Februar , 2012, 10:35 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

pylle pylle

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #35 Dato: 06 Februar , 2012, 22:59 »
Det var også det vi først tænkte.. Men har surfet en del rundt på nettet, og der står mange steder at det er en forældet opfattelse, og at en hund ikke kan leve på den slags føde alene.. Jeg har fundet et par enkelte opskrifter på hundemad, men syntes ikke jeg har fundet noget som helst med en ordentlig form for dokumentation.. og indtil jeg gør det, så tør jeg ikke give mig i kast med sådanne ting.. Hvis du forstår..

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: loppeallergi
« Svar #36 Dato: 07 Februar , 2012, 02:02 »
Næh, egentligt ikke. Din hund har et problem, der bl.a. hænger sammen med fodermider. Så giv den dog "frisk mad". Det har hunde levet af i generationer inden f.eks. Hills opfandt "den perfekte løsning".
Kan da fortælle at netop Hills var årsag til tusindvis af amerikanske kattes død grundet manglende Taurin-indhold i deres "perfekt sammensatte - brug endelig ikke andet"-kattemad. Katte døde på stribe af hjertesvigt. Hills måtte udbetale kæmpeerstatninger og havde så den frækhed på de næste poser/dåser at skrive: Nu med det livsvigtige Taurin! Så de meler egen kage. Prøv at tænke på, hvad en vild hund spiser og tilsæt lidt menneske-mad. Det behøver jo ikke at være BARF.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: loppeallergi
« Svar #37 Dato: 07 Februar , 2012, 10:28 »
1/3 kød
1/3 brød
1/3 grøntsager

Ikke efter vægt, men efter størrelse på bunken, altså en håndfuld af hver slags, alt efter hundens størrelse.

Såresimpelt, og kødet må gerne være råt, og grøntsagerne med, hvis du kan lokke hunden til at spise det, ellers smid det i blenderen i starten.
Brødet gerne daggammelt.   /o
« Senest Redigeret: 07 Februar , 2012, 10:30 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

pylle pylle

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #38 Dato: 07 Februar , 2012, 12:06 »
Har fundet forskellige opskrifter hvor der blandt andet skal tilsættes menneskevitaminpille.. Og så vil jeg altså prøve det der EFA olie..

Det er helt vildt som det pludselig tager til det kløe.. For 6mdr siden var der INTET!! nu idag har han fået et stort rødt sår på sin ene side.. er glad for vi skal til dyrlægen idag.. For det er bare så synd for ham..


Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: loppeallergi
« Svar #39 Dato: 07 Februar , 2012, 13:28 »
start med at tage din hund med i bad, hver dag, og trap ned, så du kan se hvor grænsen går, rengøring er alfa og omega når hunden har allergi,
B vitaminer stinker gennem huden og det gider lopperne ikke, det eliminerer noget af risikoen, eks vis tiamin, eller bare ølgær i maden
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

pylle pylle

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #40 Dato: 07 Februar , 2012, 19:47 »
hey..

Det blev den der Atopica vi valgte. Han fortalte også om den der vaccine man kan lave.. og sagde vi skulle tænke over det.. fordi den kun virker i 60% af tilfældende. Det er dyre sager må man sige.. Men.. Ja.. Folmer skal ikke i hundehimlen endnu.. Det er for tidligt!!

Han fraråede hos helt binyrebarkomon, fordi at hunden langsomt dør af det.. Så det skulle kun være hvis der ikke var andre muligheder.. Og jeg er enig.. Folmer bliver meget træt af binyrebarkomon, han overspiser og drikker vildt meget vand.. så det er ikke et alternativt..

Så har jeg købt det der møgdyre olie, og bestilt noget hundeshampoo til atopisk hud.. Og så skal jeg have sat system i det hele.. Øv.. træels.. Men godt at vi kan beholde Folmerhunden.. han er så dejlig..


Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: loppeallergi
« Svar #41 Dato: 07 Februar , 2012, 20:57 »
Når Folmer blive meget træt/tørstig/sulten af binyrebarkhormon er det fordi han har fået en ordentlig dosis for at få tilstanden i ro. Når der er ro på, mindsker man dosis indtil man når det leje hvor virkningen er stor nok og bivirkningerne begrænsede. Så det dør man ikke af lige med det samme ;). Bare tænk på alle de astmatikere og allergikere der er nødt til at tage binyrebarkhormon dagligt i årevis for at kunne fungere. Så det er ikke så galt endda men kræver selvfølgelig lidt iagttagelse. Dyrlæger har det med at skyde med kanoner for at kunden ser effekt, desværre....
Men det vil da være dejligt hvis Atopica og noget hundevask og rengøring hjælper. Da vi havde allergi-hund, intensiverede vi rengøringen og udluftningen med den effekt at vores barnebarn ikke længere fik kløende øjne af at være her. Så det kan også godt være en anledning til at tjekke indeklimaet /o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

pylle pylle

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #42 Dato: 07 Februar , 2012, 21:03 »
.. Dyrlægen sagde også at det ville være bedst hvis Folmer havde pels til at kunne bo ude.. men det har han altså ikke.. Så vi prøver med olie, mad og bad.. og så må vi se. Syntes da selv vi bor rent og pænt.. ;)

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: loppeallergi
« Svar #43 Dato: 07 Februar , 2012, 21:17 »
.. Dyrlægen sagde også at det ville være bedst hvis Folmer havde pels til at kunne bo ude.. men det har han altså ikke.. Så vi prøver med olie, mad og bad.. og så må vi se. Syntes da selv vi bor rent og pænt.. ;)
He he ja men det gør vi skam også. Men vi bor i et gammelt hus med meget gammelt støv og det skulle altså luftes ud. Noget, vi stadig skal være opmærksomme på at få gjort da det jo netop ikke kan ses ;D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #44 Dato: 07 Februar , 2012, 23:42 »
hey..

Det blev den der Atopica vi valgte. Han fortalte også om den der vaccine man kan lave.. og sagde vi skulle tænke over det.. fordi den kun virker i 60% af tilfældende. Det er dyre sager må man sige.. Men.. Ja.. Folmer skal ikke i hundehimlen endnu.. Det er for tidligt!!

Han fraråede hos helt binyrebarkomon, fordi at hunden langsomt dør af det.. Så det skulle kun være hvis der ikke var andre muligheder.. Og jeg er enig.. Folmer bliver meget træt af binyrebarkomon, han overspiser og drikker vildt meget vand.. så det er ikke et alternativt..

Så har jeg købt det der møgdyre olie, og bestilt noget hundeshampoo til atopisk hud.. Og så skal jeg have sat system i det hele.. Øv.. træels.. Men godt at vi kan beholde Folmerhunden.. han er så dejlig..



A pro po... Binyrebarkhomon udvortes som jeg personlig har meget dårlig erfaring med (allergisk mønteksem). Så må jeg altså fortælle at der findes et fantastisk alternativ fra Jalon Naturprodukter.
Som salve til hud og olie til hårvask til små penge. Effekten er fuldt på højde med binyrebarkhomon men helt uden bivirkninger. Synes altså du skulle vide det.
For hulen da hvor er det en charmerende hund.

NU har jeg igen gjort det, bevæget mig uden for rammerne af det tilladte, håber ikke adm. ser med.

Ps. Jeg er stort set symtomfri.