Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ællinger  (Læst 3420 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Ællinger
« Dato: 17 Juli , 2008, 12:37 »
Jeg synes jeg har læst her i forumet, at når ællingerne klægges så er det bedst at tage andriken fra, så han går for sig selv.
Jeg har en anden opfattelse, når jeg ser mine nye ællinger med deres mor ligge side om side hos andriken, det er da ren familie idyl, jeg vil senere tage billeder så man kan se hvor dejligt de har det, så mit råd vil være lad dem gå sammen, det er ren råhygge  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline HanneJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 183
    • MinVenKatten
Sv: Ællinger
« Svar #1 Dato: 17 Juli , 2008, 13:13 »
Hej Berit - dejligt at høre at det går så godt...

Her hos mig har andrikken nu altid gået sammen med ællingerne - uden nogen form for problemer.....andedamerne går/løber bare væk, for de gider ikke hans tilnærmelser når ællingerne er helt små, så det er altid gået meget smertefrit.


Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Ællinger
« Svar #2 Dato: 19 Juli , 2008, 08:21 »
Ja der var jeg for hurtig, med at det var ren idyl, andriken begyndte at tage de små ællinger i hovedet og i ben, så jeg har måtte flytte ham, og så er der lidt kaos i andehuset, 1 har fået ællinger 4 andre ruger, men en af dem der ruger har taget ællingerne til sig, så der er lidt panik i det lille andehus, jeg ved knap hvad jeg skal gøre, er der en der kan hjælpe  <+
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Ællinger
« Svar #3 Dato: 19 Juli , 2008, 09:12 »
Du skal skynde dig at tage ællingerne og den and der har dem væk fra de andre. Ellers vil de der ruger snart gå af, med deres adopterede ællinger.

Hvis andrikken ikke har ænder at muntre sig med, så vil jeg også fjerne ham fra en nyslået andemor + fra en flok rugende ænder. Han kan finde på at jage dem af rederne. Men er der stadig damer tilbage til at fornøje ham, så har jeg aldrig oplevet problemer.
Hilsen Susanne

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Ællinger
« Svar #4 Dato: 19 Juli , 2008, 09:54 »
Tak for svaret, en and er allederede gået af reden, andriken har ingen damer at muntre sig med, og jeg var bange for at han ville skade de små ællinger, derfor er han flyttet.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte