Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Øv ingen kyller :(  (Læst 2349 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Øv ingen kyller :(
« Dato: 15 April , 2010, 20:07 »
Nu er der så gået 22 hele dage og stadig ingen kyller i de 16 æg under de to skrukke  :'( Kan det virkelig passe at ikke et eneste er blevet til noget?? Halvdelen er mine egne æg og halvdelen er genboens..... øv øv øv


Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Øv ingen kyller :(
« Svar #1 Dato: 15 April , 2010, 21:08 »
Øv, kan desværre ikke give dig et godt svar.
Men ærgeligt, hvis det er en fuser. Vil også gerne have kyller  <S
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Øv ingen kyller :(
« Svar #2 Dato: 15 April , 2010, 21:15 »
Arhh gi dem lige en dag mere.. Har du lyst æggenede undervejs??..

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Øv ingen kyller :(
« Svar #3 Dato: 15 April , 2010, 22:21 »
Giv dem gerne 2-3 dage mere. Sidste hold jeg havde, havde jeg opgivet. Jeg skulle rejse væk i 4 dage og havde bedt hustruen fjerne æggene hvis intet var sket om søndagen som ville være 24.dag. Hun havde så ikke fjernet æggene alligevel og på 25. dag kom en kylling + et æg mere klækkede, men kyllingen omkom. På 26. dag kom yderligere 2 kyllinger og igen var der 1 som gik til under klækningen.

Hvorfor det skulle tage så lang tid for disse æg at klække er mig en gåde, men er da glad for at hustuen ikke fulgte mine anvisninger. Og jeg er helt sikker på antallet af dage hun havde ligget, for jeg havde skrevet en tråd herinde den dag jeg havde lagt ekstra æg under hende. Det var en silkehøne.
Mvh
Erik Andersen

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Sv: Øv ingen kyller :(
« Svar #4 Dato: 16 April , 2010, 06:20 »
ok tak - nogle af æggene rasler, så er de ikke blevet til noget vel? og andre er sådan helt faste når man ryster dem. Nej jeg har ikke lyst dem, da de ligger under skruk, og jeg vidste ikke lige hvordan.


Offline bullstar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 665
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: Øv ingen kyller :(
« Svar #5 Dato: 16 April , 2010, 09:57 »
Du kan stadig nå at lyse dem... tag nogle stykker af gangen og lad hende ligge på resten, når du så har lyst og soteret fra så tegn på dem du har lyst og byt dem ud med dem du ikke har lyst så der ikke bliver rod i det...
Det kan godt være at mor skruk vil brokke sig lidt men min erfaring med mine silker er at hvis jeg lægger den ene hånd flat på ruggen af hende så bliver hun "rolig" og jeg kan så pille æg ud under hende med den anden..
Ha en skål med der er foret med et viskestykke så æggene ligger blødt når de skal transporters frem og tilbage (jeg lyser nemlig mine æg på badeværelset ;D)
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

frida

  • Gæst
Sv: Øv ingen kyller :(
« Svar #6 Dato: 16 April , 2010, 19:10 »
Det skal vel ikke tages helt bogstaveligt, det med at du ryster dem? :o Man skal bare vende æggene, så kan (nogle?) fornemme om der er kyllinger i <: Ved at "ryste" æggene kan fostret løsne sig, og dermed dør det <W
Jeg synes heller ikke du skal tage dagene helt bogstaveligt. Der kan stadig nå at ske noget *k *k

Offline Helle Ludvigsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 209
  • Chabo
Sv: Øv ingen kyller :(
« Svar #7 Dato: 17 April , 2010, 15:35 »
det med 21 dage er vist kun en rettesnor. Mine kyllinge skulle have klækket på 21. dagen i torsdags. Den første kom i morges, altså på 23. dagen
Gul sorthalet Chabo
Gul sorthalet Chabo krøllet
Blå hvedefarvede Dværg Sulmtaler
Røde dværg Purhøns (Strupphüner)(Frizzles)
Hvide Moskusænder
Nova Duck Tolling Retriver
Boer geder
katte

Offline Mai-Britt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 295
Sv: Øv ingen kyller :(
« Svar #8 Dato: 17 April , 2010, 17:09 »
Ja der gik også 23 dage her før der begyndte at ske noget (æg som også var under skruk)

Hvordan står det til nu?
Med venlig hilsen

Mai-Britt


Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)