Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjemme avlet kyllinger  (Læst 3715 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Haugaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 104
Hjemme avlet kyllinger
« Dato: 02 November , 2013, 13:32 »
Hej igen igen

Efter et par år med moskus ænder har jeg efterhånden opskriften på en god hjemme lavede and , fra æg til ovn .... Der har været seje og tørre perioder ;)


Men har fået en plukke maskine langt om længe så nu vil jeg få lavet nogle kyllinger til fryseren... Den kostede jo ikke gratis den plukker så den skal da bruges fuldt ud :)

Har læst i et andet indlæg at man ikke skal lave egen kylle som købt kylle da de sætter flere muskler..

Så søger lidt opskrifter på egen avlet kylling , tænkte her på stege kylling ... Suppe høns må blive mine æg læggere når deres tid er tjent ud.


Og ligger du inde med en god moskus steg opskrift må du gerne smide den her osse :)


Vh
Rene

0.2 Maran, 2 tam katte, 147 dræbersnegle, 2 flagermus, 1.3 Moskus ænder, 4.5 moskus i fryseren.

Offline DoktorLarsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 241
Sv: Hjemme avlet kyllinger
« Svar #1 Dato: 02 November , 2013, 18:31 »
Tjah, jeg ved at hønen skal ligge en dags tid efter slagt. Ellers er den ret stiv. Stivheden vil aftage efter en dags tid.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hjemme avlet kyllinger
« Svar #2 Dato: 02 November , 2013, 18:32 »
Vi har et helt emne med opskrifter. Prøv at kigge der først.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Haugaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 104
Sv: Hjemme avlet kyllinger
« Svar #3 Dato: 03 November , 2013, 11:40 »
Har skam kigget og kigger stadig, men søgte lidt fif og erfaringer med hjemme slagtet kylle kød iforhold til købe kylle..

Men må lede videre, måske jeg finder det ;)

Vh
Rene

0.2 Maran, 2 tam katte, 147 dræbersnegle, 2 flagermus, 1.3 Moskus ænder, 4.5 moskus i fryseren.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hjemme avlet kyllinger
« Svar #4 Dato: 03 November , 2013, 13:29 »
Erfaringen er helt generelt at man skal tilberede det stille og roligt. Lang tid og lav varme i stedet for kort tid og høj varme. Så kan man såmænd både lave langtidsstegt kylling i ovn, grydestege, bruge stegeso eller grille.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)