Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsekødssuppe  (Læst 4367 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Hønsekødssuppe
« Dato: 31 Oktober , 2012, 12:25 »
Jeg har tænkt mig at bruge en af hanekyllingerne fra fryseren til hjemmelavet hønsekødssuppe. Skal jeg regne med ligeså lang tilberedningstid som hvis det var en gryde/ovnstegt kylling?

Vil gerne have at kødet bliver mørt så det kan bruges i andre retter når suppen er taget fra. Det giver måske sig selv med at få kødet mørt, for det er jo nærmest et heldags projekt med suppe lavet fra bunden ;-)

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hønsekødssuppe
« Svar #1 Dato: 31 Oktober , 2012, 12:28 »
Jeg ved ikke hvor længe du plejer at koge suppe, men et par timer plejer at være nok for en høne på et par år, så en ung hane behøver ikke ligge længere i suppen. Kødet kan snildt bruges til andet bagefter. Hønsekødssalat, tarteletter m.m. Det smager skønt.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Hønsekødssuppe
« Svar #2 Dato: 31 Oktober , 2012, 12:33 »
Det er første gang jeg skal kaste mig ud i det med hjemmelavet suppe af den art :-) Jeg vil prøve mig frem og tage den op når den er kogt ind til benet.

Tak, Henriette

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hønsekødssuppe
« Svar #3 Dato: 31 Oktober , 2012, 12:42 »
Det er nemt nok. Først hane og vand i den store gryde. Kog op imens du ordner grøntsagerne. Når vandet koger skummer du urenheder af og hælder grønstagerne i. Derudover skal der peberkorn, laurbærblade og evt. andre urter i foruden lidt salt. Vær varsom med saltningen, da vandet jo skal koge noget ind og man risikerer at ende med en alt for salt suppe, hvis man har været lidt for rundhåndet i starten. Når du kan hive et lår af hanen uden anstrengelser er han gennemkogt. Hønsene elsker de udkogte grøntsager, så hvis du ikke vil bruge dem, så er der dejlige rester til hønsegården. God fornøjele. Jeg elsker at koge suppe. Det dufter så dejligt i hele huset. Du kan se billeder og tekst fra min sidste suppekogning på. www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Hønsekødssuppe
« Svar #4 Dato: 31 Oktober , 2012, 13:35 »
Fin blog og skønne misser du har  :-)

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hønsekødssuppe
« Svar #5 Dato: 31 Oktober , 2012, 13:53 »
Tak. Altid dejligt med lidt respons. ;) ::)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Regnar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 115
Sv: Hønsekødssuppe
« Svar #6 Dato: 31 Oktober , 2012, 14:13 »
Det er godt at komme oksekød ved, f.eks. oksetværreb + nogle marvben. Det må godt være billig kød. Hvis man bagefter syntes at kødet er for fed, er fuglene i haven glade for det, når der kommer frost og sne.