Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ang. at bygge hønsehus  (Læst 2853 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kroelle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
Ang. at bygge hønsehus
« Dato: 13 December , 2008, 14:22 »
Hej alle i kloge hønse-folk.
Hvor er jeg glad for at have fundet den hp, men jeg har et spørgsmål.
Jeg har endelig overtalt manden til at skulle have høns. Han havde mange spørgsmål ala ræv/rotter osv. men nu er han med på den  ;)

Men inden jeg køber mine høns har jeg et spørgsmål til min hønsegård hvor de skal være om natten (de skal være løs på vores grund om dagen)

Vi har et meget stort voliere ca. 15 m^2 med nedgravet net, fuld stå højde, tag og to sider på, samt de to andre sider er der ført træ op til 30 cm og så er der net (undtagen ved døren- der er net hele vejen ned).

Jeg har så bygget 3 redekasser i forlængelse af hinanden i 60 cm. højde over jorden ved den ene side hvor der ikke er net, samt sidde pinde der er højre oppe, og pinde så de stakkels høns kan komme op i rederne.. ;D

Jeg har læst at høns kan tåle frost (sørger selvfølgelig for at vandet er drikkeligt osv.) men jeg føler alligevel at mine redekasser er "ude i den fri natur", når jeg ser på dem, fordi der er to sider net på vores voliere..

Skal jeg bygge et "rigtigt" hønsehus eller kan de sagtens bo i det nybyggede.

Jeg er glad for alle svar :)

k.h. Signe - måske snart hønsemor

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Ang. at bygge hønsehus
« Svar #1 Dato: 13 December , 2008, 17:57 »
Hej Signe og velkommen til dette forum  <I Jeg synes da det lyder godt det du har lavet, men jeg kunne godt tænke mig at der var tag over en del af gården, sådan at dine høns kan gå i ly hvis de skulle få behov for dette.  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline kroelle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
Sv: Ang. at bygge hønsehus
« Svar #2 Dato: 13 December , 2008, 20:00 »
hej :)
Tak for svar.

Vi holder døren til volieren åben, og på volieren er der fuldt tag :)

Så glæder jeg mig til at gå rigtig igang :)
God aften