Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Automatisk lukkemekanisme  (Læst 7621 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Automatisk lukkemekanisme
« Dato: 08 December , 2008, 20:02 »
Er der nogen herinde der har erfaring med automatisk lukkemekanisme fra America Thisted, den til 1368,75 kr med moms.
Er den god?
Der står at den lukker med sensor. Er det så når solen går ned at den lukker? Når jeres høns altid ind før det?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Jens Hyldvang

  • Bruger
  • Indlæg: 35
Sv: Automatisk lukkemekanisme
« Svar #1 Dato: 10 December , 2008, 10:16 »
Hej Lisbeth,

Jeg har sådan en fyr på mit hønsehus. Den kan varmt anbefales. Den har kørt i mere end et år på det medfølgende batteri.

Den lukker og åbner enten afhængig af lyset eller den indbyggede timer. Man kan indstille lysfølsomheden, hvilket vil sige at den kan sættes til at åbne og lukke ved en bestemt lysintensitet. Du kan med andre ord selv bestemme, hvor mørkt der skal være, før den lukker.

Med timeren (tænd/sluk ur) kan man sætte den til at åbne og lukke med 15 min. nøjagtighed. F.eks. kan den sættes til først at åbne kl. 8 om morgenen uanset hvor lyst, det er. (Hvis man evt. har følsomme naboer)

Min er sat til at åbne, når det bliver lyst - dog tidligst kl. 7 og lukke igen, når det bliver mørkt - dog senest kl. 21.

Jeg har ikke oplevet problemer med min.

/Jens

Bitten

  • Gæst
Sv: Automatisk lukkemekanisme
« Svar #2 Dato: 10 December , 2008, 12:00 »
Jeg kan på det varmeste anbefale den automatiske lukkemekanisme fra America-thisted.dk!

Jeg er aldrig bange for ikke at nå hjem fra arbejde, inden det bliver mørkt. Lemmen lukker jo automatisk ;-) (Før lemmen kørte jeg hjem fra arbejde med hamrende puls - tænk hvis ræven nåede det før mig!)

Mine høns sætter sig ind på pindene længe før lemmen lukker.

Offline Mette Marie Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • Glad hønseejer
Sv: Automatisk lukkemekanisme
« Svar #3 Dato: 10 December , 2008, 13:55 »
Jeg kan også på det varmeste anbefale sådan en lem. Min har trofast lukket hønsene ud kl. 8 og lukket for dem når det bliver mørkt i i 3 år. Jeg har skiftet batteri i den to gange.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Automatisk lukkemekanisme
« Svar #4 Dato: 10 December , 2008, 18:44 »
Jeg vil også være med i koret  ;D

Jeg monterede min for en uge siden, og jeg elsker den allerede.
Nu kan vi fx tage til hyggelig juleaften med overnatning - uden at ulejlige naboen med hønsepasning.
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Automatisk lukkemekanisme
« Svar #5 Dato: 18 December , 2008, 10:31 »
Jeg har også købt en, bl.a. foranlediget af at have mistet 11 fuldvoksne Sussex-høns og den er bare super. Desværre har jeg en (dum) høne, der ikke kan finde ud af at gå ind i tide  >:( Men hun flyver da op på en låge, der er 1,2 m over jorden, så hun er da ikke blevet ædt endnu. Hvordan er det man siger: Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves  ;D
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Indianer

  • Gæst
Sv: Automatisk lukkemekanisme
« Svar #6 Dato: 18 December , 2008, 20:33 »
Har også haft én i lidt over et år.
Den er bare guld værd!! Har endnu ikke skiftet batteri i den. Hønsene er inde i god tid før den lukker..

Jeg har et andet hønsehus, som står på meget høje ben. Indenunder står der fodder og vand. Når jeg engang får råd til en automatisk lukkemekanisme dertil, vil jeg forbinde den til både hønselem og en lem til ind under huset. Så er det fint rottesikret.:)

(ønsker mig også en til i julegave...:)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Automatisk lukkemekanisme
« Svar #7 Dato: 18 December , 2008, 20:36 »
Godt juleønske :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Bitten

  • Gæst
Sv: Automatisk lukkemekanisme
« Svar #8 Dato: 19 December , 2008, 10:01 »
Det skulle faktisk være muligt at sætte flere hønselemme på en automatisk lukkemekanisme vha. snoretræk - nogen der har prøvet det?