Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hane gang (stræk march)  (Læst 2612 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
hane gang (stræk march)
« Dato: 06 Oktober , 2008, 11:24 »
Nu må jeg da lige høre de rigtig kloge.

Jeg har en ung blomsterhane, og han er i dag begyndt at opfører sig besynderligt.
Jeg bemærkede i morges at han blev liggende inde, men da han endelig kom ud gik han nærmest strækmarch, og søgte så efter mad et øjeblik og lagde sig igen.
Jeg gik hen for at se nærmere og så gik han videre på sin besyndelige måde.

Nu går han og spiser med de andre, men han lægger sig det meste af tiden, han halter ikke overhovedet, men han løfter virkelg benene højt, jeg tænkte mest på de tyske soldater på march under krigen.

Har han fået pip, for jeg tror ikke det er noget fysisk, snarere noget der er sket i hovedet på ham?
Jeg havde også en der på et tidspunkt rendte baglæns meget hurtigt og så frem igen, men jeg ved ikke om det er den samme, det er et stykke tid siden den gik baglæns.

Frem med nogle bud.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: hane gang (stræk march)
« Svar #1 Dato: 07 Oktober , 2008, 15:26 »
Kan han ikke have vokseværk?? ;)
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: hane gang (stræk march)
« Svar #2 Dato: 07 Oktober , 2008, 19:53 »
johhh måske, men det er da aldrig sket for mig før, men jeg har på den anden side heller ikke haft blomster før ;D
Han er bedre gående i dag ?? jeg må jo se tiden an.
« Senest Redigeret: 07 Oktober , 2008, 21:31 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: hane gang (stræk march)
« Svar #3 Dato: 07 Oktober , 2008, 20:35 »
Jeg havde en hanekylling der gik stræk-march i en times tid efter den havde gået amok i støvbadet. Jeg var bane for den havde slået sig mens den badede,men efter en time gik det jo så over....Men det kunne jo godt være vokseværk.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: hane gang (stræk march)
« Svar #4 Dato: 07 Oktober , 2008, 22:03 »
Det er ihvertfald ikke noget generelt for blomsterhøns. Jeg har ruget et par hundrede kyllinger ud af racen (eller mine høner og rugemaskine har) og har ikke set tilsvarende.
Sygdommen som også bliver kaldt sakseben gør at de ikke kan styre deres ben men så plejer de nu at ligge på siden og har problemer med at rejse sig op.
Jeg hælder også mest til at det er tilfældigt eller at den har fået et slag i hovedet.

Danny
Himlen bør altid være blå!