Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hakker/angriber på hende :(  (Læst 1216 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
hakker/angriber på hende :(
« Dato: 08 ſeptember , 2010, 07:47 »
hej jeg har en skruk med 4 kyllinger, de har en lille indhegning for sig selv, hegn imellem indtil de andre. Men ville sende dem på en lille havevandring mens jeg var tilstede. Men min araucana høne (de er opvokset sammen) fløj bare på hende, sådan hanekamp agtigt, da skruk med kyller kom ud  <J Den skruk rendte tilbage til sin rede sammen med de små, som også fik et chok. Så nu bliver de derinde. Kylllingerne er ca 6 uger. Hvornår har i sat jeres sammen med de andre?

Mvh
Vigge

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: hakker/angriber på hende :(
« Svar #1 Dato: 08 ſeptember , 2010, 08:09 »
Mine går sammen, jeg har også mine skruk til at ruge i hønsehuset.
Der er lige en lidt barsk periode for kyllingerne, når de er ved at frigøre sig fra mors skørter, og specielt når mor ikke længere er interesseret i dem, men det er aldrig noget alvorligt.
Har du mulighed for at lade dem gå sammen, men adskilt af tråd, så de kan se hinanden, men ikke nå hinanden?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Sv: hakker/angriber på hende :(
« Svar #2 Dato: 08 ſeptember , 2010, 10:43 »
Ja det er det de gør - kan se på hinanden, bare med tråd imellem - jeg jeg ville ha mor og de små på havevandring , så bliver skrukken angrebet  :( den havde jeg ikke set komme - de er alle opvokset sammen.