Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: meidarom  (Læst 1530 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
meidarom
« Dato: 06 Februar , 2022, 14:31 »
jeg har været over grænsen og købt en æterisk olie mod utøj. Jeg fik at vide den skulle i drikkevandet men det er i pulverform og ved at søge på det kan jeg se der er 2 forskellige, den her som skal i foderet og en anden i drikkevandet. Hun sagde hun mente at hønsene skulle være fuldvoksne før jeg måtte bruge det. Jeg har læst og læst og kan ikke finde noget om aldeer, er der nogen herinde der ved hvornår jeg må begynde at bruge det. Jeg ved hæfter foto af produktet
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Gok

  • Bruger
  • Indlæg: 290
Sv: meidarom
« Svar #1 Dato: 08 Februar , 2022, 08:37 »
Jeg søgte i går på "Meidarom", og fandt en del om stoffet. De nævnte alle at det var til æglæggende høns (altså voksne), og at det beskytter mod den røde fuglemide. Stoffer fra Meidarom cirkulerer med blodet rundt i kroppen, og dermed også i huden, hvor miderne udsættes for det, og foretrækker at finde et andet offer. Iflg. kunderne fungerer det godt.
Meidarom indeholder kun "gode naturlige ting" fra planter(så vidt jeg kan læse) og kan ikke tro, at det skulle være skadeligt for hverken unge eller gamle dyr.
Man kan købe foder hvor stoffet allerede er tilsat.

Et eksempel på det jeg fandt:

  https://www.meinhof-shop.de/MeidArom-OeVO-Futtermittelzusatz-gegen-Laestlinge

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: meidarom
« Svar #2 Dato: 08 Februar , 2022, 08:44 »
tak for svar, så vil jeg begynde at bruge det til de æglæggende  høns og senere når kyllingerne er blevet store nok så giver jeg også dem, lidt af gangen.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner