Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan 9 ugers høns gå med 18 ugers?  (Læst 2172 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malyt

  • Bruger
  • Indlæg: 3
Kan 9 ugers høns gå med 18 ugers?
« Dato: 11 Juni , 2019, 16:48 »
Gode råd søges....
Vi har 4 høns på 9 uger ( efter hanerne er sorteret fra) og vi vil gerne udvide flokken med 2 høns på 18 ugers alderen. Kan vi mon det?

Vh

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Kan 9 ugers høns gå med 18 ugers?
« Svar #1 Dato: 11 Juni , 2019, 18:16 »
jeg har aldrig haft bøvl med det
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Lui

  • Bruger
  • Indlæg: 111
Sv: Kan 9 ugers høns gå med 18 ugers?
« Svar #2 Dato: 12 Juni , 2019, 12:59 »
Det tror jeg godt kan lade sig gøre. Måske kan de se hinanden lidt an inden med hegn imellem? Der vil nok være lidt postyr når de skal finde ud af at bo sammen lige i starten, men du kan prøve at se hvordan det går.
Jeg står også og er ved at lave en sammenføring her. Men det er to på 6 uger der skal ind til den store flok. De går op af hinanden med hegn imellem og Idag fjerner jeg så hegnet,  men lader dem alle være lukket ude, så der er plads til at løbe sin vej, hvis man får brug for det... :)
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Kan 9 ugers høns gå med 18 ugers?
« Svar #3 Dato: 14 Juni , 2019, 16:41 »
Hos mig lykkedes det ikke. De små blev jagtet og hakket så de måtte gå for sig selv 7-8 uger til de var ca 16-18 uger gamle
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Alice

  • Bruger
  • Indlæg: 271
Sv: Kan 9 ugers høns gå med 18 ugers?
« Svar #4 Dato: 14 Juni , 2019, 20:20 »
Derfor har jeg altid en rugehøne  også til de indkøbte kyllinger. Hønemor klarer problemerne.