Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dværggeder - alle der har forstand på geder :)  (Læst 2461 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SHHM

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Dværggeder - alle der har forstand på geder :)
« Dato: 27 April , 2013, 21:51 »
Hej med jer :)

Min familie og mig bor ude på landet, men har desværre ikke landjord. Vi snakker lidt om at vi godt kunne tænke os to dværggeder, som udelukkende skal være til kæle/hygge. De skal som udgangspunkt ikke ha´kid, ikke gi´mælk eller kød.  ;)

Men vi er i tvivl om hvor meget plads de bør have! Det er rigtig svært at læse sig frem til har vi fundet ud af  /d Vi tænker om, vi kan lave en indhegning på 35-37 kvm, med et lukket hus, til at de kan gå i når vi ikke er hjemme? Vores grund er i alt 825 kvm, som vi vil kunne udnytte på forskellige måder... men er 35-37 kvm indhegning nok til to dværggeder?  :o

Det er udelukkende pladsen jeg spørger til... jeg er fx klar over at det vil kræve foder året rundt, når gederne ikke har 500 kvm græs at æde  :) foder, type indhegning, regler og love har jeg/vi sat os lidt ind i :)
Den glade ejer af
Tre maraner - to sorte og en laksefarvet
Et gadekryds der minder mest om en stor labrador
To skønne sønner og en dejlig mand :)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Dværggeder - alle der har forstand på geder :)
« Svar #1 Dato: 21 Maj , 2013, 07:19 »
Jeg faldt lige over denne her. Håber du læser med stadigvæk :).

Umiddelbart så tænker jeg "nej" du kan ikke have to geder gående på 35 m2. Det er alt for småt til dem. De har brug for et større areal hvor de kan strække ud i fri galop, klatre, græsse osv.

Jeg håber ikke du tager min udmelding ilde op, men jeg synes ikke, at geder, grise, får, miniheste osv. hører til i en villahave. Det ender næsten altid med en ulykkelig udgang for både ejer og dyr.

« Senest Redigeret: 21 Maj , 2013, 07:20 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"