Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En frø i min dam  (Læst 7662 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
En frø i min dam
« Dato: 11 ſeptember , 2011, 16:19 »
De sidste 4-5 dage er en lille frø flyttet ind her i vores havedam. Jeg var i dag heldig at få et foto af den, for den forsvinder i vandet, så snart jeg nærmer mig. Den er bare så sød. Håber den bliver her, og vender tilbage næste forår.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: En frø i min dam
« Svar #1 Dato: 11 ſeptember , 2011, 16:26 »
Flot billede  /o /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: En frø i min dam
« Svar #2 Dato: 11 ſeptember , 2011, 16:29 »
Sødt billede. Det er en grøn frø. De er glade for vandhuller, hvor de elsker at sidde og sole sig på  sten og træstammer, så den skal du nok se mere til. /o

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: En frø i min dam
« Svar #3 Dato: 11 ſeptember , 2011, 17:29 »
Ja, jeg nyder også den. Men mest fra mit stuevindue, for den er væk, så snart jeg nærmer mig dammen. Men kan se den lille fyr herinde fra.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: En frø i min dam
« Svar #4 Dato: 11 ſeptember , 2011, 19:13 »
Så kan du glæde dig til foråret, hvis der altså kommer en modpart til den så får du mange æg i din dam og dermed haletusser  /o
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: En frø i min dam
« Svar #5 Dato: 12 ſeptember , 2011, 00:40 »
Griner. Mon ikke guldfidkene spiser dem. VIlle ellers være herligt med fråer og haletudser.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: En frø i min dam
« Svar #6 Dato: 14 ſeptember , 2011, 15:05 »
Uhh jeg har en frygtelig frøfobi, og her bor så mange nede ved søen. Jeg kan godt "håndtere" (ikke røre) dem når jeg selv bestemmer at jeg vil kigge på dem. Men når de lige pludselig sådan hopper forbi en, så har jeg det ikke sjovt og får hjertebanken. Værst er det med tudser, men dem har jeg ikke set i haven endnu 7-9-13.

De har det med at grave sig ned for vinteren under de store fyrtræer i haven. Min skræk er at kattene kommer slæbende med sådan en springfyr eller være.... at hønsene æder en GYS!!!! Mine unger elsker dem heldigvis.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: En frø i min dam
« Svar #7 Dato: 14 ſeptember , 2011, 16:23 »
Uhh jeg har en frygtelig frøfobi, og her bor så mange nede ved søen. Jeg kan godt "håndtere" (ikke røre) dem når jeg selv bestemmer at jeg vil kigge på dem. Men når de lige pludselig sådan hopper forbi en, så har jeg det ikke sjovt og får hjertebanken. Værst er det med tudser, men dem har jeg ikke set i haven endnu 7-9-13.


Ha ha sådan har jeg det med regnorme, og så er det mig der skal grave kartofler op  <R
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: En frø i min dam
« Svar #8 Dato: 15 ſeptember , 2011, 09:54 »
Griner. Jeg syntes de er utrolig søde. Som barn fangede vi mange frør med hånden, og sad og kælede med dem ( de har sikkert været rædselsslagene for os
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Lærke M. P.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 736
Sv: En frø i min dam
« Svar #9 Dato: 15 ſeptember , 2011, 10:28 »
Ha ha sådan har jeg det med regnorme, og så er det mig der skal grave kartofler op  <R

En hønseejer der er bange for regnorm? Den har jeg alligevel ikke hørt før  ;)  ;D
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: En frø i min dam
« Svar #10 Dato: 15 ſeptember , 2011, 11:54 »
Griner. Jeg syntes de er utrolig søde. Som barn fangede vi mange frør med hånden, og sad og kælede med dem ( de har sikkert været rædselsslagene for os
He he... Hos os havde vi en kæmpe stor skrubtudse i baghaven da jeg var barn. Han havde egen bolig og hed Conrad ;D.

Vi bor i moseområde, så frøerne springer rundt om ørerne på os når vi går tur, og det er svært ikke at køre et par stykker over når vi slår græs. Tudser har vi også, og så sent som i går bar jeg en i sikkerhed, som ellers sad og ventede på at jeg lukkede op for hønseklappen, så hønsene kunne komme ud til den ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: En frø i min dam
« Svar #11 Dato: 15 ſeptember , 2011, 13:59 »
En hønseejer der er bange for regnorm? Den har jeg alligevel ikke hørt før  ;)  ;D
Jaja nu er det jo ikke mig der går og skraber i jorden vel,  ;D kun ved kartoffelhøst  :o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: En frø i min dam
« Svar #12 Dato: 15 ſeptember , 2011, 14:00 »
Vi bor ved landsbyens gadekær  *e hvor der er masser af frøer og frøsang (min mand siger larm) hvert år omkring midsommer ;D
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Lærke M. P.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 736
Sv: En frø i min dam
« Svar #13 Dato: 15 ſeptember , 2011, 18:42 »
Jaja nu er det jo ikke mig der går og skraber i jorden vel,  ;D kun ved kartoffelhøst  :o
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: En frø i min dam
« Svar #14 Dato: 16 ſeptember , 2011, 18:07 »
He he... Hos os havde vi en kæmpe stor skrubtudse i baghaven da jeg var barn. Han havde egen bolig og hed Conrad ;D.

Vi havde en som hed Ebba  ;) Men jeg har ikke altid haft frøfobi, den er kommet engang i barndommen. Min kære bror syntes at det var sjovt at gemme frøer mm i gryderne, når jeg sad og lavede mad i sandkassen.