Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: høns og kyllinger sammen.  (Læst 2797 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bakkebo

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
høns og kyllinger sammen.
« Dato: 15 November , 2011, 21:48 »
Har lige et lille spørgsmål. Mine høns og mine to mdr. gl. kyllinger går fint sammen i hønsegård og hønsehus. Nu har jeg så et spørgsmål til, hvordan I andreør mht. foder. Hønsene får jo æglægningsfuldfoder og kyllingerne skal stadig have voksefoder... Hm, skal jeg bekymre mig om at alle æder det samme - da jeg kan se hønense også tager af kyllingernes foder? Udover tørfoder har de alle adgang til græs mv og deles om resterne fra husholdningen... Men kyllingerne spiser altså også af hønsenes foder og omvendt. Skal jeg bare lade det fortsætte sådan, eller...?
1,1 araucana
0,2 Sussex
0, 2 dansk landhøne
1,0 maran sort-kobber
Blandingshøns
Marankyllinger
Blandigskyllinger i forskellige aldre.

Offline Lone Knap

  • Bruger
  • Indlæg: 429
Sv: høns og kyllinger sammen.
« Svar #1 Dato: 15 November , 2011, 21:52 »
Lad du det bare fortsætte. Mine kyllinger har altid haft deres foder i en separat beholder, men hønsene har altid spist af det også. Og når kyllerne blir ældre, begynder de også at spise af voksenmaden. Her har det aldrig skadet nogle af parterne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: høns og kyllinger sammen.
« Svar #2 Dato: 16 November , 2011, 06:31 »
Jeg giver aldrig mine kyllinger voksefoder, de går direkte fra startfoder + korn til æglægningsfoder + korn.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 832
Sv: høns og kyllinger sammen.
« Svar #3 Dato: 16 November , 2011, 10:03 »
Mine høns og kyllinger får noget af hvert, når de går blandet, så kan de selv vælge, og det fungerer fint.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: høns og kyllinger sammen.
« Svar #4 Dato: 16 November , 2011, 10:08 »
Jeg har stillet kyllingernes foder i deres bur. På den måde komme de voksne ikke til det og de kan have det i fred. Men de spiser fint af af hønsenes foder ud over deres eget når de hopper ud af buret.
Buret er et stort kaninbur som står på gulvet med varmelampe over og med lågen i siden åben.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Bakkebo

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Sv: høns og kyllinger sammen.
« Svar #5 Dato: 17 November , 2011, 21:45 »
Tak for jeres svar - jeg lader dem bare spise som de lyster og tror jeg køber en sidste pose voksefoder inde de går helt over på æglægningsfoder. Tak for input!

1,1 araucana
0,2 Sussex
0, 2 dansk landhøne
1,0 maran sort-kobber
Blandingshøns
Marankyllinger
Blandigskyllinger i forskellige aldre.