Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!  (Læst 116250 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #30 Dato: 28 Juni , 2010, 22:09 »
+ 2 fell ponyer... men det er vist en anden sag... ;D
Det må man sige, men hvor er fell ponyer dog helt fantastisk flotte  *p. Jeg kan godt forstå du måtte have dem selv om de skulle hentes i England. Tillykke med dem :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #31 Dato: 28 Juni , 2010, 23:15 »
ang. loppemiddel hvilket bruger man til høns? ham jeg købte mine af dryppede dem i nakken. og er det så også billig i uk?
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #32 Dato: 29 Juni , 2010, 07:10 »
ang. loppemiddel hvilket bruger man til høns? ham jeg købte mine af dryppede dem i nakken. og er det så også billig i uk?
Det tør jeg ikke svare på. Jeg ved slet ikke om man behandler høns forebyggende mod lopper... Det kan være en anden kan svare på det.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #33 Dato: 04 Juli , 2010, 10:33 »
Tanja: har du et link til den engelske hjemmeside som du har handles hos?

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #34 Dato: 04 Juli , 2010, 12:00 »
Tanja: har du et link til den engelske hjemmeside som du har handles hos?

Ja, her er det: http://www.bestpet.co.uk/  :).

Jeg vil lige tilføje at jeg dagen efter modtagelsen af pakken, opdagede at de havde sendt 3 stk. pakninger i stedet for 6 stk. pakninger af loppemidlet. Jeg ringede derover, og de beklagede dybt, og ville straks eftersende de 3 pakker der manglede. 2 dage senere fik jeg dem, så kundeservicen er go'  /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Mejsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 59
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #35 Dato: 05 Juli , 2010, 12:02 »
Jeg vil bare sige tusind tak for dit link..

Jeg har lige købt 2 stk pakninger med 6 stk, og et par ormekure så jeg har hvis det bliver nødvendigt..

Hold op man sparer penge, og hvor er det dejligt ikke at føle sig snydt.. prisen i dk er sindsyg..

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #36 Dato: 01 December , 2010, 20:49 »
Nå, men tjaaaa, jeg synes også at Royal Canin kattemaden er helt vanvittig dyr i Danmark, så jeg søgte for sjovt i udlandet for et par timer siden. Var helt sikker på at der ikke var noget at spare på tunge ting, MEN: Jeg har i dag bestilt Royal Canin Sterilised 40 kg, en 50 cm lang gynge/rebstige til undulaterne og 3 kalkskaller til undulaterne for ca. 1500 kr. inkl. fragt, i England. Samme pris i DK er ca. 2600 kr. UDEN fragt.

http://www.zooplus.co.uk/

 *o
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #37 Dato: 02 December , 2010, 10:56 »
Ja, ja, ja, ja, ja... Til grin ka' man ski' altid blive! Jeg er ikke en ørn til tal - klarer mig meget bedre med bogstaver ;). Man sparer i hvert fald mange penge, 100% eller ej :P.

@Christina: http://www.naturesbest.co.uk/ - Jeg har købt glucosamin til min mand der har slidgigt i knæet. Han fik 3 store dåser med en højere styrke end dem man kan købe i DK, til under det halve af, hvad glucosamin koster i DK /o.


Har din mand prøvet http://www.belinecapsules.com/, de er ret effektive.

Ved godt de koster noget. Men jeg fortælle min historie, vil lige sige jeg ikke tror på den slags mirakler. Men de virkede på mig. Jeg har de mest rædsomme rygsmerter, gigt fingre, ledsmerter og efter 1 dag, var der bedring. Fik dem anbefalet af en med meget gigt, på hende virker de også. Har talt med en der havde Psoriasis i så slem grad, hun intet kunne lave uden handsker. Hun havde revner overalt  på hænder/fingre og det er hun sluppet helt for.

Bare lige et lille tip fra mig, skal lige tjekke dine link ud, det ser interessant ud. Kan desværre ikke tåle glucosamin selv.
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #38 Dato: 02 December , 2010, 11:12 »
Hvilken type glucosamine er det I bruger?
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #39 Dato: 02 December , 2010, 12:25 »
Nå, men tjaaaa, jeg synes også at Royal Canin kattemaden er helt vanvittig dyr i Danmark, så jeg søgte for sjovt i udlandet for et par timer siden. Var helt sikker på at der ikke var noget at spare på tunge ting, MEN: Jeg har i dag bestilt Royal Canin Sterilised 40 kg, en 50 cm lang gynge/rebstige til undulaterne og 3 kalkskaller til undulaterne for ca. 1500 kr. inkl. fragt, i England. Samme pris i DK er ca. 2600 kr. UDEN fragt.

http://www.zooplus.co.uk/

 *o

Tanja, så har de snydt sig selv, for 10 kg. Sterilised RC koster på ZooPlus UK 44,99 pund, og omregnet er dette 399,50 kr. Så 40 kg. foder koster altså 1598,- kr. Dette er samme pris som i DK, hvis man er opdrætter, og har stamnavn. Men hvis du er første gangs køber hos ZooPlus får du lidt rabat, og vist nok også gratis fragt, men det er kun første gang.

Fandt lige ud af, at der er rabat ved køb af to sække, så den samlede pris for foderet er 1420,42..
« Senest Redigeret: 02 December , 2010, 12:41 Fra Børge Bech Jensen »
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #40 Dato: 02 December , 2010, 12:52 »
Tanja, så har de snydt sig selv, for 10 kg. Sterilised RC koster på ZooPlus UK 44,99 pund, og omregnet er dette 399,50 kr. Så 40 kg. foder koster altså 1598,- kr. Dette er samme pris som i DK, hvis man er opdrætter, og har stamnavn. Men hvis du er første gangs køber hos ZooPlus får du lidt rabat, og vist nok også gratis fragt, men det er kun første gang.

Fandt lige ud af, at der er rabat ved køb af to sække, så den samlede pris for foderet er 1420,42..
Ja, så prisen pr. sæk er 355 kr. + 88 kr. i fragt. I DK er prisen pr. sæk 549 kr. (kan fås i perioder på tilbud til 449 kr.), og den hjemmeside jeg lige har set på, skal have 312 kr. i fragt. Samlet rabat må derfor blive 1000 kr. ligeud, hvis ellers jeg har regnet rigtigt ;). Ud over det, så har jeg fået en rabatkupon med til næste køb på 8 pund.

Jeg er ikke opdrætter, bare ejer af 3 helt almindelige missekatte, direkte fra hhv. Dyreværnets Internat og naboens traktorhus ;). Ingen stamtavler, men med papirerne i orden :).
« Senest Redigeret: 02 December , 2010, 13:01 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #41 Dato: 02 December , 2010, 13:07 »

Har din mand prøvet http://www.belinecapsules.com/, de er ret effektive.

Ved godt de koster noget. Men jeg fortælle min historie, vil lige sige jeg ikke tror på den slags mirakler. Men de virkede på mig. Jeg har de mest rædsomme rygsmerter, gigt fingre, ledsmerter og efter 1 dag, var der bedring. Fik dem anbefalet af en med meget gigt, på hende virker de også. Har talt med en der havde Psoriasis i så slem grad, hun intet kunne lave uden handsker. Hun havde revner overalt  på hænder/fingre og det er hun sluppet helt for.

Bare lige et lille tip fra mig, skal lige tjekke dine link ud, det ser interessant ud. Kan desværre ikke tåle glucosamin selv.

Mange tak for tippet, jeg lader det gå videre til manden min :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Charlotte22

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 275
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #42 Dato: 02 December , 2010, 13:31 »
Jeg fik et godt råd at min dyrlæge angående loppemiddel til mine 5 katte.
Køb en pakke Frontline til hund 20-40 kg (den lilla) en pipette passer til 5 katte, og der en 3 pipetter i pakken til 235 kr.
Med en lille kanyle (købes på apotek) suger du 0,5ml ud og og giver hver kat (husk at fjerne nålen først)
På den måde koster det 117 kr at behandel 5 katte (helt lovligt)  :)
I Frontline til katte er der 0,5 ml i hver pipette, derfor passer den til hund på 2,68 ml fint til 5 katte.
« Senest Redigeret: 02 December , 2010, 13:38 Fra Charlotte22 »
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #43 Dato: 02 December , 2010, 13:34 »
Ja, jeg plejer også at købe frontline til hund. I en pipette er der nok til mine 3 (nu kun 2) katte. Jeg plejer nu bare at sjusse mig frem og dryppe med den dims det allerede er i.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Nu handler jeg loppemiddel til katten i UK!
« Svar #44 Dato: 06 December , 2010, 09:29 »
Henriette, pas nu på med at sjusse dig frem, en overdosering kan være skadelig.

Jeg plejer at købe dem til hund over 40 kg, der er der til 8 katte i en pipette.
Så er prisen nede på omkring 16 kr. pr. kat.

Når man trækker væsken ud med en kanyle kan man snildt lukke for hullet med et stykke tape, og dermed gemme evt. resterende til senere brug.

Brug ikke Bayvantic til katte, der er observeret flere tilfælde af katte der er døde af dette middel...
(Hørt fra andre i katteverdenen, nogle så bekendte, at jeg ved det er sandt)
Der står heller ikke nogen steder, at midlet må bruges til katte efter det jeg kan se.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.