Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: gase opførsel  (Læst 5205 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
gase opførsel
« Dato: 14 Marts , 2011, 08:34 »
Mit dejlige gåsepar har lagt ca 15 æg vil jeg tro, jeg har holdt to tilbage i reden af de første der blev lagt og fjernet de nye hver gang, men igår når jeg skulde kigge så var gasen virkelig vred på mig, den kom og bed mig i hånden.

Hvorfor denne adfærd nu? kan det tyde på at han nu træder sin dame og at der er mere alvor i sagene???
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

GKV

  • Gæst
Sv: gase opførsel
« Svar #1 Dato: 14 Marts , 2011, 09:01 »
Du kan godt regne med at fra nu af, vil han forsvare sin kone og rede. Sidenhen når der kommer gæslinger vil det fortsætte et stykke tid.

Om du er i stand til at træde i karakter overfor ham ved jeg ikke, men jeg tog min om halsen og gjorde ham klart at jeg ikke ville finde mig i hans opførsel.

Det hjalp.

VH Gunni.

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: gase opførsel
« Svar #2 Dato: 14 Marts , 2011, 09:11 »
Joda han fik sig en lille en på halsen,   ;) ;)
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline trem

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: gase opførsel
« Svar #3 Dato: 14 Marts , 2011, 14:35 »
Det var godt det hjalp. Men forvent ikke at den tager ved lære af denne behandling. Se lige på dens hovedstørrelse. Hvor meget plads er der til en hjerne ;D.
Det er instinkter der tager over for gasen. Det er overlevelse fra naturens hånd.

Du må vende dig til, at gasen kan have lidt kort lunte den følgende tid. Vend ikke ryggen til ham.

Pas på med at tage den om halsen og rusk den. Den får let skader og glemmer ikke så let. Bliver han først sur på dig p.g.a. dårlig behandling, glemmer han det aldrig.

Offline Lasse Damsgaard.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 36
Sv: gase opførsel
« Svar #4 Dato: 15 Marts , 2011, 16:56 »
Skal man lade 2 ligge ? eller hvordan ?

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: gase opførsel
« Svar #5 Dato: 18 Marts , 2011, 09:14 »
Hej Lasse
Det er en god íde at lade et par æg ligge i reden. Så er gåsen tryg ved at blive ved med at lægge æg i samme rede og du kan så bare samle nye æg ind løbende. Du kan evt mærke de to blivende æg med en tus så du har styr på nye og gamle æg.   /o

Mht arrige gaser
Mine to gaser synes også lige, at de skulle jage mig væk fra indhegningen, men jeg gik til modangreb med det samme ved at råbe som en gal, vifte med armene og fare frem imod dem med et meget skræmmende ansigt (siger min mand  ;D ) Jeg jog dem helt ud i søen og dén forstod de  /o
Me Scary boss....you run fast .... løb, løb, løb, hun er SINDSYG  <:
Nu trisser de ud i sikkerhed på søen når jeg er inde og fodre og tjekke æg  /o
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: gase opførsel
« Svar #6 Dato: 28 Marts , 2011, 11:09 »
Der er nu lagt 7 æg i reden, og de er sgu helt fanatiske når jeg kommer i nærheden, er det vanlig at de er så på tå hev når de har rede og æg??

Skal jeg lade dem få lov til at hogge efter mine fingre? Vil de ro sig når  de er færdige med at yngle?
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: gase opførsel
« Svar #7 Dato: 29 Marts , 2011, 08:34 »
Det gør altså nas at blive nappet af en gås, så jeg ville ikke frivilligt lægge finger til  :o
Hvis muligt, så må du sætte dig i respekt overfor gase, men for guds skyld ikke slå/sparke den, for den HUSKER det !!! Allerhøjest skubbe lidt til den evt. med en kost hvis den angriber voldsomt.

Prøv at "puste" dig op, fare frem imod den med høje råb og vilde armbevægelser (det ser pisse sjovt ud  ;D ) for at få den til at flygte væk fra dig, for så husker den at du er MEGET større, vildere og sikkert MEGET farlig og den vil (måske) lære at holde sig på afstand så du kan tjekke æg/fodre uden at skulle forsvare dig mod en arrig gase.
Adfærden hænger sammen med yngletiden og han beskytter jo bare sin mage og reden  /o

Vores gase Gustav opfører sig kun sådan i yngletiden...resten af tiden er han helt rolig  /o
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡