Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt om registrering af brugere på DFF.  (Læst 42752 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #30 Dato: 26 November , 2008, 19:07 »
Jeg har hele tiden kaldt mig ved mit eget navn, og også skrevet hvilken by, jeg bor i. Det kræver ikke nogen phD at finde ud af, hvor jeg bor. Jeg er på flere forskellige fora på nettet, og jeg har aldrig lagt skjul på hvem jeg er. Jeg har indtil videre heller aldrig haft problemer, heller ikke selv om vores efternavn er lidt specielt.
Jeg har haft den samme email adresse i over 10 år, det har heller ikke givet mig problemer, selvfølgelig kommer der af og til lidt spam, men det er slet ikke hver dag.
Omvendt færdes jeg med forsigtighed i cyberspace, går ikke ind på "sære" steder, og jeg synes da selv, jeg er nogenlunde varsom med, hvor jeg bruger min mail adresse.
At forum nu gerne vil have diverse oplysninger er ikke et problem for mig, men det er jo heller ingen garanti, for det er vel næsten umuligt, at tjekke om folk skriver det ene eller det andet.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #31 Dato: 26 November , 2008, 19:14 »
Helt enig Marianne. Folk må godt lade være med at oplyse det, men når det nu en gang er vedtaget her på forum, så er reglerne jo bare sådan, og dem skal man jo følge hvis man fortsat gerne vil være her på forum (;
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline welsum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #32 Dato: 26 November , 2008, 19:35 »
At forum nu gerne vil have diverse oplysninger er ikke et problem for mig, men det er jo heller ingen garanti, for det er vel næsten umuligt, at tjekke om folk skriver det ene eller det andet.

Rigtig, derfor er alt dette besvær ikke noget garanti for noget som helst.
Mon det er helt gennemtænkt?

/welsum

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #33 Dato: 26 November , 2008, 20:44 »
Hej


Med hensyn til hvad man kan hente af oplysninger her på forum i forhold til andre steder, så tror jeg ikke at det er ret meget, hvis man ser hvad der ligges ud på Facebook af oplysninger og andre ting så syntes jeg at skulle oplyse sit rigtig navn er meget let sluppet.

Hvem har ikke en mail adresse et eller andet sted, den kan også misbruges uden at man ved det. ja bare men er på nettet så er der nogle der søger oplysninger om os, så vil du have oplysninger, så skal de nok skaffe det. Bare den ip adresse vi har på pc afsløre rigtig meget.

Tommy   

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #34 Dato: 26 November , 2008, 23:08 »
At forum nu gerne vil have diverse oplysninger er ikke et problem for mig, men det er jo heller ingen garanti, for det er vel næsten umuligt, at tjekke om folk skriver det ene eller det andet.

Rigtig, derfor er alt dette besvær ikke noget garanti for noget som helst.
Mon det er helt gennemtænkt?

/welsum

Kære Welsum

Ja dettte her er vældig gennmtænkt og handler om værdier - disse er naturligvis forskellige fra menneske til menneske.

Vore handler om respekt og ærlighed - jeg respekterer dig, ved at være ærlig omkring hvem jeg er...

Naturligvis kan man snyde, det ved vi jo godt og måske er der også nogle der gør det - so what! :)

Du kan også gå med blå briller og hat ude i samfundet, det er et frit land.

Som Tommy skriver er der steder der er langt lettere at skaffe oplysninger fra. Vi ønsker ikke at skade nogen, blot indikere at her har vi tillid til hinanden.

Og igen - det er kun medlemmerne der kan se navnet, og alle medlemmer tjekkes grundigt inden godkendelse :D.

Offline welsum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #35 Dato: 27 November , 2008, 08:44 »
Hej Hanne

Det er da fine tanker der ligger bag dette tiltag, dem er jeg ikke uenige i.
Jeg er bare meget tilbageholdende med at opgive personlige oplysninger på nettet, der er offentlige tilgængelige (det anser jeg dem for mår de ligger i et forum).
Som nogen skriver har de et meget sjælden navn og kan let findes via De Gule Sider/Krak. Så har man navn, adresse, tlf. nr. og de første 6 cifre i personnummeret.
Du skriver at nye medlemmer checkes grundig før de godkendes, men i kan vel kun checke om e-mail adressen er en der findes og via IP adressen kan i se hvilken udbyder man er koblet på nettet ved.

Hvis de personlige oplysninger kun var kendt af administratorene havde jeg ingen problemer med at opgive både navn,adresse og tlf.nr. der gør man jo også når man handler på nettet.

/welsum

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #36 Dato: 27 November , 2008, 09:48 »
Hej Hanne

Som nogen skriver har de et meget sjælden navn og kan let findes via De Gule Sider/Krak. Så har man navn, adresse, tlf. nr. og de første 6 cifre i personnummeret.
Du skriver at nye medlemmer checkes grundig før de godkendes, men i kan vel kun checke om e-mail adressen er en der findes og via IP adressen kan i se hvilken udbyder man er koblet på nettet ved.

/welsum

Hej igen.
Jeg har også et sjældent navn og og har 7,9,13 som Marianne aldrig haft ubehagelige oplevelser via nettet, ved at stå ved hvem jeg er.

Slår du en gade op i 'oplysningen' på de gule sider, får du navne og adresser på en hel vej på én gang. Det er da lettere at misbruge, end at sidde og plukke navne uden adresser i et forum om høns ;)

Vi ønsker ikke at få jeres 6 første cifre i cpr.nummeret, det har vi ikke noget at bruge til, vi vil bare gerne vide om du er barn eller voksen - eller ældre.

Jeg vil gerne forklare lidt om hvorfor det med alder er centralt for os:
Står der ved en bruger, at hun er langt oppe i årene, og har brug for hjælp til galleriet, vil jeg nok bruge andre ord, end til en 17 årig for at guide hende videre.
Hvis en ung har svære problemer i sit fjerkræhold - som vi har oplevet for nyligt - så er hjælpen en anden, end hvis det er en voksen.
Hvis en ung er lidt 'hurtig' i replikken, tror jeg vi alle lettere bærer over, end hvis han er 50 år.

I fohold til landsdel:
En bruger sætter ænder til salg - det næste svar i den tråd hedder; ' Hvor i landet bor du?
En bruger skal på sommerferie, men har ikke helt raske dyr og kunne godt bruge en bagstopper til sin feriehønsepasser - 'jamen jeg bor tæt på kan jeg se, så ring bare efter mig!'.
Vi skal arrangere fælleskørsel til en udstilling m.m.m.

Ønsker du ikke at skrive i din profil hvilket år du er født, kan du jo tilføje 'omkring de xx' hvis du synes. Hvor du bor kan du jo nøjes med landsdel.

Vedr hvad vi tjekker, ja vi tjekker ip og med øje for om vi har med en privatperson at gøre. Er vi i tvivl sender vi evt en mail inden vi godkender.

Jeg håber da at du forsat vil blive her på siden og med tiden ser, at vi vil alle vore brugere det aller bedste :)
Vi har alle vore principper, og selvfølgelig skal vi følge det vi selv har det bedst med! :)

De bedste hilsner
Hanne

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #37 Dato: 27 November , 2008, 10:07 »
Jeg kan kun tilslutte mig det Hanne skriver, det med bagstopper og kørsel til udstillinger, er en rigtig god ide som vi er et par stykker der benytter os af.
Vi er da også mange som efterhånden har en hjemmeside, hvor der er oplysninger om hvem vi er, jeg tror man skal passe på ikke at se spøgelser alle steder.  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Bitten

  • Gæst
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #38 Dato: 27 November , 2008, 10:21 »
Spøgelser eller ej: Hvorfor kan vi, der ønsker det, ikke få lov til at offentliggøre de oplysninger, vi har lyst til? Administratorerne kan da få hele mit CPR nummer, fulde navn, adresse og uddannelsesoplysninger, når bare jeg bestemmer, hvilke oplysninger andre må se her på forum!

Anonymitet på internettet er en menneskeret. Overvågning i vores samfund er der nok af med alle de begrænsninger, det medfører.

JS

  • Gæst
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #39 Dato: 27 November , 2008, 11:19 »
Først vil jeg sige at jeg er fuldstændig enig med Bitten.

Angående Facebook - så bestemmer man selv, hvem der kan se det.

Angående fødselsdag - så har jeg tidligere i tråden skrevet at det ikke kan lade sig gøre, KUN at skrive årstallet, der hvor I har anvist at det skal skrives. TJEK det selv!

Derudover er det skam ingen hemmelighed at jeg er 40 år - men ønsker ikke at give min fødselsdato.

I Danmark er der kun EN med mit navn - altså giver jeg MANGE oplysninger om mig selv, blot ved navnet.

Det burde være frivilligt om man ønsker sit navn frem eller ej.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #40 Dato: 27 November , 2008, 11:22 »
Spøgelser eller ej: Hvorfor kan vi, der ønsker det, ikke få lov til at offentliggøre de oplysninger, vi har lyst til?

Kære Bitten, er du ikke sød at læse tråden, det har vi svaret på flere gange :)

JS - vi skal nok kigge på det med fødselsdagen, for blot alder eller  ' omkring de 40' er helt fint.

Bitten

  • Gæst
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #41 Dato: 27 November , 2008, 11:55 »
Kære Hanne

Jeg har læst tråden tak. Jeg har læst, at i begrunder det med fulde navn med, at "i" har ret til at se, hvem i taler med - det er jo det, jeg er uenig i.
Mvh

Offline welsum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #42 Dato: 27 November , 2008, 12:45 »
Hej igen Hanne

Nu kan jeg jo ikke se i din profil hvor gammel du er, men gætter på et sted mellem 17 og 75 :)

Når man som jeg har været på nettet fra før det hed WWW har man både gode og dårlige erfaringer med de oplysninger man ligger ud.

Jeg har registreret mig så jeg alligevel forbliver forholdsvis anonym.

På de fleste fora gælder der to regler:
§1 Administrator har altid ret.
§2 I tilfælde af administrator ikke har ret træder §1 i kraft.

Jeg indstiller hermed min argumentation og vil fortsat nyde denne dejlige hjemmeside.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #43 Dato: 27 November , 2008, 13:03 »
Kære Hanne

Jeg har læst tråden tak. Jeg har læst, at i begrunder det med fulde navn med, at "i" har ret til at se, hvem i taler med - det er jo det, jeg er uenig i.
Mvh

Bitten hvor ser du det - nej alle har ret til at se hvem man 'taler' med :)

@Welsum - der fik du mig ;) Jeg har ikke rettet min profil endnu, men ser du i min profil kan du se det. Jeg skal nok som alle andre rette det inden den 1/1  ;D

Regler vedr admins - tja. Eftersom dette forum som de fleste andre er drevet på frivillig basis og for private midler, har man vel også retten til at sætte nogle etisk retningslinier?




Bitten

  • Gæst
Sv: Nyt om registrering af brugere på DFF.
« Svar #44 Dato: 27 November , 2008, 13:43 »
Nu slås vi om ord ;) Det er selve det faktum, at i/man/vi mener, at man skal kunne identificere den/har ret til at se den, man taler med.

Ok hvis i mener det, må vi andre jo bare beslutte, om vi vil være med. Men det er vel ok, at vi prøver at ændre på spillereglerne, for hvis 90% af brugerne af det her forum, valgte at lukke deres profil på baggrund af jeres beslutning, så ville i vel overveje, om i skulle lade være med at opsætte nye spilleregler? Blot en tanke.