Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Til alle brugere af DFF - august 2008  (Læst 11560 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Til alle brugere af DFF - august 2008
« Dato: 12 August , 2008, 22:07 »
Kære brugere!

Dansk Fjerkræ Forum har eksisteret i mange, mange år efterhånden, og har været kendetegnet ved at være et mødested for alle der holder høns, enten som almindelige havehyggehøns eller på mere seriøs udstillingsmæssig baggrund.

Vi har altid holdt det hyggelige i hævd og vores særlige drive og ønske, har altid været at få de nystartede hønsefolk godt i gang.

Derfor har ingen spørgsmål eller svar været forkerte eller ’dumme’. Her skal og har været, højt til loftet og et sjovt, familiært sted at komme.
Alle må spørge og alle må svare.

Vi der sidder ’bag’ er ikke faguddannede dyrlæger, agronomer, biologer, kemikere – jo et par stykker er ingeniører, men ikke ud i ’høns’ . Vi er ganske almindelige mennesker der holder af at give en hånd, dels her på forum, dels i vores nærmeste ’baghave’, når det gælder de fjerede venner. Vi skriver på baggrund af mange års erfaringer dels med egne høns, dels via denne dejlige side!

Det er desværre vores oplevelse, inden for de sidste måneder, at tonen er skærpet en del til den hårde side. Folk bliver gået på klingen og ofte gjort lidt til grin. Vores svar til brugerne bliver ofte pillet i stykker, således at den enkelte brugers spørgsmål ender i spidsfindige debatter om, i overført betydning, om ’klokken er fem minutter i, eller fem minutter over’ – og væk fra det emne, som tråden egentlig handlede om fra starten…

Vi har fået indrapporteringer, fra flere brugere som er utilfredse med tonen og vi oplever at folk i stigende grad, er begyndt at sende os spørgsmål via Private Beskeder, frem for i det åbne forum. Hvis det sidste tager til, ryger hele vores formål og det vil vi ikke være med til!

Det er en udvikling vi er rigtig kede af og som vi gerne vil bede alle vore brugere om at være opmærksomme på.

Har man en viden og har man brug for at komme frem med denne, er det helt fint at starte tråde her om, eller kontakte os, med et emne til leksikon. Det er langt mere konstruktivt, end at surfe rundt og lede efter fejl og mangler, i andres indlæg.

Vi har aldrig ekskluderet medlemmer på dette vores nyeste side, og det vil vi meget nødigt. Men vi vil endnu mere nødigt have, at vore brugere flygter her fra, grundet en hård og kritisk tone, samt fordi man føler, at det at holde høns gøres til en akademisk debat, uden hold i den praktiske her og nu situation man står i, og har brug for hjælp til.

Vi skal være her alle sammen og have det rart med hinanden. Vi skal alle kunne spørge og svare i tryghed, samtidig med at vi alle bliver lidt klogere på den ’fede’ måde!

Indsat på vegne af hele admingruppen

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Til alle brugere af DFF - august 2008
« Svar #1 Dato: 12 August , 2008, 22:36 »
 ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Ja, nu er jeg jo ret ny her, så ved ikke hvordan det fungerede før, og ej heller hvordan tonen var. Men jeg er hammerglad for at komme herind, og kommer her dagligt, og ofte flere gange.
Jeg har ALDRIG følt mig trådt på eller nedgjort, trods jeg med garanti har stillet spørgsmål, eller givet forklaringer der har fået "nørderne" til at rive hår ud af hovedet.

Jeg florerer også på en datingside, og hvis I syntes tonen er hård i debatten her, så skulle I prøve en datingside  ::) :o

Men ok, der må jo være et problem, så det gælder vel bare om at folk lige læser deres indlæg højt for dem selv, og spørger om de selv vil tiltales på den måde.  ;)

Jeg er vildt glad for det vi i min omgangskreds har døbt "hønse-nørde-nettet" (kærligt ment) Og jeg er helt uforstående overfor bekymringerne. Men Hvis I siger de er der, så er de jo... pøj pøj med at få kammertonen ind igen.

Wanda som nyder "nørde-nettet"  :-* :-* :-*
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Til alle brugere af DFF - august 2008
« Svar #2 Dato: 12 August , 2008, 22:47 »
hej wanda ..og tak for sidst ;D

du har så evigt ret i at tonen er noget anderledes på datingsider. det er heeelt andet miljø.

det svære er jo netop at det skrevne ord kan tolkes på mange måder.

uden at gå i detaljer med hvorfor jeg tror at dette problem bliver taget op herinde, så tror jeg at netop jargonen fra en af de mere bramfri sider et øjeblik sneg sig ind i et af indlæggene herinde.

det der blev skrevet var ikke noget der ville støde mig ....men jeg kan sagtens sætte mig ind i at det ville støde andre.


man må tude med de ulve man er i blandt....herinde er det de venlige,høflige og søde af slagsen.
Med venlig hilsen Søs

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Til alle brugere af DFF - august 2008
« Svar #3 Dato: 13 August , 2008, 07:26 »
Tak for indlæg. Jeg synes også lige pludselig at tonen var blevet det lidt anderledes end den har været. Jeg synes det er et rigtig hyggeligt forum og er herinde flere gange om dagen.

Synes det er et hyggeligt sted hvor vi kan tale om høns og få gode råd og tips.

Et dejligt forum, som skal bevares og holdes i en god tone.

Tak  :)
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Majs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
Sv: Til alle brugere af DFF - august 2008
« Svar #4 Dato: 13 August , 2008, 07:39 »
Helt enig.
Jeg synes det er et skønt forum herinde, jeg har fået en masse nyttig viden siden jeg startede med høns for et lille år siden og fortæller om det vidt og bredt.
Jeg har også bemærket hvordan tonen har ændret sig herinde de sidste par måneder, det synes jeg er synd og egentlig ligemeget hvordan den er i andre forummer, det er netop den hyggelige tone herinde der gør at jeg kigger ind flere gange om dagen.

Mvh.
Majs  :)
Marianne Storgaard, ingen høns i øjeblikket, det kommer helt sikkert til foråret, 2 misser...

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Til alle brugere af DFF - august 2008
« Svar #5 Dato: 13 August , 2008, 09:43 »
Jeg er nok lidt tykhovedet (eller også læser jeg ikke alle indlæg) men jeg synes ikke der er en anderledes tone nu. Der var den debat ml. Danny og Martin der blev lidt bidsk, men de fik da vist undskyldt/forklaret sig.

Hvis man synes tonen er anderledes kan det skyldes at vi nu er mange flere medlemmer, der deltager i debatten og det synes jeg er rigtig SKØNT. Førhen var det lidt indspist når alle debattører havde skrevet 200 indlæg. Nu er der kommet friske kræfter/indfaldsvinkler på og det er spændende.

Men selvfølgelig skal vi værne om den pæne tone. Jeg var på et madforum, men turde til sidst ikke åbne fordi jeg ikke kunne holde alle de personangreb ud. Jeg ville være rigtig ked af det skete herinde. (Og så vil jeg glæde mig over at jeg aldrig har været på en datingside  ;D Er gift på 20. år med Jens)
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Til alle brugere af DFF - august 2008
« Svar #6 Dato: 13 August , 2008, 16:18 »
Jeg har været utrolig glad for at være på dette forum, hvor jeg synes der er mange søde og hjælpsom mennesker, og ja jeg er en af dem der synes at tonen er noget ubehageligt,  og har været det et stykke tid, og her tænker jeg ikke på Danny og Martin, de var i en god og saglig dialog, og den var ikke i en ubehagelig tone.
Jeg er en af dem der er blevet gjort til nar, hvilket jeg synes er meget ubehageligt.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Til alle brugere af DFF - august 2008
« Svar #7 Dato: 13 August , 2008, 16:30 »
Det er rigtig dejligt at i kommenterer på vores tråd, men jeg vil meget gerne bede jer om ikke at nævne navne på andre medlemmer - hvad enten det er positivt eller negativt  <E




Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Til alle brugere af DFF - august 2008
« Svar #8 Dato: 13 August , 2008, 19:43 »
Citér
Jeg er en af dem der er blevet gjort til nar, hvilket jeg synes er meget ubehageligt.
Hvis dette refarerer til min uskyldige, men altfor grovt formulerede spøg, kan jeg forsikre dig at det absolut ikke var for at gøre nar ad dig.

Jeg kan nok ikke helt sige mig fri for at have påvirket tonen i en negativ retning, men jeg lover at holde mig i skindet fra nu.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

MartinJ

  • Gæst
Sv: Til alle brugere af DFF - august 2008
« Svar #9 Dato: 13 August , 2008, 20:01 »
Jeg har ikke følt min dialog med ... en af de mange rare mennesker herinde.. :) ubehagelig. Hvad andre har følt den som kan jeg ikke vide, men jeg beklager hvis den har givet et lidt betrykket indtryk. Det var ikke meningen, bestemt ikke.
Jeg har ganske vist skrevet noget som kunne opfattes som en korrektur af hvad andre har skrevet, det erkender jeg. Jeg har prøvet at gøre det neutralt og sagligt, og har ikke på nogen måde ønsket at nogen skulle blive kede af det eller føler sig gjort til grin.
Man kan godt være lidt for ivrig med skriveriet og det kan godt for andre føles lidt belastende. Det er vigtig at huske på at det vigtige altid er hvordan andre opfatter det man skriver, og ikke hvordan man selv opfatter det. Det skal jeg nok huske bedre på.
Det er "sulens" svært at skrive med lune og mild ironi, det er meget nemmere at gøre med det der kommer ud af munden, med et grin måske. Men jeg plejer altid at lægge mærke til diverse smileyer som er beregnet til det samme.
Folk er jo forskellige, og lidt ungdommelig respons må der være plads til. Det skal holdes på et fornuftigt niveau, og hvis fællesskabet kommer med en bemærkning a lá "Nu er det vist nok unge mand/dame", så er jeg sikker på piben trækkes ind og alt kan fortsætte i en sober tone.

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Til alle brugere af DFF - august 2008
« Svar #10 Dato: 13 August , 2008, 22:52 »
Jeg tror ikke at nogen herinde ønsker at genere andre, så hvis nogen føler sig trådt på ville jeg synes det var en god ide om vedkommende der føler sig generet sendte en Pm til den der evt. er kommet til at skrive noget sårende. Det tror jeg kunne rette nogle misforståelser af vejen. 
<+
PS. Jeg håber ikke at have generet nogen, og føler mig ikke trådt på!
« Senest Redigeret: 13 August , 2008, 22:53 Fra Egon »
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk