Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.  (Læst 145061 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #255 Dato: 29 April , 2012, 00:19 »
@ Jørgen

Hvis man vil have noget gjort skal man ikke sidde og vente på at nogen kommer til én. Man tager i stedet kontakt.

Jeg tror heller ikke at nogen lokalaviser orker at følge med i hvad vi skriver herinde.
Mvh
Erik Andersen

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #256 Dato: 29 April , 2012, 00:43 »
Det var det jeg mente Erik, op på hesten. Du bor jo, i forhold til mig, nabo til redaktionen, og gir dem et vink.

Mvh   Jørgen

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #257 Dato: 22 Maj , 2012, 10:59 »
Så er det onsdag et Teknik udvalget (igen igen) har høns på dagsordenen. Irens dispensationsansøgning behandles.
http://kortlink.dk/b2kk
"Teknisk Forvaltning indstiller,
at der meddeles dispensation fra hønseregulativet, således at grundejer kan have et hønsehold på maksimalt 18 høner og ingen haner på Kirkebjerg Alle 180."

MEN MEN på sidste udvalgsmøde, så afslog udvalget jo en dispensationsansøgning som forvaltningen anbefalede. Så intet er givet før det er afgjort af udvalget. Dog håber jeg at der har været så meget pres på at de giver denne dispensation for ikke at få yderligere ballade..

Det betyder også at vi skal have fundet et sted til Irens hane! Så aftagere til denne må meget gerne melde sig..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #258 Dato: 22 Maj , 2012, 11:13 »
Det betyder også at vi skal have fundet et sted til Irens hane! Så aftagere til denne må meget gerne melde sig..
Jeg troede at den allerede var afsat? Er det en faverolles og findes der mon et billede? Så kan jeg da lægge det ud på FB.

*k for fornuft i kommunen denne gang.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #259 Dato: 22 Maj , 2012, 11:36 »
@Tanja - Nej - jeg tror ikke, at vi kan få billede frem af Irens faverolle hane.

Hanen skal "sælges" på, at han er smidt ud af sit hjem, hvor han er elsket af sin menneskemor, men uønsket af den kommune han bor i - ikke på udseende, alder og evner.
« Senest Redigeret: 22 Maj , 2012, 11:39 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

karina dj

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #260 Dato: 22 Maj , 2012, 12:41 »
Hanen skal "sælges" på, at han er smidt ud af sit hjem, hvor han er elsket af sin menneskemor, men uønsket af den kommune han bor i - ikke på udseende, alder og evner.

Øøøøhhh hvad?  :o

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #261 Dato: 22 Maj , 2012, 12:54 »
Jeg har skrevet dette på Facebook:

Kan du hjælpe Iren? Hun søger et nyt hjem til sin hane, som Brøndby Kommune har forlangt hun skal skille sig af med. Det er gået så vidt, at kommunen har politianmeldt hende, selv om hun har haft høns i 20 år, og naboerne ikke klager over hendes hønsehold. Hvis du kan skaffe et nyt hjem til Irens hane, eller dele denne meddelelse, siger jeg tusind tak på Irens vegne. Link til artikel: http://www.folkebladet.dk/broendby/artikler/nordmand-indsamler-til-boede-for-galende-hane.aspx

Hanen er af racen faverolles, en stor bamse med skæg og fjer på fødderne, godmodig og flot.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #262 Dato: 22 Maj , 2012, 12:58 »
Du er nu en skat Tanja - rigtig fint /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #263 Dato: 22 Maj , 2012, 13:07 »
Jeg vil meget gerne overtage Iren's hane.
Er langsomt ved at opbygge min hønsegård igen efter jeg akut måtte tømme den pga. sygdom i familien.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Serama

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #264 Dato: 22 Maj , 2012, 16:52 »
Jeg har ikke læst alle indlæg i denne tråd, så mit forslag kan have været på banen tidligere.

Jeg synes det ville være en rigtig god ide om Iren allierede sig med D.F.f.R. og bad dem hjælpe med kontakten til kommunen, for D.F.f.R. har forhandlet sig frem til et rigtig godt regulativ, som mange kommuner allerede har godtaget. Hvis jeg ikke husker helt galt, så tillader det at et hobbyhønsehold består af 30 avlsdyr med begge køn repræsenteret, idet det ellers er umuligt at udføre et seriøst stykke avlsarbejde.

Er der andre der har bedre kendskab til D.F.f.R's forslag til kommunerne, så må de MEGET gerne korrigere mig, for jeg har ikke været så aktiv med foreningsarbejde de sidste par år.  ;)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #265 Dato: 22 Maj , 2012, 17:31 »
Dialog med kommunen er forsøgt. Det blev nu mest til en monolog. De er hverken til at hugge eller stikke i og helt uimodtagelige for argumenter. Selv det at deres regulativ gælder overalt, også hvor det ikke kan gælde rører dem ikke...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #266 Dato: 22 Maj , 2012, 17:34 »
Dialog med kommunen er forsøgt. Det blev nu mest til en monolog. De er hverken til at hugge eller stikke i og helt uimodtagelige for argumenter. Selv det at deres regulativ gælder overalt, også hvor det ikke kan gælde rører dem ikke...
He he... og hvis kommunalpolitiker Vagn Kjær Hansen boede i samme kommune = Brøndby, som han arbejdede i, ville han selv overtræde regulativet med hans kaninbur, som står for tæt på skel. Heldigvis for ham, lægger hans arbejdsgiver ikke sag an mod ham, da han bor i en anden kommune ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #267 Dato: 24 Maj , 2012, 14:52 »
Og beslutningen blev...

En udsættelse
Teknik- og Miljøudvalget, den 23. maj 2012:

Sagen udsættes.

Teknik- og Miljøudvalget ønskede en besigtigelse inden der træffes beslutning i sagen.


Intet kan efterhånden forundre i den her sag..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #268 Dato: 24 Maj , 2012, 15:20 »
Ej, hvor længe vil de snart trække den ?? Kan det VIRKELIG være så svært ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #269 Dato: 24 Maj , 2012, 15:55 »
Jeg tror at udvalget hygger sig for meget, når de besøger Irens hønsegård ..eller også glemmer de hurtigt - de har efterhånden været der mange gange ::)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14