Forum > Transport

Turistinformation

<< < (2/5) > >>

Lone:
Selvfølgelig har det sin begrænsning at lokke en køber over Storebælt på en eendagstur - eller gennem andre flaskehalse med høje billetpriser. Men ofte kan 100-150 km være en hindring for, at man får sine ønskefjerkræ, og så er det med at 'tænke lidt ud af boksen' og se hvad der også kunne retfærdiggøre en tur.
Med alle de dyr, jeg har, tager jeg aldrig på ferie langt væk, så der er lidt på transportkontoen til andre ture. Og med lidt research er der næsten altid en oplevelse at finde i vores lille land, næsten ligegyldigt, hvor der er fjerkræ, der lokker.
Og som også flere af jer nævner, med netværket her på Forum, er der også ofte andre fjerkræholdere på ruten, som kunne være et besøg værd, det er jo bare at spørge i en PM, det er jo en ret at sige nej til et besøg.

Tanja Pedersen:
Jeg har flere gange forsøgt at "sælge" portrætfotografering via "Alt salg går til Dyreværnet", dvs. køber giver betalingen til Dyreværnet i stedet for mig. Jeg skriver altid, at det kun tager 40 min. fra København til skønne Midtsjælland, hvor man kan gå en tur i Vedebjergskoven, besøge Maglesø, en gammel istidssø, spise sin frokost på Elmely Kro, eller på havnefronten i Holbæk. Desværre, synes de fleste stadig, at afstanden er uoverskuelig. Ikke tiden, for det tager snildt 1 time at komme fra Amager til Vestegnen, men fordi "65 km" simpelthen lyder af for meget.

idabida:
Meget interssant läsning. Da jeg flyttede til Sverige for snart 18 år siden blev jeg overrasket over hvor LANGT det er til alting (jeg bor på landet). Det tog et stykke tid, at vende sig til at köre 40 km for at "storhandle", 20 km for at komme til lägen etc. Nu tänker jeg ikke på det längere, men synes at alting ligger "tät på" når jeg er i DK. 100 km er ingenting set med en svenskers öjne.......

Lene Lestat:
Øh 20-40 km. er da ikke langt eller jo måske er det hvis man kun har en cykel. ;) ;D

Finn Jensen:
Der er ALTID længere FRA end storby end TIL en storby. FAKTA

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version