Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Køb af Engelsk Araucana æg i UK  (Læst 24718 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Køb af Engelsk Araucana æg i UK
« Svar #30 Dato: 25 Februar , 2012, 06:41 »
Jeg har snakket med avlere derovre, men har ikke fået noget endeligt svar på hvad og hvor mange som kan lade sig gøre. Som Thorleif er inde på er det et stort arbejde at arrangere æg fra udlandet, sidste år da min økonomi var bedre, betalte jeg 1500kr for 24 æg inklusive transport.

Men det kan lade sig gøre, ellers ville vi ikke have engelske araucana i dag
Ja, og ud over de problemer du nævner, kommer så lige at man slet ikke kan regne med samme gode resultat med klækning, som hvis man havde hentet æggene i eget hønsehus.
Vi har jo lige været turen igennem med en anden race, hvor æggene, blev pakket og transporteret efter alle kunstens regler.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

thorleif

  • Gæst
Sv: Køb af Engelsk Araucana æg i UK
« Svar #31 Dato: 25 Februar , 2012, 07:56 »
Der ser ogsaa ud at vaere specielt vanskeligt med Araucana-folket her i UK. Vi hadde kontakt med en far og soenn-avler af racen, de hadde de bedste dyr i en eller anden farve, jeg husker ikke hvilken, jeg hadde sendt penge til min venninde der bor lige ved, hun var klar til at hente aeggene, datoer blev arrangeret, men naar datoerne naermede sig, blev de fulstendigt tause, svarede ikke mail eller telefon, aah hvor var jeg frustrered. Det var ogsaa etpar andre. Sekretaren for Araucana-kluben var hyggelig nog, men det blev ikke meget action. Samtidigt med at jeg forberedte at sende Croad-aeg til Johanne, var ogsaa en af de "store" mend i Rare Poultry Society igang med at samle aeg ifra sine Jerseys og Sumatraer, sagde han. Jeg hadde gjordt alt klart med folk der skulde transportere aegene, ordnet med betaling, ja det hele var ordnet, men jeg blev bekymret naar han ikke svarede mine mails de sidste dagene, og saa skede der INTET. Ja det er klart, det KAN lykkedes, men det er svaert.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Køb af Engelsk Araucana æg i UK
« Svar #32 Dato: 26 Februar , 2012, 00:41 »
Ja det var en mærkelig historie /d
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Køb af Engelsk Araucana æg i UK
« Svar #33 Dato: 26 Februar , 2012, 16:40 »
Jeg har fået at vide at når man transportere rugeæg over meget lange afstande skal man være rigtig glad hvis 25 % klækker. Derfor må man også regne med et splid, som også koster penge.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Køb af Engelsk Araucana æg i UK
« Svar #34 Dato: 26 Februar , 2012, 19:08 »
Jeg havde en god klækkeprocent, ca. 50-75% det var fint
Nu tilbage som Johanne Schiødt