Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Den mest fantastiske høne  (Læst 15007 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Den mest fantastiske høne
« Dato: 03 April , 2014, 20:59 »
Grøn Høne er fulgt af mange på Dansk Fjerkræ Forum. Hun boede hos Helle K., og var en helt særlig høne. Sygepasser for hendes artsfæller, selskab for sin ejer, leder for de andre høner, elskede at sove foran den varme brændeovn, og så havde hun en tendens til at elske køreture til lufthavnen, som blind passager i bilen.

Grøn Høne fløj til himmels d. 27. marts, mæt af dage. Dansk Fjerkræ Forum takker for alle gode historier, Grøn Høne.


Foto: Helle Kjelst
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Den mest fantastiske høne
« Svar #1 Dato: 04 April , 2014, 05:41 »
Jeg har grædt mange tårer over tabet af min elskede og meget specielle høne :'( :'( og hun er meget savnet her og også hos genboen Kaj - en gammel mand på 83 år, som Grøn dagligt besøgte og spiste brunch sammen med, når hun forlod haven gennem sit hemmelige hul og gik på sine ture i nærområdet.

Tak fordi du valgte min hønsegård for nærved syv år siden, min grønne pige <.
« Senest Redigeret: 04 April , 2014, 06:22 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Mette Kleist

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 182
  • Et stædigt æsel kræver en stædig æseldriver...
Sv: Den mest fantastiske høne
« Svar #2 Dato: 04 April , 2014, 07:28 »

Tak for alle de dejlige historier Grøn Høne  <. Vi vil savne dig  :'(

Men bedre at have elsket og mistet, end slet ikke at have elsket.
Hele tidsaldre med kærlighed vil være nødvendige for at gengælde dyrene deres tjenester og fortjenester.

 *t stort kram og varme tanker til hele Grøn Hønes familie <.

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Sv: Den mest fantastiske høne
« Svar #3 Dato: 04 April , 2014, 21:04 »
Grøn hønes historier var noget af det første jeg læste herinde på Forum. Tusind tak for dem, både høne og Helle❤️

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Den mest fantastiske høne
« Svar #4 Dato: 05 April , 2014, 19:47 »
Nej hvor trist :-\ Hvorfor var det hun hed Grøn Høne var hun grünleggerhybrid?

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Den mest fantastiske høne
« Svar #5 Dato: 05 April , 2014, 20:10 »
Ja - det er stadig et meget stort tab og savn....jeg tager mig selv i at kigge efter hende i haven hver dag :'(

Næh Margrethe...Grøn Høne var en stolt og klog Isa Brown - og hendes navn var udtryk for min manlgende forståelse for høns, dengang hun som min første høne flyttede ind og lærte mig om den skønne hønseverden

...der står lidt om det her i tråden, hvor super sunde Grøn gav mig nogle meget nervepirrende dage

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=25858.0
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Anja Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 88
  • 3 høns i haven :)
Sv: Den mest fantastiske høne
« Svar #6 Dato: 06 April , 2014, 03:56 »
Åh... Sorgen er kærlighedens pris. Så når vi bliver kede af at sige farvel, er det fordi vi virkelig holdt af. Heldige høne og heldige Helle. I fik glæden ved hinanden <3
0,1 rød Italiener, 0,1 Königsberger, 0,1 Sølvhals.
Kyllinger klækker lystigt under Kønigsbergeren lige nu...
Cocker spaniel, 4 år, Goldenmix, 11 år, 2 kastrerede huskatte, 30 guldfisk i havedammen.

Offline pipper69

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 30
Sv: Den mest fantastiske høne
« Svar #7 Dato: 06 April , 2014, 08:51 »
Æv, kæmpe kram herfra

Offline Connie

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Den mest fantastiske høne
« Svar #8 Dato: 06 April , 2014, 10:00 »
Grøn Høne var en af de mest specielle fjer, jeg har hørt om ... tak for alle historierne og kæmpe kram til dig Helle - Grøn var så heldig at lande i netop din hønsegård   *b
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline Dan Schack

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Den mest fantastiske høne
« Svar #9 Dato: 06 April , 2014, 10:47 »
 :'( Også kærlige tanker herfra, trådende om grøn høne er dem der har gjort mest indtryk på mig herinde.

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
Sv: Den mest fantastiske høne
« Svar #10 Dato: 06 April , 2014, 11:34 »
Også trøstekram herfra. :(

Offline Lotte M. S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Den mest fantastiske høne
« Svar #11 Dato: 07 April , 2014, 20:26 »
Jeg kommer til at savne dine historier om grøn høne, jeg kan godt forstå, at du er ked af det  :'(
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Cartouche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 136
Sv: Den mest fantastiske høne
« Svar #12 Dato: 08 April , 2014, 15:40 »
Tak for gode historier fra Grøn Hønes mor. Mon ikke hun nu plugger rundt i hønsehimlen og måske går på besøg deroppe også? Du må finde dig en ny kælehøne så vi kan få flere historier, selvom der kun var en eneste Grøn <3

Offline Enevoldsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Sv: Den mest fantastiske høne
« Svar #13 Dato: 12 April , 2014, 07:32 »
Hvor er det trist at høre, at Grøn høne ikke er blandt os mere.  :'(

Grøn høne var en meget smuk Isa med en kæmpe personlighed. Jeg var så heldig at møde Grøn høne en gang. Ikke at hun tog imod mig med åbne vinger.. hun accepterede mig og kiggede bare, på sin vej ud i køkkenet for at få sine ostehaps.
Grøn høne var en meget heldig høne - tjener i køkkenet med ostehaps og andet godt, havde fast plads foran brændeovnen på kolde dage, og en skøn hønsegård med "søstre" hun kunne bestemme over, og den bedste madmor i verden.
Elskede hver en historie om Grøns bedrifter... de vil blive savnet - ligesom Grøn høne vil.
Æret være Grøns minde RIP
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Hønsebo

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Den mest fantastiske høne
« Svar #14 Dato: 15 April , 2014, 06:51 »
Selv om hønsene er Helles interesse og ansvar, så savner jeg også Grøn Høne.

Grøn Høne skilte sig allerede ud fra de andre, den første dag de var her nu for mange år siden. Hvor de fire andre straks gik ombord i madskålen, da de blev lukket ud af transportkassen, valgte Grøn Høne at bruge den første time på at undersøge hendes nye hjem. Hele hønsegården blev kigget ud og hønsehuset blev nøje undersøgt, inden hun gav sig tid til at smage på menuen.

Den første sommer var det mig, som stod for "godnathistorien". Når de øvrige høner var gået i seng, kom Grøn Høne hver eneste aften ned på terrassen og kaldte - så skulle hun op og sidde i arm en times tid. Her fik vi os nogle gode diskussioner, mens jeg så samtidig havde en daglig time til at gennemgå mails.

Grøn Høne og jeg har gravet meget have - savet meget brænde - slået meget græs og vasket bil mange gange sammen, og det var så også sammen med mig, at Grøn lavede sine kendte stunts med at gemme sig i bilen om morgenen og tage en tur med ind ad motorvejen til Kbh. Flere gange måtte jeg køre hende hjem igen, to gange var hun med på arbejde....og ja - så er der jo den famøse tur til lufthaven, hvor jeg skulle til møde i Oslo og skulle nå et fly, så Helle måtte køre ind og hente hønen, som jeg måtte efterlade i bilen på CPH's parkeringsplads med et rundstykke, en kop vand og et skilt i forruden om, at hønen nok skulle blive hentet (hvis nogen skulle undre sig).

Grøn Høne fik også lov til at udleve sin meget nysgerrige, initiativrige og sociale natur via sit hemmelige hul i hækken, som gav hende mulighed for at forlade sit hjem og gå på opdagelse i nærområdet, hvor hun  havde adskillige menneskevenner og var berygtet blandt kvarterets katte, som alle med rette var bange for hende.

- mon Helle nogensinde igen får en høne, som kan overtage pladsen i den specielle hønecykelkurv?

Jo - jeg savner Grøn Høne