Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Marantur til Tyskland 2012  (Læst 112588 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #165 Dato: 06 August , 2012, 22:16 »
Ja Jørn det er rigtigt selvom Karina måske ikke vil kendes ved dem åbenbart ;)

Der er da noget ganske godt imellem og Karina har også alt det rigtig gode gående. Det er bare på forskellige dyr. Så må hun forhåbenlig få samling på det, så det kan være på de samme dyr.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #166 Dato: 05 Oktober , 2012, 16:43 »
En dejlig dag..... <I
Igår havde min mand to Maran haner med hjem til mig. *p *o *p *o *p
De er kommet langvejs fra og har gjort deres rejse i flere etaper.
Vore venlige hønse guru Norbert fra Tyskland har hentet dem hjem til sig, taget dem med på ferie til DK.
Han kørte inden om Mikkel i Esbjerg som lige lod dem strække benene i et par dage, tak for husly mikkel ;). Herefter tog min mand dem med hjem nu han alligevel var på Fanø og berige øen med solceller.
Den ene er blevet hentet  til sit fremtidige hjem og den til mig går nu og ser sit nye hjem an. Manner det ser altså så øgle agtigt ud når to haner står på hver side af et hegn og puster hals fjer op. *f
Han er lidt stresset så der var fart over feltet da jeg skulle tage billeder .... stadig med I-pod  ::)
Han ser ud til at kunne bidrage med lige noget af det jeg mangler på nogle af hønsene. Puha hvorfor føles det lige pludselig alt for langt ude i fremtiden at rugemaskinen skal tændes ?
:-[
Elsker mine hønsevenner  <. lige fra falster til Tyskland  <., og i morgen skal vi jo mødes med endnu flere i Holstebro. Jeg kan godt afsløre at jeg glæder mig til at møde jer / gense jer.
« Senest Redigeret: 05 Oktober , 2012, 16:47 Fra Lene, Rungsted »

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #167 Dato: 05 Oktober , 2012, 17:09 »
Tillykke med ham, han er vel nok flot /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #168 Dato: 05 Oktober , 2012, 17:14 »
Puha, hvor er han grim  :angel: og jeg er frygtelig misundelig
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Vad

  • Bruger
  • Indlæg: 60
    • Vovseriet
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #169 Dato: 05 Oktober , 2012, 17:19 »
WOW. Næste år MÅ jeg med på maranvognen  *k *k
Tillykke med ham  /o
En lækker blandet flok fjer bestående af Maran, Wyandot, Araucana, Silke og en blanding af det hele. Hanen er Maran/Araucana.

karina dj

  • Gæst
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #170 Dato: 05 Oktober , 2012, 19:32 »
Tillykke Lene *p og jeg gætter jeg skal sige det samme til Tanja?  ::) *f

Herfra ser han meget pænere ud end noget af det jeg har gående...med mærkelige haler  :P
Jeg har stadig ikke fået taget billeder, men ærligt talt synes jeg ikke de er udviklede nok til man kan se hvad de har at byde på...endnu!

Offline Dorte K

  • Moderator
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Marantur til Tyskland 2012
« Svar #171 Dato: 05 Oktober , 2012, 19:44 »
Tillykke Lene! Det var da dejligt for dig! Jeg glæder mig til at se afkommet, og hvordan æggene blir - altså ikke hans men døtrenes :)
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline KRISTINA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #172 Dato: 05 Oktober , 2012, 20:57 »
wow....
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #173 Dato: 05 Oktober , 2012, 21:55 »
Tillykke Lene *p og jeg gætter jeg skal sige det samme til Tanja?  ::) *f

Herfra ser han meget pænere ud end noget af det jeg har gående...med mærkelige haler  :P
Jeg har stadig ikke fået taget billeder, men ærligt talt synes jeg ikke de er udviklede nok til man kan se hvad de har at byde på...endnu!

Så søde Karina, nu må du ikke være så hård ved dig selv og dine dyr. Vi har jo ikke præmiedyr men dyr vi kan lære en masse af at bruge som udgangspunkt til gode dyr. Alt afkom af gode dyr bliver jo ikke godt. Hvis det var tilfældet ville der jo ikke være så meget udfordring i avl.
Hanen fra Mikkel som mellemlandede her hos mig inden den kom til dig var da også flot, ham gik jeg da og savlede lidt over.
Nu ikke så modløs kære hønseveninde, jeg har det samme som dig og det er jeg da tilfreds med at skulle udvikle på.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #174 Dato: 05 Oktober , 2012, 22:04 »
Først tillykke med hanerne og det ser ikke så tosset ud.

Karina jeg kan jo ikke tage til Bornholm hver gang du skal have lagt lidt billeder op af dine dyr. Kom så i sving ;D
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #175 Dato: 05 Oktober , 2012, 22:20 »
Kan da lige vise lidt af Karinas tidligere beboere fra slagtegården frem. Det er simpelhen de grimmeste Maraner man længe har set ikke Karina ;)

Nej jeg synes ikke de var så ringe igen, men der var en grund til at de gik der og den må man acceptere og komme videre med de andre og håbe på at de ender med at se bedre ud.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #176 Dato: 05 Oktober , 2012, 22:44 »
som et forsigtigt begynder bud på den legbarfarvede. Dårlig skåret kam bagtil. For lang ryg. Stejl/ringe hale. Er det nogenlunde rigtig set?? Og er der andet??
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Tapani

  • Bruger
  • Indlæg: 664
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #177 Dato: 05 Oktober , 2012, 22:56 »
@ jes  /o /o /o
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #178 Dato: 05 Oktober , 2012, 23:04 »
Han er Blå legbar og ikke lige en farve Karina havde valgt at arbejde med, men ellers har du nok nogenlunde ret i dine kommentare. Halen tror jeg ikke er så stjel igen når først hele halen er kommet eller hvis den havde haft muligheden for at komme.
Ryggen kan jeg ikke lige huske om denne hane havde problemer med. Havde en forvirret/urolig hane rendende rundt og skabe lidt panik i flokken imens jeg tog billederne. Så måske strækker han så bare fordi den anden råber panik panik panik. Jeg må umeldbart se farlig ud.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #179 Dato: 06 Oktober , 2012, 06:11 »
Han er Blå legbar og ikke lige en farve Karina havde valgt at arbejde med, men ellers har du nok nogenlunde ret i dine kommentare. Halen tror jeg ikke er så stjel igen når først hele halen er kommet eller hvis den havde haft muligheden for at komme.
Ryggen kan jeg ikke lige huske om denne hane havde problemer med. Havde en forvirret/urolig hane rendende rundt og skabe lidt panik i flokken imens jeg tog billederne. Så måske strækker han så bare fordi den anden råber panik panik panik. Jeg må umeldbart se farlig ud.
Det var nu egentlig osse for og prøve mig selv lidt af ;D Ved godt dyret skal ses i virkeligheden, og så må jeg indrømme at legbar farverne har jeg ikke haft meget i tankerne.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk