Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor længe skal man lade en silkehøne ruge på ingenting?  (Læst 18091 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvor længe skal man lade en silkehøne ruge på ingenting?
« Svar #30 Dato: 30 Maj , 2009, 13:05 »
Hvor godt, Susanne, ja nu skal du lige have hende fedet lidt op igen.
Når først man har oplevet at ha' en høne, der skrukker som din, ender man nærmeste med at blive taknemmelig over at der findes et så smertefrit middel som en sort spand. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Maja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 263
Sv: Hvor længe skal man lade en silkehøne ruge på ingenting?
« Svar #31 Dato: 30 Maj , 2009, 14:33 »
Super godt. Jeg må sige, efter dette indlæg, at min holdning til spandemetoden absolut er ændret.
Hvor var det godt hun blev afskrukket.
Det jeg ikke syntes er så godt er hvis de slet ikke får lov at ruge. Det er jo naturen der kalder. Men du er nok meget opmærksom på hende næste gang hun skrukker, kan jeg forestille mig.
Tillykke med rednigsauktionen. <M

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Hvor længe skal man lade en silkehøne ruge på ingenting?
« Svar #32 Dato: 30 Maj , 2009, 22:03 »
Sådan Susanne. <M
Ja, når det er spand eller dø er valget ikke så svært, selv om det er lidt træls med den spand.
Godt at det lykkedes - og godt at I begge overlevede. ::)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Susanne

  • Gæst
Sv: Hvor længe skal man lade en silkehøne ruge på ingenting?
« Svar #33 Dato: 30 Maj , 2009, 22:22 »
Tak for det! Det luner!  :D

Ja, utroligt, som man pludselig kan pylre! På trods af al sund fornuft! Jeg vil virkelig ikke betænke mig et eneste sekund, hvis det skulle blive nødvendigt igen!

Og hun skal NOK få lov at ruge igen. Hun havde jo osse lige ruget et kuld kyllinger ud - hun ku bare ikke finde ud af at rejse sig igen - så ungerne løb "hjemmefra" og ind under en anden nyslået kyllingemor.

Hun er den ældste silkehøne jeg har (født i foråret 2007) og hun rugede to kuld ud sidste sommer - helt uden problemer.

Her til aften sad hun på den nederste pind (har ikke siddet på pind i seks uger). Jeg gætter på, at hun ikke har benkræfter endnu til at hoppe videre op på den øverste. Måske i morgen  :D


Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Hvor længe skal man lade en silkehøne ruge på ingenting?
« Svar #34 Dato: 30 Maj , 2009, 22:30 »
Hvor klarer den sig godt på trods af at have ligget så længe. Flot hun selv hoppede på pind. Min tidligere skruk (jeg tror det er ved at være 2 måneder siden hendes kyllinger klækede og ingen af dem går hos hende mere) parkerer sit luxuslegeme i redekassen hver aften for der lå hun med kyllingerne. Så jeg har punktet "silker på pind" HVER aften og vi snakker pt 7 stk.

Får jeg en høne der skal afskrukkes har jeg ikke så mange betænkeligheder efter at have hørt din historie her.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hvor længe skal man lade en silkehøne ruge på ingenting?
« Svar #35 Dato: 30 Maj , 2009, 23:28 »
NEJ, hvor må Søs bare være stolt af dig! :D Og MEGET glad for denne tråd, tror jeg efter at have læst den gamle *g

Dejligt at det lykkedes *l

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Hvor længe skal man lade en silkehøne ruge på ingenting?
« Svar #36 Dato: 31 Maj , 2009, 09:37 »
FLOOOT Susanne !!!!  ;D

Du får et 12 tal !!!!

Stor krammer herfra !
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvor længe skal man lade en silkehøne ruge på ingenting?
« Svar #37 Dato: 31 Maj , 2009, 11:24 »
Jeg synes det er godt at have spanden, hvis man får en skruk f.eks. i november, december eller lignende. For der kan det næsten kun ende med jammer og klage og kyllinger der ikke klarer den.
MEN SELVFØLGELIG skal høns der skrukker have lov til at ruge. Det er slet ikke det, der er spørgsmålet for mig, kun at man har mulighed for at afhjælpe, når det ikke kan lade sig gøre, eller hvis som her, den går i selvsving.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Hvor længe skal man lade en silkehøne ruge på ingenting?
« Svar #38 Dato: 31 Maj , 2009, 15:26 »
Jeg tror heller ikke der er nogen her på forum, der slet ikke vil have at deres høns skrukker, men silkerskrukker jo tildligt og sent og så er det godt vi kan gribe ind mod noget der ellers bare går helt galt.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Susanne

  • Gæst
Sv: Hvor længe skal man lade en silkehøne ruge på ingenting?
« Svar #39 Dato: 31 Maj , 2009, 15:39 »
Nem'li!   :D

Offline Lena steen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Sv: Hvor længe skal man lade en silkehøne ruge på ingenting?
« Svar #40 Dato: 02 Oktober , 2014, 17:12 »
var hun ude om aftenen eller om morgene og spise?