Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Valg af race til en nybegynder  (Læst 1152 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline platuglen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Valg af race til en nybegynder
« Dato: 18 April , 2014, 13:02 »
 Hej

Jeg har en drøm om et lille hønsehold i haven (som så mange andre). Vi har en forholdsvis lille have, så jeg havde tænkt at 4 dværghøns ville passe fint, men hvilke? De skal gå ude i haven og hygge sig noget af tiden og ellers får de en hønsegård.
Jeg havde tænkt to dværgsilkehøns og to dværgwyandotter, da begge racer beskrives som rolige og gode æglæggere.

Mvh

Maria

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Valg af race til en nybegynder
« Svar #1 Dato: 18 April , 2014, 13:06 »
Hej

Jeg har en drøm om et lille hønsehold i haven (som så mange andre). Vi har en forholdsvis lille have, så jeg havde tænkt at 4 dværghøns ville passe fint, men hvilke? De skal gå ude i haven og hygge sig noget af tiden og ellers får de en hønsegård.
Jeg havde tænkt to dværgsilkehøns og to dværgwyandotter, da begge racer beskrives som rolige og gode æglæggere.

Mvh

Maria


Nævnte påtænke racer giver bestemt fint med æg, bortset fra de perioder hvor de ligger sig skruk.

Offline martin s j

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Valg af race til en nybegynder
« Svar #2 Dato: 18 April , 2014, 13:25 »
Ellers så kig på fodbefjerede dværge det er også gode rolige høns

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Valg af race til en nybegynder
« Svar #3 Dato: 18 April , 2014, 17:15 »
Måske ikke så smart at vælge høns af de racer som er allermest tilbøjelige til at lægge sig skruk hvert andet øjeblik... som lige netop silker og dværg-dotter.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Valg af race til en nybegynder
« Svar #4 Dato: 18 April , 2014, 17:45 »
Især Dværg Wyandotter er rigtig gode til at lægge æg også selvom de lægger sig skruk et par gange, men det er ikke være end at man ofte har rigeligt med æg fra dem alligevel. De er bestemt også rolige kan jeg love for.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen