Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: høns der larmer.  (Læst 16247 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline crj100

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 200
høns der larmer.
« Svar #15 Dato: 14 April , 2012, 20:26 »
Vi har et par høns der skræpper højlydt. Har dog efterhånden fundet ud af, at det er INDEN ægget kommer ;-)

Så/hørte det tydeligt i dag, da jeg sad og nød de nyklækkede kyllinger stikke hovedet frem fra skrukmors skørter.

Begge redekasser var besat, og hønen cirklede rundt om indgangen og kiggede på dem som om hun ville sige:"Så bliv dog færdige"! Efter 3-4 ronderinger satte hun i gang med skræpperiet, og gik fornærmet i haven :-)
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Kirsten100

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Sv: høns der larmer.
« Svar #16 Dato: 25 Juli , 2016, 13:15 »
Hej. Dette indlæg om larmende høns er ret gammelt, men jeg skriver alligevel for jeg er lidt nysgerrig efter at høre, om dine høns stadig skræpper op?
Jeg kan se, at der var tale om dværg wyandotter. Dem har jeg også og jeg undrer mig virkelig over hvorfor de larmer så meget. De er et år gamle. Der er 6 og de kan stort set høres heletiden. Æg lægger de ikke mange af, så det er næppe derfor. De går ude i haven en stor del af dagen men synes at larme uanset hvor de er... Er det mon racen?