Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Foderpriser  (Læst 30982 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Foderpriser
« Svar #30 Dato: 14 Juni , 2011, 06:25 »
Når jeg skriver 15 kg. så mener jeg det man køber på en Foderstofbutik, ikke det som man kan købe privat,. Der må man endnu  selv stadig bestemme, hvor meget der skal puttes i sækkene.

Det er fuldstændigt latterligt de der små sække med 15 kg. med mindre man kun har 1,2 Sebright.  ;D Og kg. og prisen er bestemt heller ikke blevet mindre.

Skaller er endvidere røget ned i 10 kg.s poser  *s

Mon ikke alt foder kommer i 15 kgs. poser, på et eller andet tidspunkt.

@ Pilegaarden
Vi snakkede om det på mit job forleden, at vi kunne da godt finde på at tage cyklen og køre til stranden, selvom at der måske var en 12-15 km. Nu til dags skal børnene køres og det endda selvom der kun er 10 min. derhen hvor de skal til.
En af mine kollegarer, som har en teenage søn, fortalte at de skulle flytte nogle fliser og da han havde flyttet 4, så havde han stillet sig op og sagt " Pyyyh mor, nu ved jeg hvordan slaver har det"
Undskyld det var et sidespring....

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Foderpriser
« Svar #31 Dato: 14 Juni , 2011, 07:57 »
15 kg. sække er indført for at undgå tunge løft.... Vistnok et lovkrav. Det betyder så at i foderstoffen tager de 2 sække ad gangen for at undgå at gå 2 gange. Det er så et løft på 30 kg, hvor det før var et på 25 kg...

Jeg var helt tilfreds dengang de gik fra 40 kg's sække til 25, men 15 er for lidt og resulterer bare i at man tager 2 ad gangen og så er det tåbeligt...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Foderpriser
« Svar #32 Dato: 14 Juni , 2011, 07:59 »
og så fortsætter det sikkert til vi er nede i poser á 100 g.  :D
*g *g *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Foderpriser
« Svar #33 Dato: 14 Juni , 2011, 08:01 »
Og hvis man ikke har den rigtige løfteteknik, så kan man sagtens få hold i ryggen af 15 kg. Jeg synes det er noget PJAT... med de små latterlige sække.

Det var fint som Finn skriver, da de gik fra 50 kg. og ned til 25 kg. Men nu ........ /f
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Foderpriser
« Svar #34 Dato: 14 Juni , 2011, 08:13 »
I min foderstof kommer det hele stadig i 25 kg sække, og kunden skal selv hente det ude på lageret ;). Jeg får derfor andre kunder til at hjælpe mig, med at få sækkene op bag i bilen ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Foderpriser
« Svar #35 Dato: 14 Juni , 2011, 08:33 »
Jeg køber to forskellige steder. Det ene er alt i 15 kg sække, og der skal man selv slæbe. På den anden mølle er alti 25 kg sække, og der er de altid flinke til at køre sækkene ud til bilen og smide dem ind. Og dem der har i 15 kg´s sække er sgu´ ikke billige! Men nu har mine høns altså fået smag for det der fuld af pep-æglægningsfoder, så det køber jeg der.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Foderpriser
« Svar #36 Dato: 14 Juni , 2011, 08:49 »
Som lovet varedeklaration fra de tyske startsfodre:(på tysk- klart, men meget kan man slå op  /o
UNi 1(starter)
20,00% Rohprotein
2,5% Rohfett
6,00% Rohasche
0,60% Phosphor
1,00% Lysin
0,40%Methionin
4,50% Rohrfaser
1,00% Calcium
0,15% Natrium
i 1 kg foder er der desuden:
12.000I.E vitamin A
2.400 I:E vitamin D3
40mg Vitamin E
15mg kupfer(aus kupfer II sulfat
75mg zink
100mg mangan
1,0 mg jod
0,10 mg selen
425 FTU 6-Phytase
Zusammensetzung:
Weizen, SOjaextr. Schrot. gesch.Saat, MAisschalen,Mais,Calciumcarbonat, eingedickt,Monocalciumphosphat, Natriumchlorid.

holdbarhed: bis  okt. 2011
nettomasse 25kg
høns, ænder, hunde, katte...

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Foderpriser
« Svar #37 Dato: 14 Juni , 2011, 08:53 »
og så varedeklaration fra voksefoder: Uni II
 procentfordeling  i forholdet til starter er anderledes ellers indgredienser er de samme.
holdbarhed nov. 2011 og igen 25 kg sække.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Foderpriser
« Svar #38 Dato: 14 Juni , 2011, 10:29 »
Vil bare lige pippe - som total svækling, og kunde hos en foderstof med høflig selvbetjening er jeg RIGTIG RIGTIG glad for de nye 15 kg sække  ;)
Hvad det koster aner jeg ikke, da min hjerne nægter at beskæftige sig med priser (og nej, jeg er ikke rig - jeg har bare valgt at bruge min - trods alt - begrænsede hjernekapacitet på andet end at huske priser).

Indkøb hos den lokale landmand er ikke en mulighed, for mine høns spiser økologisk - præcis som jeg selv gør. Og nej - igen - jeg er ikke rig, men jeg er en satans god husmor, og så kan man sagtens spise økologisk indenfor et fornuftigt budget.

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline lars beck

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 209
Sv: Foderpriser
« Svar #39 Dato: 14 Juni , 2011, 16:24 »
Hos fodermand har jeg lige købt to poser á 25 kg for 85 kr. pr. stk. - det drejer sig om Kyllinge Held. Og prisen er incl. den afskyelige moms ;D

Lars

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Foderpriser
« Svar #40 Dato: 18 Juni , 2011, 14:10 »
da jeg arbejder i Tønder så kommer jeg lige over Sæd grænsen til tyskland, og 5 km syd for grænsen(I Suderlugum) er der fodrestof(godt nok gemt mellem bager og apotek, men er nem at finde).Den hedder Raifeissen , de taler dansk og tager kort /o

Hedder butikken det, dér hvor du handler foderstof i Tyskland?? Jeg har forsøgt at finde på nettet, kunne du evt. hjælpe med adresse og hjemmeside?  :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Foderpriser
« Svar #41 Dato: 18 Juni , 2011, 14:42 »
den ligger lige på hovedgaden, men du skal kigge efter den. mener det er lige efter calle. Den ligger en anelse gemt, men du kan godt se den fra vejen
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Foderpriser
« Svar #42 Dato: 18 Juni , 2011, 14:45 »
har lige købt hønse t til 139,95 for 25 kr.. selvbetjening og det samme for kyllekræs. 70 kr for 25 kg hel havre. Godt nok blevet pænt hampre priser  ???

Når man tænker på det kostedet henholdsvis 105 kr og 90 kr sidste år.

giver stadig 1 kr for hvede kg hos min kornpusher.. Køber 10 kg af gangen.

Men bliver da lidt harm over de priser i danish agro

Er det fast pris i alle land og fritid butikker?  
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Foderpriser
« Svar #43 Dato: 18 Juni , 2011, 15:01 »
Jeg har lige fået månedsregning og kan se at kyllinge start kostede kr. 121 og hønse æglægningspiller kr.115  Begge dele 25 kg. sække.

Dertil kommer at jeg får fratrukket kvantumsrabat. Sidste måned hvor jeg aftog temmelig meget af ovennævnte + byg og hvede i BB (BigBags), det blev en hel lastbilfuld til mig, og det udløste så en kvantumsrabat på lidt over 3000kr. kan jeg se.
Så jeg syntes ikke priserne på min lokale foderstof er så slemme, idet de ovennævnte priser er inden der fratrækkes kvantumsrabat.
Men det løber da op når jeg bruger næsten 5000kr. til foder til kyllinger pr. md. for tiden.

Hvis nogen undre sig over de mængder jeg får leveret, og tænker at det bliver da for gammelt og dårlig, så bruger jeg for tiden lidt over 1 ton pr. måned til kyllingerne allene, da der pt. går ca. 300 Orpington ungdyr.

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Foderpriser
« Svar #44 Dato: 19 Juni , 2011, 12:37 »
Var der et eller andet jeg ikke forstod i den meningsudveksling eller er 130 kr blevet mindre end 82-83 kr for nyligt. ;). Det har måske noget med inflation at gøre ;D.

Hehe ja, såsom at jeg skrev 25 kg istedet for 50 kg  :D
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand