Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvad nu?? familieopdeling?  (Læst 10994 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: hvad nu?? familieopdeling?
« Svar #15 Dato: 11 Maj , 2009, 11:48 »
Har du kun 3 høner? For det har jeg også haft og det synes jeg ikke er for godt.

Der er ubetinget overhønen, men de 2 næste giver problemer. Hos mig skulle nr. 2 også hele tiden vise sig og var temmelig ond på nr. 3. Så fik jeg 2 høner mere og 1 lagde sig skruk, så de 4 går fredeligt sammen nu. Så 2 eller 4 er måske svaret....
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

pylle pylle

  • Gæst
Sv: hvad nu?? familieopdeling?
« Svar #16 Dato: 11 Maj , 2009, 16:21 »
ja det har jeg faktisk. 3 høner og 1 hane. jeg havde dog overvejet at beholde 2 hønekyllinger?? så jeg har 5 høner ialt? eller skal det så være 4 eller 6 høner?

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: hvad nu?? familieopdeling?
« Svar #17 Dato: 11 Maj , 2009, 17:43 »
Lidt sjovt. For lige nu har jeg 1.3 til at gå sammen, og der banker den sorte også de to andre, men ikke så slemt som du fortæller det. Da den som var skruk før også var med i flokken var der ingen problemer :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: hvad nu?? familieopdeling?
« Svar #18 Dato: 12 Maj , 2009, 09:24 »
Bare det er mere end 3 tror jeg det er godt. Jeg har 4, plus en skruk. Der bliver et homogent hieraki når det er mere end 3 er min teori. ;D
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: hvad nu?? familieopdeling?
« Svar #19 Dato: 12 Maj , 2009, 15:29 »
noget helt andet, er det kun hanekyllinger som øver sig i at slås?? eller gør høner det også??
Alle kyllinger øver sig på hinanden. Det er ikke smart at komme som ny høne og ikke vide hvordan man slås, så de laver nogle små "skinkampe" allerede som kyllinger, nogle kampe som dog ikke fører til andet end at de ser lidt morsomme ud.

Hvad siger Høne 1 til kyllingerne nu?
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

pylle pylle

  • Gæst
Sv: hvad nu?? familieopdeling?
« Svar #20 Dato: 12 Maj , 2009, 17:50 »
høne 1 holder sig i skindet efter hun er kommet tilbage fra stuearretsen. hvis en kylling spæner forbi hende, så falder der da lige et gok i nøden til den, men hun jagter dem ikke, og går stille og rolig rundt. så det er dejligt.. det virker som om der er begyndt at komme lidt mere ro over dem alle dernede..
 <P *o