Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Den f.... ræv  (Læst 2750 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Den f.... ræv
« Dato: 26 December , 2023, 16:09 »
Så var han her f . -. . . igen. En hanekylling og 3 (ja rigtigt tre !) hønniker.
Hvornår det er sket ved jeg ikke, måske lige før de skulle ind for natten i går aftes.
Der manglede en rude i staldvinduet i nat, men det er 1,80m over jorden, så ??.

JA, det må jeg jo regne med sker, når de går frit og unghøns er længe om at gå ind om aftenen er min erfaring. Har andre den samme erfaring ?

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Den f.... ræv
« Svar #1 Dato: 26 December , 2023, 22:26 »
øv du har da prøvet det nogle gange
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Den f.... ræv
« Svar #2 Dato: 27 December , 2023, 10:02 »
Jeg har 7-9-13 ikke haft problemer med ræven, siden jeg satte elhegn op omkring hele matriklen.
I sommers mistede jeg en høne med 7 kyllinger, hun ville ikke gå ind om aftenen, men sov med kyllingerne i carporten.
Men inde bag hegnet kommer de ikke, rævene altså. Jeg kan høre dem om aftenen udenfor, så de er der.
Ja, de unge vil ikke i seng, men på denne årstid giver det ikke problemer hos mig. Jeg tror, at du er hårdt ramt.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Den f.... ræv
« Svar #3 Dato: 24 Januar , 2024, 19:35 »
Så røj der en høne til - for vel 14 dage siden - og i forgårs en til !, søsteren til hende jeg lige har nævnt.

Der flød sorte fjer i den snehvide sne . . . . i går så jeg så fjerene fra den sidse.

MEN hvad skete der så i dag . . . hende der forsvandt for nogle dage siden - her i eftermiddags  gik hun igen på plænen sammen med de andre fruer

yes, hvor blev jeg glad. Jeg gik efter hende og gennede hende ind i hønsehuset og der sover hun nu trykt.

Så beder jeg til at det må gå godt. De lukkes ud sent på formiddagen - men skal selv finde ind igen og her kniber det for hende at få sig gjort færdig med at rode i haven, så det er ikke helt optimalt. Men den næste uges tid vil jeg følge op på hende og de andre

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Den f.... ræv
« Svar #4 Dato: 24 Januar , 2024, 21:36 »
Det ser ud til at ræven har fået smag for dine høns. Er det ikke lidt tit du har besøg af Mikkel
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Den f.... ræv
« Svar #5 Dato: 24 Januar , 2024, 21:47 »
jovvv, men han skal jo også leve, men bare ikke af alle mine høns  :D, det plejer at stoppe på et tidspunkt, men i år trækker det godt nok ud.
Men jeg vil ikke spærrer mine høns inde.
Mon ikke den strenge vinter med sne har været problemet ?, for så er mine høns jo meget tydelige i naturen.
Der smutter en fasan hane rundt der ude, jeg fodre han ved køkkendøren, han kender lyden når jeg åbner og så kommer der hvede og majs, ved han. Så måske bliver det ham næste gang. Jeg vil også savne ham  ;)

Offline Alice

  • Bruger
  • Indlæg: 271
Sv: Den f.... ræv
« Svar #6 Dato: 25 Januar , 2024, 22:14 »
Surt for dig med ræven.
Jeg har haft uvelkomment besøg af duehøgen, og hver gang har jeg lukket mine høns inde i volieren. Det synes hønsene ikke om, men de har derved reddet livet, for når høgen i et stykke tid har erfaret, at der ikke er noget at hente her, så flyver den videre (sikkert til en anden hønseflok!). Høgen plejer at få held med at slå 3 - 4 høner om året, men det må jeg så leve med.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Den f.... ræv
« Svar #7 Dato: 20 Februar , 2024, 17:02 »
Så blev de sidste taget !!. På nær en gammel hvid høne. Hende afliver jeg i morgen, hvis ikke der er nogle der gemte sig for den f.... ræv. Så slutter mit hønsehold !!

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Den f.... ræv
« Svar #8 Dato: 20 Februar , 2024, 18:00 »
Nej, hvor er det trist.
Jeg kan godt forstå, at du har det sådan, men jeg håber, at du kommer op på hesten igen. Høns er svære at undvære.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Den f.... ræv
« Svar #9 Dato: 21 Februar , 2024, 10:14 »
Det er jeg meget ked af at høre, Hans-Kurt  :-X

Jeg har en faverolle, som på mirakuløs vis reddede livet i søndags.
Hun blev taget i haven af ræven og skreg i vilden sky, så det heldigvis kunne høres inde i huset.  Schæferen og border collien blev straks sendt ud. De fik fat i ræven, så den slap hønen. Hønen havde ikke et eneste bidmærke men det kostede de fleste fjer og dun på ryggen.
Ræven formåde at stikke af, men den må være ilde tilredt, hvilket ingen kan glæde sig over
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Den f.... ræv
« Svar #10 Dato: 21 Marts , 2024, 22:15 »
Så slutter mit hønsehold !!

Åh nej da... det må det ikke :(
Jeg har en hane og et par høner der gerne vil bo et dejligt sted hos en rar mand der skriver julehistorier om dem :)
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)