Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Øv øv og atter øv!  (Læst 2100 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Øv øv og atter øv!
« Dato: 29 Juni , 2013, 08:53 »
"Et eller andet" har i nat nuppet mine araucanaer og blomsterhøns (undtagen den, der går med to kyllinger i et bur). De gik i en meget stor tidligere fåre/hesteboks med hønsenet foroven. Et eller ander dyr er sluppet ind og er gået med alle 7 høns uden at der er andet end nogle få fjer at se. Ingen huller i nettet, ingen døde høns ingenting! Jeg er stjernefrustreret >:( :(. Jeg havde lige fem æg fra araucanaerne, og de er røget under den høne, der lagde sig skruk i forgårs. Men nu kan jeg jo ikke sove roligt af skærm for om det der dyr finder ind i min gamle hønsestald - trods dens fort knox lignende indretning!
Øv da osse!
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline TosseTina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 563
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
Sv: Øv øv og atter øv!
« Svar #1 Dato: 29 Juni , 2013, 09:13 »
Kan det være en tobenet ræv?
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Øv øv og atter øv!
« Svar #2 Dato: 29 Juni , 2013, 09:17 »
Kan det være en tobenet ræv?
Det ville jeg også have troet, hvis ikke de netop gik, så man slet ikke kan se dem udefra. Og hvis nogen tobenede kom over gårdspladsen ville hunden have gøet huset ned. Jeg tror, det er noget mår/ ilder noget. Kan det ikke godt passe? Jeg rigger i hvert fald en fælde til i den boks i nat. Jeg har læst at wienerbrød skulle være uimodståeligt for måren?
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 832
Sv: Øv øv og atter øv!
« Svar #3 Dato: 29 Juni , 2013, 09:52 »
Åh nej, det er bare så ærgeligt når uheldet er ude, håber du fanger udyret.  *l
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Øv øv og atter øv!
« Svar #4 Dato: 29 Juni , 2013, 11:49 »
 *t
århh man bliver så frustreret, jeg håber du snarest finder synderen.

Der må camera til hvis ikke, så du kan se hvad der foregår i nattens mulm og mørke
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Øv øv og atter øv!
« Svar #5 Dato: 29 Juni , 2013, 12:52 »
Æg er også god lokkemad for mår.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Øv øv og atter øv!
« Svar #6 Dato: 29 Juni , 2013, 14:21 »
*t
århh man bliver så frustreret, jeg håber du snarest finder synderen.

Der må camera til hvis ikke, så du kan se hvad der foregår i nattens mulm og mørke
Jeg har også tænkt på kamera. Men har ikke et, og håber sørme at fange dyret uden.
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)