Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dorking  (Læst 96722 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #150 Dato: 06 Februar , 2010, 18:55 »
Fandt lige en video på YouTube med blandt andet Dorking.

Her er den. http://www.youtube.com/watch?v=aQa_kiVc25g&NR=1 hvis nogen har lyst til det.

/Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #151 Dato: 07 Februar , 2010, 22:14 »
Harlige talt med min kontakt i England.
De lægger næsten ingen æg nu, så det trækker ud.
I gengæld vil han veje dem i morgen, så jeg får rigtige fakta. Seriøs....
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Dorking
« Svar #152 Dato: 07 Februar , 2010, 22:57 »
Mine Dorkinger er også nærmest gået kolde, mht. æglægningen..men det kommer nok snart igen..men typisk nu hvor man skal samle rugeæg ind..
Er spændt på at høre hvor tung den engelske model er..
vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Dorking
« Svar #153 Dato: 08 Februar , 2010, 15:10 »
@psycho : de kontakter du har , udstiller de eller ? Det var måske en måde at få lidt info på kvaliteten af æggenes ophav ? Eller pics fra stammen der leverer varen ?
Jeg tror nu ikke en der begiver sig af med eksport af æg tør sende noget skrammel , men til omkring 20  kr pr æg gør det vel ikke noget vi spørger lidt ind til kvaliteten ?

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #154 Dato: 08 Februar , 2010, 15:28 »
Hej Jan:

De udstiller ikke, men arbejder for og bevare gamle og sjældne racer. Du kan selv se på: http://www.southyeofarm.co.uk/index.html
De virker meget seriøse. Håber vi får noget rigtig godt ud af det.

/Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: Dorking
« Svar #155 Dato: 08 Februar , 2010, 16:32 »
jeg kaster håndklædet i ringen, efter at have fundet ud af hvor svær en race det er at arbejde med, vil jeg satse på noget andet, der kræves simpelthen for meget, og at købe dyre æg osv. er ikke lige mig, ja kvalitet koster penge, men så vild er jeg nu ikke.
Jeg håber i finder nogle super dyr i udlandet, og al respekt her fra mig, men nu stopper jeg.
derfor har jeg sat 1,2 Dorking til salg hvis nogle er interesserede. send gerne en pm.
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Dorking
« Svar #156 Dato: 08 Februar , 2010, 16:52 »
@ Katja

Det var hurtigt ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Dorking
« Svar #157 Dato: 08 Februar , 2010, 17:13 »
Come on Katja

Giv ikke op.Kæmp for det /o

mvh Jesper
mvh Jesper

GKV

  • Gæst
Sv: Dorking
« Svar #158 Dato: 08 Februar , 2010, 17:51 »
Jeg har tænkt meget på det Dorking projekt! Når nu man på denne side af Kanalen har sat vægtgrænsen ned, sikkert for at imødekomme udstillerne, hvad vil der så ske, når nu engang Psycho begynder at udstille store engelske Dorkings, vil de blive diskavlificeret for overstørrelse, eller vil man erkende at det evt. var forkert gjort???

VH Gunni.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #159 Dato: 08 Februar , 2010, 18:00 »
Hvad nu Katja ???

Kan ikke se at det er en specielt svær race, ud af det jeg læst mig til.

Ja, det har været svært og finde en god opdrætter, der også kan/vil eksportere til Danmark. Vi ved heller ikke hvor mange æg, vi kan få, endnu.
Prisen bliver naturligvis lidt dyr i begyndelsen. Æg prisen er ca. 15 kr. Hvor meget det så løber op i med dens fragtomkostning, ved jeg ikke. De omkostninger får vi naturligvis tilbage, når vi engang kan sælge rugeæg.
Se det som at du er en af meget få, i hele Skandinavien/Europa, som ejer/opdrætter denne sjældne race i dens oprindelige størrelse.
Er det ikke noget og arbejde for?

Jeg har bestillet en prøvesending (ca. 1. marts), der jeg kan få ca. 10 æg. Det er ikke meget! Det har jeg gjort, for og bedømme hvor god leverandør de er.
Derefter har vi mulighed for og bestille til os der ønsker og arbejde med racen. Der ved vi også hvad det koster.

Katja. Smid ikke håndklædet i ringen nu. Vent og se hvad resultatet bliver af min prøvesending.

Hilsen Thomas /o
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Dorking
« Svar #160 Dato: 08 Februar , 2010, 18:54 »
Jeg er med endnu..synes racen helt bestemt er værd at kæmpe for..den har så mange gode kvaliteter..Den er meget aktiv fodersøgende, rolig af væsen, pæn at se på, god kødsætning og den kan ruge sine egne kyllinger ud..det de ting som mange af forums brugere efterlyser ved en god hønserace..
Har jo også fundet ud af at mine Dorkingæg er meget godt befrugtet, 25 ud af 29 æg er der gevinst i..de skal klække søndag/mandag, glæder mig til at se hvordan klækningen forløber..Lidt indavl er der jo desværre..
Helt bestemt en race der skal findes i Danmark..og det vil jeg gerne være med til, hvis det kan lade sig gøre..koste hvad det vil..
vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #161 Dato: 08 Februar , 2010, 18:59 »
Godt Rikke <M

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Dorking
« Svar #162 Dato: 08 Februar , 2010, 19:01 »
@Psycho : kan du ikke nå at hæve den bestilling ? , jeg vil meget gerne være med i den ! Så holder vi jo også omkostninger nede , men det er da heller ikke utænkeligt vi står bedre næste gang vi bestiller ?

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Dorking
« Svar #163 Dato: 08 Februar , 2010, 19:05 »
@Psycho : Det skulle da være mærkeligt om ikke også andre ville være med i en pakke ? Der er godt nok mange fine muligheder iflg. deres side !
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #164 Dato: 08 Februar , 2010, 19:12 »
Hej Jan.

Det er fordi at de lægger ikke mere end 1-2 æg om dagen lige nu. Hun vil ikke sende æg, der er ældre end 5 dage.
Har reserveret, så vi kan købe flere æg når de begynder lægge æg på alvor. Det er nok først til april.
Prøve sendingen er fordi at vi kan se at alt virker som det skal: Befrugtningen af æggene. Leveringen - Det skal jo betales forud. Vil jo gerne se at de også sender æggene!

Har slet ikke glemt jer andre, som har meldt sit interesse

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)