Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ænder i haven?  (Læst 14542 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanemikkel

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 575
Sv: Ænder i haven?
« Svar #15 Dato: 10 ſeptember , 2013, 20:54 »
Præcis JNTS

Angående lugten Anja. Så er det ikke den samme lugt, og hos os kan vi nok bedre lide lugten af hønsemøg.

Min vi kan kun lugte ællingerne som ikke har så meget plads. De voksne ænder som har god plads - med græs over det hele - kan vi ikke lugte noget.

Det er svært at sige med pladsen Anja. Men de skal nok have mindst 200 kvm hvis ikke græsset skal ødelægges, og gerne mere. Ellers skal de holdes i en mindre indhegning en god del af tiden (især når græsset ikke vokser). Og i de indhegning må du regne med at alt bliver spist, trampet ned eller dræbt af overgødskning.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline ChristianKj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 36
  • Nyder mine fjer i haven :)
    • Kryddersnaps og haven
Sv: Ænder i haven?
« Svar #16 Dato: 10 ſeptember , 2013, 21:06 »
Ja jeg vil også knytte en kommentar til formeringen af moskusænder. De er hurtige til at fomere sig - men omvendt lader man dem gå frit i naturen så er der mange farer såsom rovfugle og lign. og det holder da bestanden lidt nede men det er IKKE noget problem at skaffe både sig selv og naboen juleanden med 1,2 moskusænder :)

Hvad angår hus/ly - ja det har de også hos mig, men bruger det ikke meget. Den ene hun lægger sine æg der - men den anden hun bruger skoven til det.

Derudover er de super sociale - vi har eksempelvis en af vores der sidder på trappestenen fra mørkets frembrud til solen står op. Hun holder vagt og hvæser af forbipasserede - ikke at det lyder rigtigt farligt, men meget sødt er det :)
« Senest Redigeret: 10 ſeptember , 2013, 21:09 Fra ChristianKj »
Søger nyt New hamshire hønsehold til hønsegård på Østfyn

Offline Anja Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 88
  • 3 høns i haven :)
Sv: Ænder i haven?
« Svar #17 Dato: 05 Marts , 2014, 01:16 »
Det lyder rigtig hyggeligt ^-^

Så er der jo det der med, at høns og ænder ikke må gå sammen...
Det kunne ellers være perfekt, hvis de kunne tulle rundt i haven sammen ;D

Jeg tror, jeg skal prøve at finde nogen i nærheden, som holder ænder. Det er vist den bedste måde at træffe endelig afgørelse på ::)
0,1 rød Italiener, 0,1 Königsberger, 0,1 Sølvhals.
Kyllinger klækker lystigt under Kønigsbergeren lige nu...
Cocker spaniel, 4 år, Goldenmix, 11 år, 2 kastrerede huskatte, 30 guldfisk i havedammen.