Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ænder og hegn  (Læst 4854 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Ænder og hegn
« Dato: 05 Marts , 2009, 15:33 »
Jeg har tænkt mig at anskaffe nogle moskusænder og er i gang med det forberedende arbejde. Jeg har derfor købt noget hegn som skal holde dem inde i æblehaven, det er 90 cm højt. Jeg regner med at få ællinger så jeg selv kan præge dem, men jeg regner også med at stække dem. Er 90 cm så højt nok, eller kan ænder hoppe over det? Er det nødvendigt at stække ænder der er vokset op hos mig?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Ænder og hegn
« Svar #1 Dato: 06 Marts , 2009, 05:53 »
De moskusænder jeg har er ikke stækket, andrikkerne er så store at de ikke kan lette fra jorden, så et 90 cm højt hegn ville være nok her hos mig, men jeg har 2 vævre andedamer fra 2008, de tager tit en flyvetur men sjælden mere end 50 m. væk, de sidder ofte på taget af bygningerne (7 m. oppe) og nyder udsigten, moskusænder er rimelig stedfaste især hvis de er født/klækket på stedet.


Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Ænder og hegn
« Svar #2 Dato: 06 Marts , 2009, 07:43 »
Tja, mine ænder skal bo lige op til en landevej så hvis de bevæger sig 50 meter væk er det 50 for langt  ;)
Men hvis jeg stækker dem og sætter 90 cm hegn op så vil du mene det er nok? Eller der er en chance for at hvis de er klækket på stedet så bliver de på jorden, også uden at blive stækket?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Ramona

  • Gæst
Sv: Ænder og hegn
« Svar #3 Dato: 06 Marts , 2009, 08:03 »
Kan vidst ikke hjælpe så meget med ande-relaterede oplysninger..
Men held og lykke....
« Senest Redigeret: 06 Marts , 2009, 16:17 Fra Ditte Thay... »

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Ænder og hegn
« Svar #4 Dato: 06 Marts , 2009, 10:02 »
Vi har hegnet grundet ind med 120 cm højt havehegn. Og det har altid været nok til at holde ænder og høns inde, når de er fjerstækket på den ene vinge.
Hilsen Susanne

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Ænder og hegn
« Svar #5 Dato: 06 Marts , 2009, 11:08 »
Det lyder godt, tak  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth