Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ællinger alene nu  (Læst 6197 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 133
Ællinger alene nu
« Dato: 29 Juni , 2013, 13:35 »
Hej alle..  :'(

Mikkel, eller en eller anden har i nat gravet sig ind i andegården, hvilket har resulteret i at andemor, far og 1 ælling er pist væk :(
De sidste 14 ællinger, rykker indenfor i en stor hesteboks, indtil vi ved de er helt sikre i en ny indhegning, men kan de klare sig uden en varmelampe, de er efterhånden store men har ikke fået fjer endnu?

Og så skal jeg jo ud og anskaffe mig en ny andrik og andemor, men kan de sættes sammen med ællingerne, eller vil det ende galt??

Det er moskus ænder, hvis det har nogen betydning.


 :'( :'(
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline Søster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Sv: Ællinger alene nu
« Svar #1 Dato: 29 Juni , 2013, 13:44 »
Hvor gamle er de? Jeg har 4 ællinger af samme race gående, de klækkede d. 1.6 og jeg fik dem den 17 og de har klaret sig fint.
Hilsen Søster :)

0.5.10 bl Isa B. damer, 0.0.4 wyandot. 0.0.4 Araucana, 0.0.4 Moskusænder. 4 huskatte og to hunde

Offline Loan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 133
Sv: Ællinger alene nu
« Svar #2 Dato: 29 Juni , 2013, 14:10 »
D. 10/6 hentede vi dem hos Alex, og hvornår de klækkede er jeg ikke helt sikker på, men vil skyde på maks en uge før vi hentede dem.. Så omtrent så gamle som dine..
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Ællinger alene nu
« Svar #3 Dato: 29 Juni , 2013, 15:03 »
Tror ikke på at det vil gå med en ny mor og far. Og en varmelampe er nok også nødvendig, det er jo noget kølig for tiden.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Søster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Sv: Ællinger alene nu
« Svar #4 Dato: 29 Juni , 2013, 15:06 »
Så skulle de nok kunne klare sig  /o. De varmer sig også hos hinanden samtidig med at de er inde så jeg ser ingen problemer  !n. Jeg ville i øvrigt vente lidt med at anskaffe mig voksne, da de godt kan være ret voldsomme ved de små. Du kan risikere at de små bliver slået ihjel  :(. Held og lykke med forstærkningen af gården.
Hilsen Søster :)

0.5.10 bl Isa B. damer, 0.0.4 wyandot. 0.0.4 Araucana, 0.0.4 Moskusænder. 4 huskatte og to hunde

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Ællinger alene nu
« Svar #5 Dato: 29 Juni , 2013, 17:30 »
jeg har en andemor der ikke gider sine ællinger mere, og er påbegyndt æglægning igen for 12-14 dage siden.

ællingerne er fra d 5 juni og går nu for sig selv udendørs med mulighed for at komme ind i tørvejr. og det går fint. der er dog også 14 stk sammen så de varmer hinanden fint.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Loan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 133
Sv: Ællinger alene nu
« Svar #6 Dato: 29 Juni , 2013, 17:34 »
Resterne af andemor og far er nu fundet langt nede på marken, hvor 10 m græs er smadret helt ned, så de må have kæmpet godt.
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline Søster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Sv: Ællinger alene nu
« Svar #7 Dato: 29 Juni , 2013, 20:25 »
Øv øv  *t og stakkels dem
Hilsen Søster :)

0.5.10 bl Isa B. damer, 0.0.4 wyandot. 0.0.4 Araucana, 0.0.4 Moskusænder. 4 huskatte og to hunde

Offline Loan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 133
Sv: Ællinger alene nu
« Svar #8 Dato: 29 Juni , 2013, 20:56 »
Det rigtig træls :( Men på sin vis må jeg nok erkende jeg har det bedre med at vide, at de er døde, at de ikke ligger et eller andet sted på en af de mange marker omkring os, og måske lider.

Men så må jeg se om jeg kan finde et nyt andepar når ællingerne er blevet større.

Ællingerne virker os helt skræmte indenfor, nok af at blive jagtet af noget, miste mor og far, og så blive flyttet, det er vidst lidt meget for sådan nogle små størrelser. :(
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline Søster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Sv: Ællinger alene nu
« Svar #9 Dato: 29 Juni , 2013, 21:15 »
Ja, det er jo sandt.
De er nok skræmt fra sans og samling.
Har du mulighed for at sætte dig ind til dem, med noget lækkert eks. melorme tørre eller friske. Mine elsker dem og det giver en ekstra bonus, for de kommer tæt på så man kan kæle dem og til sidst tage dem op. Mine ællinger nipper i mit tøj, sko og fingre. Når man kan hygge/lege med dem kan man også nemmere berolige dem  /o
Hilsen Søster :)

0.5.10 bl Isa B. damer, 0.0.4 wyandot. 0.0.4 Araucana, 0.0.4 Moskusænder. 4 huskatte og to hunde

Offline Loan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 133
Sv: Ællinger alene nu
« Svar #10 Dato: 29 Juni , 2013, 21:44 »
Det vil jeg da se om jeg ikke kan anskaffe, kunne jo være hyggeligt at kunne sidde lidt hos dem uden de klynger op i et hjørne af frygt.
Tak for idéen :)
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline Søster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Sv: Ællinger alene nu
« Svar #11 Dato: 29 Juni , 2013, 21:54 »
Præcis  ;). Dyrenes nr. 1 har en spandfuld 700 g (tror jeg) til 130 kr. de er tørret. Jeg kan slet ikke ha de levende Addddd  :laugh:
Hilsen Søster :)

0.5.10 bl Isa B. damer, 0.0.4 wyandot. 0.0.4 Araucana, 0.0.4 Moskusænder. 4 huskatte og to hunde

Offline Loan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 133
Sv: Ællinger alene nu
« Svar #12 Dato: 30 Juni , 2013, 08:59 »
Det skal jeg heller ikke, kan ikke engang få mig selv at røre en regnorm. Alt vender sig i mig, med sådanne små dyr, men tørrede det kan jeg lige gå med til.
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(