Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ællinger  (Læst 1495 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline vlr

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
    • staldbunny.dk
ællinger
« Dato: 20 Juni , 2013, 13:50 »
Jeg har for ca 10 dage siden fået 3 moskusællinger, udklækket på naturmetoden. Desværre kom der kun de 3, begge mine hunner lå ellers på ca. 15 æg hver med det lukkedes kun den ene at klække nogle få æg. Nu går de så to hunænder og nusser om de 3 små ællinger. Nu tænkte jeg så at om det ville være muligt at købe et par ællinger mere og så sætte dem i pleje hos hunnerne, eller vil de ikke have noget at gøre med dem. Er der nogle herinde der har erfaring med dette. Og lige en ting til Er moskus ænder roligere end Land ænder eller er det omvendt. Kan andrikken hos Landænder gå sammen med hunnen og hendes ællinger eller skal de også isoleres.
Barnevelder, New Hamshire og Brahma

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: ællinger
« Svar #1 Dato: 20 Juni , 2013, 19:13 »
når det er 10 dage siden så duer det ikke med andre nye ællinger. de ved udemærkede godt hvilke der er deres egne og ikke er deres og vil derfor højest sandsynligt bide de nye små og jage dem væk fra sig.


sådan er det her når to mødre får ællinger, de ved udemærket godt hvilke der er deres og hvilke der ikke er.

det kunne nok have gået hvis de havde fået dem under sig med det samme de andre ællinger klækkede.

mine andrikker har været super søde ved de små, her er det de andre damer der er nogle stride nogle og bider ællingerne hvor andrikken er sød og lader dem være.

men har også hørt det modsatte.

du må prøve dig frem og vær klar til at skille dem ad hvis det ikke går.
det er moskusællinger/ænder jeg har og kender til :)
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.