Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vi er ude,er vi ikke søde  (Læst 8328 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Vi er ude,er vi ikke søde
« Svar #15 Dato: 20 Februar , 2013, 20:36 »
Janni prøv at give dem noget der er så dybt som de kan dykke i, så skal I bare se løjer  *f

Og nej... ingen ænder til mig pt. nej nej nej nej   *e
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Vi er ude,er vi ikke søde
« Svar #16 Dato: 20 Februar , 2013, 20:57 »
Det får de imorgen, jeg ville bare sikre mig de kan komme op og tilbage i varmen, men de er dælme søde når de ryster med den lille mås og basker med vingerne. *p

Skulle jeg vælge kun en slags fjer,blev det moskus, de er bare så nuttede og sociale- Godt jeg ikke skal vælge blandt vores fjer, for de er alle så skønne på hver deres egene måder *p

Hvorfor får du ikke lidt rapper, du havde da de flotte ænder sidste år.

Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Vi er ude,er vi ikke søde
« Svar #17 Dato: 21 Februar , 2013, 13:29 »
Ih altså Janni, kom så med nogle billeder af de små "uhyrer", sidder jo her med abstinenser  ;D ::)  !l !l !l

Dels havde vi den kedelige oplevelser med diverse knuder og svulster i dem, og det er sq lidt trist at hugge hovedet af dem alle blot for at smide dem ud  :'( :'(
Samtidig bor vi i parcelhus kan man vel godt kalde det på landet godt nok, men vi har naboer på begge sider. Dette synes jeg krævede at vi var ekstra obs på eventuelle lugt gener fra dem, og min gigt gør jeg ikke er helt funktionel i perioder  /d

Derfor nøjes jeg med at drømme laaaaangt væk til LU og når I andre viser billeder af de yndige rappere  *o *o *o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Vi er ude,er vi ikke søde
« Svar #18 Dato: 21 Februar , 2013, 14:21 »
Jeg ville nok ikke bruge sand som underlag, ved brug af varmelampe. Hos kyllinger kan det give skæve tæer, så mon ikke det kan give samme hos ællinger ?

Ellers super kønne når de er i den størrelse :)

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Vi er ude,er vi ikke søde
« Svar #19 Dato: 21 Februar , 2013, 14:54 »
Jeg ville nok ikke bruge sand som underlag, ved brug af varmelampe. Hos kyllinger kan det give skæve tæer, så mon ikke det kan give samme hos ællinger ?

Ellers super kønne når de er i den størrelse :)

Lyder da ikke godt. Ingen af de hold kyller jeg har ruget har skæve tær, men vil da lige tænke over det til næste gang. Sand virker bare utrolig hygijenisk, når de klatter og plasker er det altid tørt. Kyllerne elsker at sandbade allerede når de er 1 dag gamle, står der miniskyer om ørene på dem.
Jeg har lidt kyller på spåner nu, det er også let at holde rent, men så snart, man spilder lidt vand suger det med det samme og holder læææænge på fugten, så når de små badeænder tømmer vandbakken 3-4 dagligt kunne jeg godt forestille mig det bliver noget surt snask at gå på?
Jeg ville da rigtig gerne høre hvad i andre bruger til de små raplinger, så det føles tørt og rent men samtidigt er ok underlagt.
Vi har haft andemor med ællinger, men de gik jo udendørs, og i huset havde jeg brugt spåner til de store, men opdagede en dag ælling der havde forsøgt at sluge en spåne som så sad fast i halsen og nær havde kvalt den, hvis ikke vi lynhurtigt havde haft held til at få den ud med en lille pincet. Så spåner vil jeg ikke bruge til ællinger igen :-\

Men fortæl endlig gode erfaringer, og hvis nogen har et bud hvordan jeg kan forbedre mine udrugninger modtages de med kyshånd, for her har jeg godt nok ikke været heldig, selvom jeg har gjort hvad jeg kan for at gøre det ordenligt, men jeg kan dælme ikke hitte mine fejl, og så er det jo pokkers svært at rette dem. Det eneste jeg har lavet om på denne rugning, er de er ruget i min oldsag og ikke i den lille flamingosag. Ellers er de vendt, luftet, sprøjtet på samme måde.  /f
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Vi er ude,er vi ikke søde
« Svar #20 Dato: 21 Februar , 2013, 15:00 »
Ih altså Janni, kom så med nogle billeder af de små "uhyrer", sidder jo her med abstinenser  ;D ::)  !l !l !l

Dels havde vi den kedelige oplevelser med diverse knuder og svulster i dem, og det er sq lidt trist at hugge hovedet af dem alle blot for at smide dem ud  :'( :'(
Samtidig bor vi i parcelhus kan man vel godt kalde det på landet godt nok, men vi har naboer på begge sider. Dette synes jeg krævede at vi var ekstra obs på eventuelle lugt gener fra dem, og min gigt gør jeg ikke er helt funktionel i perioder  /d

Derfor nøjes jeg med at drømme laaaaangt væk til LU og når I andre viser billeder af de yndige rappere  *o *o *o

Øv det lyder dælme da også kedligt Janni, med syge dyr. Moskus larmer mindre end høns, og jeg oplever ikke de lugter, men de går selvfølgelig også på et stort areal. Det eneste er nu når andemor ligger skruk så er det virklig ikke violer hun levere når hun er oppe <R Jeg har for første gang en skrukhøne, men jeg har ikke været ude når hun er oppe, så jeg kan ikke sammenligne.
Jeg forstår det er med at begrænse det når du har gigt sikke noget møg, men dejligt du har mod på fjer alligevel, og din søde mand hjælper til. Så er det jo forståligt meeeget lettere med høns i bryggerset, så der ikke skal slæbes så lang med foder og vand ;)
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Vi er ude,er vi ikke søde
« Svar #21 Dato: 21 Februar , 2013, 15:13 »
Det lugtede heller ikke fra andegården, men for at tage nogen chancer så rev jeg pænt deres gård jævnligt og samlede klatterne sammen :)

Støjniveauet synes jeg ikke var slemt egentlig, så længe de var i andegården.... men jeg er altså ikke vild med moskus ænder, selvom jeg er fristet af de kan blive så tamme  *b

Ha ha, vi har nu stadig høns udenfor, så lidt vand og mad skal der da "slæbes", men det kan jeg heldigvis fint klare  :)

Og kan så lige hilse og sige en skruk klat fra en høne ikke lugter meget bedre end fra en and - slet ikke når man har den i bryggerset  <R <R

Skal mutter skruk have lidt kyllinger så??
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Vi er ude,er vi ikke søde
« Svar #22 Dato: 21 Februar , 2013, 15:15 »
Easystrø eller hampstrø synes jeg virker super godt.

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Vi er ude,er vi ikke søde
« Svar #23 Dato: 21 Februar , 2013, 15:22 »
De flytter over i Easy-strø lørdag aften. Så må vi se om de bedre kan lide det og hvordan det går med vand og fugt.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Vi er ude,er vi ikke søde
« Svar #24 Dato: 21 Februar , 2013, 15:26 »
Jeg har prøvet easystø til hønsne, men jeg synes det støver ret vildt og ville ikke selv bryde om det i lungerne, selvom de jo er ude det meste af dagen.
Jeg kender ikke hampestrø, men kunne jo overvejes. :)
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Vi er ude,er vi ikke søde
« Svar #25 Dato: 21 Februar , 2013, 15:33 »
  <R <R

Skal mutter skruk have lidt kyllinger så??

Ja, jeg lagde 10 æg fra de store Brahma under hende i tirsdags, da hun havde lagt trofast på en blandet landhandel i 5 dage. Det blev hun død fornærmet over, da de jo ikke var varme, men hun ligger der endnu. Idag har jeg så smidt resten af banden ud fra der hvor hun ligger, så nu håber jeg de fatter de skal bruge hønselemmen omme på den anden side af huset for at komme ind i stedet for døren. De tuller hvileløse rundt og ser lidt utilfredse ud, men forstår at gå ind når jeg lokker med korn, men vips er de prinssefornærmede fjer ude igen og glor surt på den lukkede dør ::)
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Vi er ude,er vi ikke søde
« Svar #26 Dato: 21 Februar , 2013, 15:39 »
Ja, jeg lagde 10 æg fra de store Brahma under hende i tirsdags, da hun havde lagt trofast på en blandet landhandel i 5 dage. Det blev hun død fornærmet over, da de jo ikke var varme, men hun ligger der endnu. Idag har jeg så smidt resten af banden ud fra der hvor hun ligger, så nu håber jeg de fatter de skal bruge hønselemmen omme på den anden side af huset for at komme ind i stedet for døren. De tuller hvileløse rundt og ser lidt utilfredse ud, men forstår at gå ind når jeg lokker med korn, men vips er de prinssefornærmede fjer ude igen og glor surt på den lukkede dør ::)


Ha ha, det lyder bekendt med de prinsessefornærmede høns, og ingen end brahma´er er bedre til at gøre opmærksom på at de har det hårdt  *f

Krydser fingre for der snart er 10 fine kyllere under skruk mutter  *k
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Vi er ude,er vi ikke søde
« Svar #27 Dato: 21 Februar , 2013, 15:58 »
Tak for de krydsede finger Janni. Ja, man er vel ikke mejestætisk for ingen ting når man er en Brahma ;D
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Vi er ude,er vi ikke søde
« Svar #28 Dato: 23 Februar , 2013, 08:36 »
Janni-hønehuset : Hvis du ikke har set den, så se lige, om du kan finde morannas klip, hvor hun bader sine ællinger i håndvasken..det er så sjovt :-):-) Kan egentlig ikke huske, om hun lagde det ud på youtube, men det er så sødt ;-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling