Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ællinger og andrik  (Læst 1940 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rubber Duck

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
ællinger og andrik
« Dato: 24 Oktober , 2012, 16:29 »
andemor fik 6 ællinger igår og idag gik de på vandretur i deres indhegning hvor jeg holdte lidt øje med dem så så jeg andrikken snapper kræftig i de kære små er det normalt eller skal han lukkes fra?

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: ællinger og andrik
« Svar #1 Dato: 24 Oktober , 2012, 17:21 »
Nogle andrikker kan være nogle bisser og bide de små ihjel eller drukne dem. Det oplevede jeg med gråænder i mine forældres andedam. Så hold godt øje med hvad der sker.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Rubber Duck

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
Sv: ællinger og andrik
« Svar #2 Dato: 24 Oktober , 2012, 17:52 »
okay så må de skilles. mange tak for hurtig svar :)

Offline Tom Waits

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 75
Sv: ællinger og andrik
« Svar #3 Dato: 27 Oktober , 2012, 07:24 »
Ja, de kan være hårde ved hinanden, mistede også 4 stk. den anden dag...vi havde besluttede at lukke dem sammen, da de har gået i bur lige ved siden af hinanden, så kunne andemor også få nogle ordentlig badeforhold igen, men det gik ikke så godt, der lå 3 udenfor og en enkelt indenfor...der var nu også for koldt til de små stakler og det er jo ikke nemt at komme ind under mor, når hun bliver jaget rundt og selv skal nappe i vores 4 måneders store (ællinger)......men lige nu er de ikke sammen med de store, de skal lige havde lidt mere sul på kroppen og så prøver vi igen.
1,1 Hund
2,2 langhåret misser
1,5 Dansk landrace
1,2 moskusænder
og selvfølge en dejlig kæreste og en skøn lille dreng og en skøn lille pige.