Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Gåse og anderacer og hvor man kan finde dem  (Læst 23652 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Gåse og anderacer og hvor man kan finde dem
« Svar #15 Dato: 29 Oktober , 2010, 12:10 »
@ Wanda

Industri dyr til slagt skal bare en ting og det er vokse hurtigt på kort tid og på mindst foder, ellers er det ikke rentabelt at have dem, så ting som forplantning, udseende, temperament er ikke vigtigt.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Gåse og anderacer og hvor man kan finde dem
« Svar #16 Dato: 29 Oktober , 2010, 12:14 »
At avle Mularder er vist ikke så nemt endda, da Moskus Anden og Landanden er to vidt forskellige arter som i naturen ikke ville krydse sig med hinanden.

Her bruger rugerierne nok kunstig befrugtning, for at få det bedste resultat.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Ditte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Alt Godt Fra Haven.....
Sv: Gåse og anderacer og hvor man kan finde dem
« Svar #17 Dato: 29 Oktober , 2010, 13:09 »
Det er vist nok at lade dem voksse op sammen, moskus andrikker med landande damer. Har svært ved at forestille mig kunstig befrugtning af en and!!!! ??? ;D
Norsk Buhund
Katte racerene og racesnavsede
Boergeder
Kaniner
Høns

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Gåse og anderacer og hvor man kan finde dem
« Svar #18 Dato: 29 Oktober , 2010, 13:28 »
Jeg vil gerne have nogle race ænder, helst sachsen da jeg synes de er så flotte. Men det er svært at finde en avler og jeg må indrømme, jeg har prioriteret hønsene i år :). Rouen var også en mulighed, jeg synes altså helst det skal kunne betale sig at have en race- i forhold til at den skal fylde i ovnen efter slagtning ;) hvis jeg ellers kan nænne det.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Ditte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Alt Godt Fra Haven.....
Sv: Gåse og anderacer og hvor man kan finde dem
« Svar #19 Dato: 29 Oktober , 2010, 15:26 »
Jeg har sachsen, men har ikke haft held til at få dem til at yngle. Men der en mulighed igen til foråret.
Norsk Buhund
Katte racerene og racesnavsede
Boergeder
Kaniner
Høns

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Gåse og anderacer og hvor man kan finde dem
« Svar #20 Dato: 29 Oktober , 2010, 16:28 »
Min Rapsjak moskus har da forsøgt at formerer sig med Korsør, som jo er en gås, så mon ikke han er moden til en landand, når der ikke er andre....
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Gåse og anderacer og hvor man kan finde dem
« Svar #21 Dato: 29 Oktober , 2010, 16:31 »
Wanda,.... falder de ikke i RØVENS smag  ;D????

UPS :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Gåse og anderacer og hvor man kan finde dem
« Svar #22 Dato: 29 Oktober , 2010, 22:14 »
Min Rapsjak moskus har da forsøgt at formerer sig med Korsør, som jo er en gås, så mon ikke han er moden til en landand, når der ikke er andre....

Mest til Lestat:

Jeg har også flere gange set mine moskus andrikker "voldtage" både gæs og andre anderacer når moskus damerne lå og hyggede sig på rederne. Så helt umuligt tror jeg nu heller ikke at det ville være.
Jeg har iøvrigt afkom efter en "lystig" peking andrik og moskus ænder (hunner). Så den vej kan det altså også lade sig gøre desværre. Jeg skriver desværre fordi at jeg havde en idé om at jeg kunne have peking- og moskus ænder i samme indhegning men den går bare ikke. Ihvertfald ikke her.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline enghøj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: Gåse og anderacer og hvor man kan finde dem
« Svar #23 Dato: 02 November , 2010, 17:31 »
hej du efterlyser rase ænder og gæs vi har godtnok solgt tillægget i år   . men ellers har vi følgende gæs andes hawaj rødhalset bram dværg kanada blå snegæs nilgæs kejsergæs pus det løse
ænder  har vi rust ænder paradis rust løbeænder blå glans ænder
så der er lidt forskelligt og så har vi lidt prydhøns men det er alle levedyr vi slagter ikke dyr vh enghøj
ps  hvis i kommer til ærø så kik ind         

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Gåse og anderacer og hvor man kan finde dem
« Svar #24 Dato: 03 November , 2010, 22:53 »
waaaau!!! det halve af det har jeg ikke hørt om, kan du ikke sætte nogle billeder af ænder/gæs ind ? eller måske i din egen galleri? meget nysgerrig ::)
høns, ænder, hunde, katte...

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Gåse og anderacer og hvor man kan finde dem
« Svar #25 Dato: 11 December , 2010, 19:12 »
Jeg vil gerne have nogle race ænder, helst sachsen da jeg synes de er så flotte. Men det er svært at finde en avler og jeg må indrømme, jeg har prioriteret hønsene i år :). Rouen var også en mulighed, jeg synes altså helst det skal kunne betale sig at have en race- i forhold til at den skal fylde i ovnen efter slagtning ;) hvis jeg ellers kan nænne det.

Hej Johanne, så er vi sørme enige igen!  /o Peter og jeg er faldet pladask for sachsen ænder idag. Har du købt kataloget på LU? Der var 1 opdrætter - og der er vist 3 nævnt på den klubside, Lestat henviser til.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Gåse og anderacer og hvor man kan finde dem
« Svar #26 Dato: 11 December , 2010, 19:29 »
Sachsen er skønne ...det syns min moskusandrik også ....så der ville ikke være problemer med at avle tror jeg.

Så havde jeg for en kort stund rouen ....dem forelskede jeg mig helt vildt i ....måtte sende andrikken i eksil efter rØven åd damerne.

Har nu nogle blandingsænder der blev kaldt rouen og aldrig har været det (købt via gul og gratis) . Jeg kunne sagtens se det men købte alligevel nogle da jeg skulle teste om min nye andegård var rØvsikker (han ER en røv )  >:(

Jeg køber gerne via gul og gratis og lign ...men har skam brændt nallerne og det kræver man ved hvad man går efter og kan se hvad det rent taget er sælger tilbyder.

Nåmn til foråret skal mine rundkørselænder være plejeforældre for rigtige rouenænder.


Og så skal jeg ha´gæs ...de heeelt store nogen håber jeg  /o


Med venlig hilsen Søs

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Gåse og anderacer og hvor man kan finde dem
« Svar #27 Dato: 11 December , 2010, 21:39 »
Efter at have set dem i virkeligheden er jeg faldet pladask for sachsen *p *p *p *p *p *p

Ja jeg købte kataloget Julie. Jeg vil af med mine han moskus og beholde de hunner der er til at æde snegle. Så kan de måske ruge nogle sachsen ællingebasser ud til foråret :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Gåse og anderacer og hvor man kan finde dem
« Svar #28 Dato: 11 December , 2010, 21:56 »
Jeg kunne godt tænke mig 1-2 Toulouse eller grå/gråbrogede danske damer til min Toulouse gase, men synes det er svært at finde på Sjælland/Lolland/Falster/Møn.
Mvh
Erik Andersen

Offline Alexander Larsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 69
Sv: Gåse og anderacer og hvor man kan finde dem
« Svar #29 Dato: 13 Juni , 2014, 20:21 »
ved godt at det er en MEGET gammel tråd men har alligevel et spørgsmål omkring gæs.
Hvilke racer vejer mindst?
Mvh Alexander

Forhåbenlig snart hønse ejer :)