Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kønsbestemmelse  (Læst 2366 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mutti-Dutti

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 124
Kønsbestemmelse
« Dato: 23 Maj , 2013, 15:52 »
af Orpington på ca. 12 uger. Hvordan ser jeg med mit utrænede øje, om det er en hane eller en høne, når jeg skal vælge hos en sælger, vil jo godt være sikker på at det ikke er haner jeg kommer hjem med, for dem må vi nemlig ikke have hvor vi bor. Og være sikker på jeg ikke bliver snydt af sælgeren, da jeg ikke har nogen erfaring.
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Kønsbestemmelse
« Svar #1 Dato: 23 Maj , 2013, 16:50 »
Hvis de er 12 uger, så kan sælger med 100% sikkerhed se forskel på køn, og det du har bestilt (vil have) skal sælger jo udlevere til dig /o
Jeg venter altid til jeg her helt sikker på køn, så ingen føler sig snydt.
Men en hane lavest i rang, kan godt være så meget trykket af dominerende haner at den ikke har udviklet hoved-dele, men så er det man må ty til at tjekke saddel- og hals-behæng, som man jo kan ved alle racer, (dog vis lige på nær Silker, som jeg ikke kender)

Offline Mutti-Dutti

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 124
Sv: Kønsbestemmelse
« Svar #2 Dato: 23 Maj , 2013, 18:43 »
Mange tak for dit svar... men nu har denne sælger lige pludselig ikke nogle alligevel, først om 2 mdr.
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kønsbestemmelse
« Svar #3 Dato: 25 Maj , 2013, 06:26 »
Hvis de er tre mdr. skal du kikke efter om der er spidse fjer i halskraven. Det er haner.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk