Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan forskelligfarvede Orpington gå sammen?  (Læst 2155 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anne B

  • Bruger
  • Indlæg: 3
Kan forskelligfarvede Orpington gå sammen?
« Dato: 11 Maj , 2019, 15:50 »
Jeg er ved at planlægge at skulle have høns igen, og denne gang er valget faldet på Orpington.
Jeg vil dog gerne have en broget flok, da de er så skønne alle sammen, men så kommer den mulige  problematik: Kan Orpington i forskellige farver gå sammen, uden at de mobber hinanden? Jeg har før haft høns af forskellige farver og racer sammen, hvor de inddelte sig i små undergrupper primært efter farve. Der var deciderede racistiske undertoner, hvor den farvegruppe der var flest af, virkelig jagede med den "underbemandede" farvegruppe.
Hvis jeg fx holder mig til samme antal i hver farve? Holder mig fra at blande med farver, der virkelig skiller sig ud - fx sætte hvide sammen med brunlige osv.
Jeg ved jo, at Orpington er en super rolig og godmodig race.
Mvh Anne

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Kan forskelligfarvede Orpington gå sammen?
« Svar #1 Dato: 11 Maj , 2019, 18:05 »
jeg har alt lige fra hvid til sort og der er ingen problemer.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Maria2aaen

  • Bruger
  • Indlæg: 419
Sv: Kan forskelligfarvede Orpington gå sammen?
« Svar #2 Dato: 13 Maj , 2019, 08:24 »
Det har jeg aldrig oplevet  :o

Jeg oplever at høns der er opvokset i samme kyllingeflok holder sig sammen. Men jeg har også altid haft blandede flokke
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster

Offline Anne B

  • Bruger
  • Indlæg: 3
Sv: Kan forskelligfarvede Orpington gå sammen?
« Svar #3 Dato: 14 Maj , 2019, 11:51 »
Så tror jeg bare, jeg prøver lykken...når jeg har fået klargjort deres hus og har fundet nogle, der sælger de farver, jeg gerne vil have😉
Tak for svar🙂