Ja, jeg er også 'ny' hønseejer, så ny at jeg ikke har oplevet æg endnu. Jeg har to dværgracer : hvid columbia sussex og tværstribet wyandot. Jeg er SÅ glad for dem, selvom de nu er lidt kvikkere end jeg havde regnet med
De er nogle små selskabspappegøjer der følger mig rundt og meget gerne snakker og spiser af hånden. Da de var små hoppede de op på hovedet af mig, men det gør de ikke mere...
Jeg havde dem gående løst i min indhegnede baghave, men den var bare ikke helt så indhegnet som jeg troede (gammel have) så jeg har været inde hos naboer på begge sider og hente dem, og på den anden side af landevejen- hvilket var endnu værre. Så nu går de desværre i hønsegård, syntes ellers det andet var så hyggeligt
Begge racer virker rigtig gode på mig, har ingen problemer haft, de flyver heller ikke meget, men er gode til at krybe gennem hække og almindeligt hegn.
Jeg har et problem, da jeg jo skal vælge en hane (ud af 4) Sussexhanerne ligner 'rigtige' haner, med ordentlig kam og fin hale, de er noget så fine. Wyandothanerne har ingen rigtig kam, men ligesom en 'pølse' på hovedet, deres hale virker også mere 'stump' end de andres. De er dog også utroligt smukke, kan slet ikke vælge- øv,øv.
Forresten, der står meget her om at wyandotterne er meget tamme, hos mig er det sussexerne der er mest tamme de er glade for en lille snak og spiser meget gerne fra hånden.